Лаура Ману, търговски директор на Kaufland България: Качеството и добрата цена са нашите обещания към клиента

https://www.24chasa.bg/novini/article/8909136 Лаура Ману, търговски директор на Kaufland България: Качеството и добрата цена са нашите обещания към клиента Лаура Ману, търговски директор на Kaufland България: Качеството и добрата цена са нашите обещания към клиента www.24chasa.bg
Лаура Ману, търговски директор на Kaufland България:
Качеството и добрата цена са нашите обещания към клиента

Българите винаги биха предпочели продукти, произведени тук. Доказват го продажбите на серията "Брей

- Съвсем скоро Kaufland представи първата си национална линия български продукти "Брей!". Защо на ритейл компания с десетки хиляди продукти в асортимента й е необходима собствена марка?

- За Kaufland на първо място е клиентът. Всеки един от продуктите, които предлагаме, е там, защото потребителите имат интерес към него - това е формулата на нашия основен бизнес. Съвсем логично в България клиентите предпочитат преди всичко качествената българска продукция. Това, както и стремежът ни да продължаваме да подкрепяме и развиваме качествените продукти, произведени в България, са двете ключови причини да създадем "Брей!" - първата национална собствена марка на Kaufland България.

- Не са ли достатъчно качествени останалите предлагани от вас продукти?

- Летвата за високо качество, която в Kaufland залагаме, е еднакво висока за всеки продукт, производител и доставчик, с когото работим. Целта ни винаги е да удовлетворяваме нуждите и желанията на клиента, като същевременно

налагаме трендовете на пазара.

Това е причината постоянно да развиваме нашия асортимент, като винаги се ръководим от обещанията ни към клиента за качество и добра цена. Безспорни доказателства за приоритета, който поставяме върху качеството, са стриктните ни вътрешни процеси, международните сертификати за качество и произход на продукцията, регулярните тестове в независими акредитирани международни лаборатории и многостепенният вътрешен качествен контрол, които изискваме и прилагаме.

- Можете ли да гарантирате качеството на продаваните в Kaufland стоки?

- Не правим компромис с качеството на предлаганите продукти - те подлежат на стриктен контрол по цялата верига на доставка - от избора на производител и личното проследяване на производствения процес, през окачествяването, правилното съхранение и транспортиране на готовата продукция, до грижата за това тя да е свежа през целия ден в нашите хипермаркети.

Нашите собствени марки стоки редовно

се проверяват в над 10 сертифицирани лаборатории

в България и чужбина. Продуктите с марка "Брей!" например се тестват минимум четири пъти в годината. Част от тях като прясното месо например преминават контролни тестове осем пъти годишно.

"Брей!" серията е отличен пример и за усилията, които полагаме с цел максимална прозрачност и информиран избор на клиента - на етикета на всеки продукт описваме неговия производител и използваните суровини.

- При толкова голям асортимент гаранциите не са ли само на хартия и къде най-често стават грешки?

- Голямото разнообразие не означава занижени критерии за качество, а още по-голяма отговорност към потребителя и възможност за подкрепа на повече местни производители.

В Kaufland се стараем да оформяме асортимента си устойчиво, като

следим лично за условията на производство,

държим на справедливата търговия, на органичното и регионално земеделие.

Нашето разбиране е, че за да получи крайният клиент качествен продукт, всички по веригата трябва да положим общи усилия. Сертифицирането по международни стандарти за качество е нещо, което търговските вериги изискваме от производителите, но често за тях това е непосилно финансово перо. Затова подпомогнахме 11 български фермери да се сертифицират по международния стандарт за качество Global G.A.P., благодарение на който те успяват да намалят наполовина торовете и препаратите за растителна защита и да оптимизират производствените си разходи. Всичко това дава директно отражение върху по-високото качество на продукцията им.

В последните две години сключваме договори с местни производители за изкупуване на продукцията. Така им даваме спокойствието и възможността да се съсредоточат върху качеството на продукцията си вместо в търсене на пазар за нея.

Вярваме, че от това печелят всички по веригата и най-вече потребителите.

- Как отговаряте на твърденията, че вериги като Kaufland продават едни и същи продукти с по-ниско качество тук в сравнение с Германия например?

- Мога да коментирам само това, върху което ние имаме контрол, а то е, че съдържанието на продуктите от собствените ни марки, които предлагаме в България, не се различава от тези в останалата част от Европа.

Нещо повече, държим киселото и прясното мляко на международната ни собствената марка K-Classic например да са произведени изцяло от български производители за местния пазар. По този начин гарантираме, че

вкусът

на тези традиционни за българската кухня продукти ще отговаря изцяло на очакванията на местния потребител.

- Класации определят България като страната с едни от най-ниските доходи на населението в Европа. От тази гледна точка готови ли са клиентите тук да плащат по-висока цена за по-добро качество, или българският пазар е по-скоро силно ценово ориентиран?

- Като цяло българският потребител е ценово чувствителен, но в никакъв случай това не е за сметка на качеството. Разлики в потреблението по-скоро наблюдаваме в различните по големина градове. В по-големите например все по-отчетливо се очертава тенденцията за

търсене на екологично чисти храни,

алтернативни продукти и продукти, позиционирани в премиум сегмента.

Ние развиваме този тренд, като в последните две години увеличихме значително пропорцията на органичните храни и продукти - биопродукти, продукти без лактоза, биокозметика и почистващи биопродукти.

Разбира се, в контекста на глобална епидемична обстановка в момента съвсем логично наблюдаваме свито потребление. Вследствие на това адаптирахме ценовите си предложения така, че всеки да има възможността да осигури за домакинството най-необходимите продукти според възможностите си, без да правим компромис с качеството.

При всички случаи ще продължим да развиваме асортимента си, за да отговаряме на предпочитанията на клиента. Разбира се, ще запазим едни от най-атрактивните цени на пазара, като качеството и свежестта са нашият абсолютен приоритет.

- Вие сте работили и в други страни, в които оперира Kaufland. С какво се различава според Вас българският потребител?

- На първо място с гордостта към родната кухня. По мои наблюдения българският потребител е чувствителен към произхода на храната, която консумира, и винаги би предпочел продукт, произведен у дома.

Продажбите на продуктите от собствената ни марка "Брей!", които генерирахме само месец, след като представихме марката на пазара, потвърждават именно това - близо 750 хиляди продадени продукта. Най-висок интерес бележат киселото мляко, лютеницата, домашните сладка и точените кори.

Лаура Ману е директор на дирекция "Търговия и маркетинг" и член на борда на Kaufland България. Тя отговаря за стратегическото управление и развитие на търговската и маркетинговата дейност на компанията.

Лаура Ману има 16-годишен опит в модерната търговия. През последните 11 години е ключова част от екипа на Kaufland Румъния, където е заемала позиции като търговец, мениджър управление на категория, директор направление "Храни сух асортимент".

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Националната агенция за приходите (НАП) Снимка: Архив

Последен ден за подаване на коригираща данъчна декларация

Последен ден за подаване на коригираща декларация за доходите от миналата година. От НАП припомнят, че за невярна информация при деклариране на доходите се носи наказателна отговорност, предава БНТ. Затова след приключване на кампанията през април, еднократно, всеки може да подаде декларация с коригирани данни

АМ "Тракия"

Ремонтът на "Тракия" между Чирпан и Стара Загора - на малки участъци, 90 млн. струва само за едното платно

Ремонтът на компрометирания участък от магистрала “Тракия” между Чирпан и Стара Загора все пак ще започне тази есен и ще струва 90 милиона лева само за едното платно. Той обаче ще се прави парче по парче и платно по платно. Това съобщиха от АПИ, позовавайки се на члена на управителния съвет на агенцията Иван Досев

Финансистът Любомир Дацов, бивш заместник-министър на финансите КАДЪР: БНТ

Любомир Дацов: Бюджетът е в добро здраве

"Бюджетът е в добро здраве. Има стабилизация на приходите и почти нищо не се харчи", заяви финансистът Любомир Дацов, бивш заместник-министър на финансите, цитира думите му БНТ. Според него нов външен заем в размер на 5 милиарда лева е част от една мозайка. Още повече, че се навързва с предложението

ДЕНИЦА САЧЕВА

Парите за инвалиди отново ще се дават по-лесно (Обзор)

Няма да минават през оценка Парите, които получават инвалидите, вече ще се дават, без да е нужно да се минава през индивидуална оценка на потребностите. Тази промяна предлага социалното министерство в Закона за хората с увреждания. Така от следващата година хората с увреждания няма да чакат, за да получат финансовата помощ от държавата

Теменужка Петрова КАДЪР: Би Ти Ви

Теменужка Петкова: COVID кризата забави избора на инвеститор за АЕЦ "Белене"

Ефектът за българското общество и българския бизнес е 324 млн. лева, които щяхме да платим, ако не бяхме предоговорили цената за газа с "Газпром". Това заяви енергийният министър Теменужка Петкова в "Лице в лице" по Би Ти Ви. С предоговарянето на условията включихме и пазарния елемент - това е справедливата цена

Росен Желязков

Росен Желязков: България подготвя IT проекти за 1,2 млрд. евро

Българските проекти за цифров преход по Европейския механизъм за възстановяване и устойчивост ще бъдат подготвени в синергия между държавата и бизнеса. Това е заявил министърът на транспорта, информационните технологии и съобщения Росен Желязков на среща по негова инициатива с представители на Държавната агенция за електронно управление

Последно от 24 здраве лого

Мнения

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от 168 часа лого

Последно от

Още от Бизнес

СНИМКА: Pixabay

Турската лира с нов рекорд по обезценяване спрямо долара

Турската национална валута отбеляза днес нов исторически минимум при стойност 7,85 турски лири за щатски долар, падайки под рекордните 7,83 лири за долар, отчетени вчера, съобщи турската частна телевизия НТВ. Сутрешният курс на лирата спрямо долара беше от 7,80 към едно, но в момента стойността й се движи в порядъка 7,84-7,85 за долар

Националния статистически институт СНИМКА: Архив

НСИ: 37,7% по-малко българи са пътували в чужбина през август

67.9 на сто по-малко чужденци са посетили страната ни за същия период През август 2020 г. по време на продължаващата епидемична обстановка в страната пътуванията на български граждани в чужбина са 470.9 хил., или с 37.7 на сто под регистрираните през август 2019 година, съобщава Националният статистически институт. Информацията е получена от МВР

Източник: Pixabay

Етапи при изработка на онлайн магазин

Онлайн търговията е страхотен начин да печелим пари, без да инвестираме твърде много средства в комунални разходи и такива за наемането на хора, които да работят за нас. Преди да се заемем с изработката на интернет магазин, трябва да създадем атрактивна платформа, която да продава и впечатлява всеки един посетител на нашия уебсайт

СНИМКА: Радио Китай

Радио Китай: Натискът на САЩ върху китайски компании е широко неодобряван

На 27 септември, точно 4 часа преди влизането в сила на изпълнителната заповед на администрацията на Тръмп за свалянето на TikTok, съдия Карл Никълс от специалния окръг Колумбия, подписа нареждане за спирането й. Съдийското нареждане обаче не включва забраната на американските компании да доставят интернет услуги на TikTok от 12 ноември

СНИМКА: Радио Китай

„Фолксваген“ ще се стреми да заеме водеща позиция на китайския пазар на електромобили

Германският автомобилен концерн „Фолксваген“ ще се стреми да заеме водеща роля в развитието на китайската индустрия за превозни средства с нови енергии (NEV), като планира мащабни инвестиции през следващите години. Заедно с китайските си партньори компанията ще вложи 15 милиарда евро до края на 2024 г

По-луксозните стоки от китайското карго минават през летището в София.

Обувки по 1,20 лв. за Унгария - далаверата, от която се печелеха 30 млн. лева

Минималните цени за внос от Китай я спряха, без това да се отрази на цените на дребно Софийска фирма внася 80 хил. чифта обувки, обмитени по 1,20 лв. за чифт, произход Китай, декларирани под специфичен митнически режим, оформен в Гърция. Той позволява, когато стока, произведена извън ЕС, влиза на територията на съюза в една държава

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber