НАСА конструира апарат, който ще изследва астероид с баснословни богатства

https://www.24chasa.bg/novini/article/8801785 НАСА конструира апарат, който ще изследва астероид с баснословни богатства НАСА конструира апарат, който ще изследва астероид с баснословни богатства www.24chasa.bg
 НАСА  СНИМКА: Ройтерс
НАСА СНИМКА: Ройтерс

Американското космическо ведомство е започнало работа по конструирането на космически апарат, който ще изследва астероида Психея, съдържащ баснословни богатства, пише в. "Mейл он сънди".

Предвидената дата на полета към богатия на благородни метали астероид е август 2022 година.

Психея е оценен на 10 хиляди квадрилиона долара. А един квадрилион е число с...24 нули! Експерти преценяват, че ако богатствата на това небесно тяло бъдат усвоени на Земята, то всеки неин жител би се превърнал в милиардер, предава БТА.

НАСА завърши проектирането и пристъпи към конструирането на космическия апарат, който ще стартира с помощта на тежката ракета-носител "Фалкон хеви" на американската частна компания "Спейс Екс".

Астероидът Психея, освен с благородните си метали, е интересен обект за учените и поради друга причина. Те считат, че космическият обект на практика представлява ядро на ранна планета, загубила външния си слой. Мисията на НАСА ще събере данни за състава и топографията на металната скала, която може да бъде нагледна илюстрация и на нашето земно ядро.

Астероидът е с диаметър около 200 километра. Мисията на НАСА на стойност 117 милиона долара, ще трябва да достигне до астероидния пояс, разположен между Марс и газовия гигант Юпитер.

Астероидът Психея 16 е открит през 1852 година и се предполага, че представлява останки от протопланета, станала жертва на сблъсък при оформянето на Слънчевата система. Мисията на НАСА е планирано да достигне до орбитата на небесното тяло през 2026 година, откъдето ще изследва обекта 21 месеца.

Според планетоложката Линди Елксинс-Тантън, ако само желязото от Психея бъде докарано на Земята, неговата стойност би била 10 000 квадрилиона долара. Отделно цената на астeроида се покачва от редките и благородни метали в неговото ядро. Но не те са най-ценни за учените. Изстиналата сърцевина на небесното тяло може да се окаже нагледна илюстрация на ядрото при образуването на нашата собствена планета, което не можем да изучим директно.

Двеста километровото парче метал, съдържащо огромни количества платина и злато, е разположено на разстояние 370 милиона километра от Земята.

Британски климатолози установиха, че почти цялата полярна ледена шапка може да изчезне напълно през лятото до 2035 г. СНИМКА: Pixabay

Климатолози: Арктика може да остане без лед до 2035 г.

Британски климатолози установиха, че почти цялата полярна ледена шапка може да изчезне напълно през лятото до 2035 г., изучавайки състоянието на Арктика през последния междуледников период, съобщи ТАСС. "Знаем, че Арктика се променя значително под влиянието на глобалното затопляне. Проучвайки какво се случи с него през последния топъл период от

Французин възпроизведе миризмата на Луната

Макар и да не е обличал скафандър или да е бил в космоса, "скулпторът на аромати" Микаел Моасеф възпроизведе в лабораторията си в Югозападна Франция миризмата на Луната, предаде АФП. Генетик по образование, Моасеф посвещава живота си на загадките на обонянието. Той възпроизвежда с молекули всякакви миризми и аромати, предава БТА

Невролози разработиха устройство, което улеснява изучаването на чужди езици

Невролози от университета в Питсбърг и университета на Калифорния в Сан Франциско установиха, че просто устройство, разработено от специалисти в университета на Калифорния, стимулира нерв, достигащ до мозъка, който значително подобряване възприемането на звуците на чужд език и така улеснява чуждоезиковото обучение, съобщи МедикълЕкспрес

Използваха задвижвана от слънцето подводница за откриване на тайфуни

Учените използваха захранвана от слънчева енергия безпилотна подводница за наблюдения в реално време на тайфуна Синлаку, съобщиха от Китайската академия на науките, цитирана от Радио Китай. Разработен от Института по атмосферна физика, плавателният съд с име „MWO-3“ е полупотопяем. Той е ключов елемент от ръководената от Китайската метеорологична

Илон Мъск СНИМКА: Ройтерс

Ще можем да избираме настроението си с чип в мозъка

Компанията Neuralink на Илон Мъск разработва нова функция на мозъчния си чип, която ще позволи на хората да изберат настроението, като балансират нивата на хормоните, съобщи Technews, цитиран от БГНЕС. Тайният проект, споменат от Мъск, е претърпял актуализация, която ще осигури нови ползи за компанията. Той заяви, че на 28 август 2020 г

Антарктида Снимка: Пиксабей

Учени ще се връщат на единствения континент без COVID-19 - Антарктида

За да опазят континента от COVID-19, учените, които се отправят към Антарктида, първо ще бъдат поставени под карантина в Нова Зеландия, предаде ДПА, позовавайки се на правителството на страната. Първият екип, който участва в "свития" международен антарктически сезон, ще пристигне в Нова Зеландия от САЩ в петък

Тревопасните животни са най-застрашени от изчезване

Тревопасните животински видове са най-застрашени от изчезване, в сравнение с хищниците и всеядните, установи международно проучване на британски и американски учени, цитирани от Франс прес и Асошиейтед прес. Най-голям е рискът за тревопасните влечуги, каквито са костенурките и за големите по размер тревопасни, каквито са слоновете

Видео: SpaceX

"Спейс Екс" извърши успешен тестов полет на кораб за мисии до Марс (Видео)

Първи успешен полет извърши прототипът на космически кораб за мисии до Марс "Старшип Ес Ен 5" на американската компания "Спейс Екс", съобщи ТАСС. Корабът бил изстрелян от полигона Бока Чика, щата Тексас, издигнал се на височина 150 метра и кацнал меко, сочат кадри, публикувани на сайта Space.com, предава БТА

Снимка: "Спейс екс"

Капсулата на "Спейс Екс" звучала като "звяр" при навлизането в атмосферата

Астронавтите от първия екипаж на "Спейс Екс" в космоса споделиха, че капсулата сякаш "оживяла" и звучала като "звяр", докато се спускала през атмосферата, преди да падне в Мексиканския залив, съобщи Асошиейтед прес. Два дни след като се върна от Международната космическа станция, астронавтът от НАСА Боб Бенкен описа детайлно обратния полет до

Китайският дрон Wing Loong-10 извърши първия си тест за засичане на тайфуни

Дронът Wing Loong-10 извърши успешно първия си тест за засичане на тайфуни в неделя, когато тайфунът Синлаку връхлетя южната провинция Хайнан. Машината е разработена изцяло от Китай и е способна да лети на висока надморска височина. Тестът е пробив в засичането на тайфуни и системата за прогнозиране на времето в Китай, съобщава Радио Китай

Борбата с паразитите се води сложно и трудно, поради развитието на младите форми вътре в запечатаното пило, където са трудно достъпни за действието на противо-кърлежните лекарства.

Биолози призовават за опазване на паразитите