Учени: Климатът на Земята е на път да се върне с милиони години назад

https://www.24chasa.bg/novini/article/8807446 Учени: Климатът на Земята е на път да се върне с милиони години назад Учени: Климатът на Земята е на път да се върне с милиони години назад www.24chasa.bg

Учени от университета в Саутхемптън откриха, че климатът на Земята е на път да се върне с няколко милиона години в миналото.

До 2025 г. нивата на въглероден диоксид в атмосферата ще достигнат рекордно високи стойности през последните 3.3 милиона години. Причината за това е дейността на човечеството, се казва в статия, публикувана в списанието Scientific Reports.

Изследователите са анализирали химичния състав на вкаменелости, събрани от седиментите от дъното на Карибите. Получените данни са използвани за реконструкция на концентрацията на въглероден диоксид в земната атмосфера преди около три милиона години, през епохата на плиоцен (от 5,3 до 2,8 милиона години), когато Земята е била с три градуса по-топла от сега. Тогава полярните шапки са заемали по-малка площ, а нивото на световния океан е било по-високо, предава БГНЕС.

За да оценят древната концентрация на въглероден диоксид, учените определят съотношението на изотопите на бор в останките на черупки. Изотопният състав зависи от киселинността на морската вода, а това от своя страна зависи от съдържанието на въглероден диоксид в атмосферата.

Оказа се, че в най-топлия период на плиоцен концентрацията на въглероден диоксид в атмосферата достига 380-420 части на милион. Това се равнява с текущата стойност от 415 ppm и показва, че човечеството вече е достигнало ниво, при което настъпват значителни климатични промени.

Счита се, че до 2025 г. съдържанието на въглероден диоксид ще надвиши всички стойности през последните три милиона години. Това също означава, че в бъдеще ще бъдат достигнати рекордни нива за последните 15 милиона години.

Използваха задвижвана от слънцето подводница за откриване на тайфуни

Учените използваха захранвана от слънчева енергия безпилотна подводница за наблюдения в реално време на тайфуна Синлаку, съобщиха от Китайската академия на науките, цитирана от Радио Китай. Разработен от Института по атмосферна физика, плавателният съд с име „MWO-3“ е полупотопяем. Той е ключов елемент от ръководената от Китайската метеорологична

Илон Мъск СНИМКА: Ройтерс

Ще можем да избираме настроението си с чип в мозъка

Компанията Neuralink на Илон Мъск разработва нова функция на мозъчния си чип, която ще позволи на хората да изберат настроението, като балансират нивата на хормоните, съобщи Technews, цитиран от БГНЕС. Тайният проект, споменат от Мъск, е претърпял актуализация, която ще осигури нови ползи за компанията. Той заяви, че на 28 август 2020 г

Трите големи икономики на Европа и Австралия нямат планове да блокират TikTok

Трите големи икономики на Европа – Великобритания, Франция и Германия, нямат планове да блокират китайското приложение TikTok на фона на американските заплахи срещу китайските технологични компании, съобщава Радио Китай.  Информационната агенция „Блумбърг“ съобщи, че говорителите на британското и френско правителства са заявили

Антарктида Снимка: Пиксабей

Учени ще се връщат на единствения континент без COVID-19 - Антарктида

За да опазят континента от COVID-19, учените, които се отправят към Антарктида, първо ще бъдат поставени под карантина в Нова Зеландия, предаде ДПА, позовавайки се на правителството на страната. Първият екип, който участва в "свития" международен антарктически сезон, ще пристигне в Нова Зеландия от САЩ в петък

Тревопасните животни са най-застрашени от изчезване

Тревопасните животински видове са най-застрашени от изчезване, в сравнение с хищниците и всеядните, установи международно проучване на британски и американски учени, цитирани от Франс прес и Асошиейтед прес. Най-голям е рискът за тревопасните влечуги, каквито са костенурките и за големите по размер тревопасни, каквито са слоновете

Снимка: "Спейс екс"

Капсулата на "Спейс Екс" звучала като "звяр" при навлизането в атмосферата

Астронавтите от първия екипаж на "Спейс Екс" в космоса споделиха, че капсулата сякаш "оживяла" и звучала като "звяр", докато се спускала през атмосферата, преди да падне в Мексиканския залив, съобщи Асошиейтед прес. Два дни след като се върна от Международната космическа станция, астронавтът от НАСА Боб Бенкен описа детайлно обратния полет до

Китайският дрон Wing Loong-10 извърши първия си тест за засичане на тайфуни

Дронът Wing Loong-10 извърши успешно първия си тест за засичане на тайфуни в неделя, когато тайфунът Синлаку връхлетя южната провинция Хайнан. Машината е разработена изцяло от Китай и е способна да лети на висока надморска височина. Тестът е пробив в засичането на тайфуни и системата за прогнозиране на времето в Китай, съобщава Радио Китай

Борбата с паразитите се води сложно и трудно, поради развитието на младите форми вътре в запечатаното пило, където са трудно достъпни за действието на противо-кърлежните лекарства.

Биолози призовават за опазване на паразитите