Астрономи откриха гигантска структура с хиляди галактики в космоса

https://www.24chasa.bg/novini/article/8801976 Астрономи откриха гигантска структура с хиляди галактики в космоса Астрономи откриха гигантска структура с хиляди галактики в космоса www.24chasa.bg

Френски астрономи откриха една от най-големите космически структури с хиляди галактики, простираща се на 1,4 милиарда километра, съобщи Лайв сайънс, предава БТА.

Стената на Южния полюс, както я нарекоха, се е крила от погледа досега защото големи части от нея са зад Млечния път. Разкриха я впечатляващи триизмерни карти на Вселената.

Астрономите знаят отдавна, че галактиките не са разпръснати произволно, а са събрани в космическа мрежа - огромни нишки от водород, по които те са като перли на огърлица между огромни празнини. С картографирането на тези междугалактически нишки се занимава науката космография.

Космографите от университета Париж-Сакле са създали картите с нова техника за откриване на скрити маси тъмна материя, измерваща особената скорост на галактиките.

Стената на Южния полюс съперничи по големина на Великата стена на Слоун. За сравнение диаметърът на Млечния път е 520 милиона светлинни години.

Млечния път. Снимка: Pixabay

Астрономи откриха далечна галактика, приличаща на Млечния път

Астрономи откриха галактика-бебе на 12 милиарда светлинни години, която прилича на Млечния път, съобщи АФП, цитирана от БТА. Галактиката е вписана под номер SPT0418-47. Тя е толкова далечна, че я виждаме каквато е била, когато Вселената е била на 1,4 милиарда години - само на 10 процента от сегашната възраст

Откриха кости от неизвестен досега тиранозавър

Палеонтолози от университета в Саутхемптън откриха кости от неизвестен до момента динозавър от семейството на тиранозаврите. Той е живял на Земята преди 115 милиона години, съобщава „Скай нюз”. Учените са изследвали четири кости, открити на британския остров Уайт миналата година. Изводът е, че те принадлежат на неизвестен досега на науката

Коронавирусът ускорява дигитализацията на европейските енергийни компании

Когато Ковид-19 доведе до строги ограничителни мерки в Италия, в електрическата компания Verampio беше време за решения. Залата за управление, от която се ръководят няколко хидроцентрали в региона Пиемонт, изключително тежко засегнат от пандемията, трябваше да бъде подсигурена, за да продължи работата, предаде БТА

Twitter с нова функция

Ръководството на социалната мрежа Twitter предостави на потребителите възможността да определят кой има право да отговаря на техните публикации, това беше съобщено на сайта на компанията. Ограничен брой потребители тестват новата функция от май тази година и технологията се оказва удачна. Понякога хората се чувстват много по-удобно да говорят за

Китайската академия на науките изпрати плоча със звуци от космоса заедно с писмото за прием на новите студенти

Университетът към Китайската академия на науките изпрати писмата за прием на новите си студенти, но освен лист хартия, те съдържат и специален подарък – плоча със звуци от космоса. Те наподобяват бягащи коне, ударите на биещо сърце, фойерверки или капки дъжд и са записани от най-големия в света радиотелескоп с единична антена „FAST“

Google ще ни предупреждава за земетресения чрез телефона

Американската компания Google обяви във вторник намерението си да създаде най-обширната мрежа за разпознаване на земетресения с помощта на смартфони на Android. Отсега нататък телефонът ви с Android може да стане част от системата за предупреждение за земетресение, където и да живеете. Това означава

Китайска компания започна трета фаза на изпитания на ваксина срещу COVID-19

Китайската компания "Синовак байотек" започна трета фаза на изпитания на проектоваксината си срещу COVID-19 върху 1620 пациенти в Индонезия, съобщи Ройтерс. "Синовак" обяви вчера резултатите от втората фаза на изпитанията на препарата, който разработва заедно с индонезийската фирма "Био фарма". Те показват

Изображението на планетата-джудже Церера като воден свят е предоставено от  Anton Ermakov, UC Berkeley, NASA/JPL

Планетата-джудже Церера е воден свят, под леда й има много сол

Планетата-джудже Церера е воден свят и под замръзналата й повърхност има резервоар със солена вода, съобщи Ройтерс. От откриването й през 1801 г. между Марс и Юпитер, Церера е смятана първо за планета, след това за астероид, а сега за планета- джудже. Независимо от определението, винаги е интригувала специалистите

Британски климатолози установиха, че почти цялата полярна ледена шапка може да изчезне напълно през лятото до 2035 г. СНИМКА: Pixabay

Климатолози: Арктика може да остане без лед до 2035 г.

Британски климатолози установиха, че почти цялата полярна ледена шапка може да изчезне напълно през лятото до 2035 г., изучавайки състоянието на Арктика през последния междуледников период, съобщи ТАСС. "Знаем, че Арктика се променя значително под влиянието на глобалното затопляне. Проучвайки какво се случи с него през последния топъл период от