Орбиталната обсерватория TESS успешно завърши основната си мисия

https://www.24chasa.bg/novini/article/8901218 Орбиталната обсерватория TESS успешно завърши основната си мисия Орбиталната обсерватория TESS успешно завърши основната си мисия www.24chasa.bg

Орбиталният телескоп TESS /Transiting Exoplanet Survey Satellite/ e изпълнил всички задачи в рамките на основната си мисия, като е получил детайлна карта на 75 процента от нощното небе и е открил няколко десетки неизвестни досега планети извън Слънчевата система, съобщи НАСА.

"Нашият телескоп вече две години поред провежда много качествени наблюдения и получените данни ще са изключително интересни за нашите колеги, изучаващи различни научни проблеми", изтъкна научният ръководител на проекта Патрисия Бойд. Научната мисия беше разработена от Центъра за космически полети на НАСА "Годард".

Орбиталният телескоп TESS беше създаден за откриване на екзопланети и бе изведен в космоса през месец април 2018 година. Той пое щафетата от предшественика си, обсерваторията "Кеплер", пусната през 2009 година и открила над 4000 екзопланети за осем години работа.

За разлика от "Кеплер" TESS ще работи по време на основната и разширената си мисия в свободен режим, като ще наблюдава различни кътчета на галактиката.

За първите две години от своята работа TESS успя да открие 66 потвърдени екзопланети и над 2000 кандидати за тази категория. Част от тях бяха проследени в близост до много ярки светила, които не можеха да бъдат наблюдавани от "Кеплер". Учените очакват орбиталната обсерватория да се натъкне на множество други обекти по време на разширената си мисия, която ще завърши през септември 2022 година.

Ваксината срещу COVID-19 на "Джонсън и Джонсън" пристъпва към 3-та фаза на изпитания

Компанията "Джонсън и Джонсън" пристъпи към третата фаза на клиничните изпитания на своята ваксина срещу новия коронавирус, предаде ТАСС. Агенцията цитира съобщение за медиите на корпорацията, в което се казва, че в тестовете ще вземат участие 60 хиляди доброволци от осем страни на три континента. От компанията се надяват

Основателите на DeepCode (от ляво на дясно): Д–р. Веселин Райчев (PhD ЕТН Цюрих, CTO), Борис Паскалев (CEO, M.Sc. MIT,  EMBA TRIUM), Проф. Мартин Вечев (Професор, ЕТН Цюрих)

AI стартъп създаден от българи придобит от световен лидер в киберсигурността

Основан от трима българи, стартъпа DeepCode от Швейцарския федерален технологичен институт (ETH), създал първата система базирана на изкуствен интелект за проверка на компютърен код, е закупен от Snyk, световен лидер в киберсигурността, последно оценен на 2.6 милиарда долара. DeepCode разработва първата система за изкуствен интелект (AI)

Синтетичните микрофибри, отпрани от дрехите, достигат не само до водните басейни, но и се натрупват в почвата СНИМКА: Pixabay

Учени: Прането на изкуствени дрехи замърсява и сушата

Синтетичните микрофибри, отпрани от дрехите, достигат не само до водните басейни, но и се натрупват в почвата, съобщи Сайънс алърт. Учени от университета на Калифорния в Санта Барбара установиха, че синтетичните микрофибри в почвата са почти толкова, колкото във водата. От началото на производството им през 50-те години на миналия век под формата

МКС направи маневри, за да избегне отломки от стара японска ракета

Екипажът на Международната космическа станция (МКС) бе принуден да направи маневри, за да избегне космически отломки от стара японска ракета, предаде Франс прес, като се позова на НАСА. От съображения за сигурност хората на борда - двама руснаци и един американец, - се събрали в руския отсек на МКС, за да може да се евакуират с капсулата "Союз"

Компанията показа прототипите на 3-те самолета.

СНИМКА: “ЕЪРБЪС”

“Еърбъс” пуска революционни екосамолети, задвижвани с водород

Компанията се надява до 2035 г. те да изпълняват пътнически полети “Еърбъс” представи революционен проект за 3 екосамолета с нулеви емисии на въглероден диоксид, съобщи Ройтерс. Плановете на европейския авиопроизводител са първите пътнически самолети, задвижвани с водород, да започнат полети през 2035 година

Китай изстреля още един сателит за наблюдение на океана

В понеделник следобед Китай изстреля в орбита сателита HY-2C с ракетата-носител „Чанджън-4В“. Той е третият спътник на страната за океански наблюдения и вторият от разположената в Космоса инфраструктура за мониторинг на динамиката на океана, съобщи Радио Китай. HY-2С ще се обедини с HY-2В, който бе пуснат в орбита през октомври 2018 г

Саркофази на повече от 2500 години бяха открити в Египет

Археолози откриха 27 дървени саркофага на повече от 2500 години в некропола Сакара, съобщи Ройтерс, цитирана от БТА.  Саркофазите са изрисувани богато и изписани с йероглифи. Намерени са в две погребални шахти. Първоначално са открити 13 саркофага, а след това още 14. Все още не са отворени. Според експерти това е една от най-големите подобни

Общо 27 саркофага, погребани преди повече от 2500 години, са открити от археолози в древен египетски некропол СНИМКА: Туитър/Dario B.D

Откриха 27 саркофага, погребани преди повече от 2500 години в Египет (Снимки)

Общо 27 саркофага, погребани преди повече от 2500 години, са открити от археолози в древен египетски некропол, предаде Би Би Си. Те бяха открити в новооткрит кладенец в свещеното гробище Сакара, разположено на юг от столицата Кайро. Тринадесет ковчега са открити по-рано този месец, но още 14 са били извадени тази седмица, твърдят археолози

Китай ще изстреля втория сателит от програмата „Тайдзи“ преди 2024 г.

Китай планира да изстреля спътника „Тайдзи-2“ преди 2024 г. Той ще провежда експерименти на ключови технологии в орбита, свързани с откриването на гравитационни вълни, заяви главният учен на програмата „Тайдзи“ У Юелян, съобщава Радио Китай. „Тайдзи-1“, първият сателит в програмата, бе изстрелян през август 2019 г