В поредицата „Професионалистите говорят“ таланти на Kaufland България разказват за работата и кариерния си път в компанията
Пазаруването е неизменна част от нашето ежедневие, но рядко се замисляме какви процеси стоят зад перфектно заредените регали на хипермаркетите. Свежите продукти и качественото обслужване са плод от работата на един мотивиран екип. Това смята Славчо Славчев -регионален директор в Kaufland България и един от хората, които най-добре знаят как хипермаркетът да бъде подготвен така, че клиентът да си тръгне доволен от обслужването и пазаруването.
Славчо е в екипа на Kaufland България от 4 години и половина. Като регионален директор той отговаря за дейността на всички 5 хипермаркета на Kaufland във Варна и за обекта на търговската верига в Добрич. Следи за правилното изпълнение на редица процеси в хипермаркетите. Смята, че за да си добър в управлението на тези процеси, трябва да си 100% отдаден на работата си, последователен в действията си и амбициозен. Удовлетвореността на клиентите и перфектното представяне на всички 6 обекта на Kaufland той постига заедно със своя екип. Убеден е, че именно отборната игра е основният двигател на всеки бизнес.
- Как започва работният ти ден?
- Дните ми никога не си приличат, защото работата в Kaufland и в сектора за модерна търговия е много динамична. Обикновено започва с кафе и анализ на предишния ден – какви са резултатите в обектите като обороти, продуктивност на екипа и предизвикателства, с които служителите са се сблъскали. Това определя в каква посока ще продължи денят ми.
- Какви процеси в хипермаркетите следиш?
- Абсолютно всички процеси, от които зависи перфектното представяне на един обект на Kaufland пред клиентите. Такива са например дневните наличности и поръчката на стоки, излагането на продуктите според високите стандарти на Kaufland, тяхната свежест и качество, чистотата на всеки обект, работните графици на колегите и още много.
- Във всички тези процеси са въвлечени много служители. Колко на брой са те под твоето ръководство?
- В 6-те обекта, за които съм отговорен, работят близо 500 човека. Абсолютно всеки ден комуникирам с около 50 от тях – управителите на магазините и ръководителите на отделните сектори. Винаги съм на разположение, когато който и да е от тези 500 човека има нужда от съдействието ми.
- За какво най-често се обръщат към теб служителите?
- За професионален съвет или когато имат нужда от съдействие с разрешаването на предизвикателство от ежедневната им работа. Моя отговорност е винаги да съм на разположение за всички колеги и да намирам решение на проблемите, когато възникнат, за да могат служителите да работят в спокойна обстановка.
- Как мотивираш екипа си?
- Най-вече чрез личния пример. Винаги показвам на колегите си, че аз съм амбициран и работя с желание в Kaufland. Важно е и доверието. Екипът ми е мотивиран, защото знае, че винаги може да разчита на мен за всичко.
- Кое е било най-голямото предизвикателство в работата ти в Kaufland до момента?
- Covid-19. Това беше изключително предизвикателство за нашия бизнес, защото в условия на криза и извънредно положение Kaufland имаше важна роля: да осигури на гражданите достъп до продукти от първа необходимост и да гарантира здравето на своите служители и клиенти. Трябваше да мобилизираме екипите да продължат да работят при свръхнатоварване. Благодарение на всички мерки, които Kaufland предприе, за да гарантира защитата на служителите си, колегите се чувстваха сигурни на работното си място и останаха на първа линия.
- Кои са основните изисквания, които клиентите имат?
- Клиентът винаги очаква свежи продукти, бързо и качествено обслужване и безупречна хигиена. Kaufland от години утвърждава тези високи стандарти и до ден днешен това са златните правила на компанията за клиентска удовлетвореност.
- Ти имаш преки наблюдения върху потребителското поведение. Как се промениха навиците на клиентите за последните 4 години и половина, откакто си част от Kaufland?
- Промениха се начинът и времето на пазаруване. Днешното ежедневие е много забързано и клиентът отделя все по-малко време за пазаруване. Търси бързо и любезно обслужване. В това отношение ние сме една от малкото търговски вериги, които дават гаранция за бързо обслужване на каса.
- А как се промени ти като професионалист през последните 4 години и половина?
- Благодарение на работата в Kaufland станах много по-уверен в себе си и във вземането на решения, станах и по-взискателен към детайла.
- Защо би препоръчал Kaufland като работодател?
- Защото Kaufland е номер 1 на пазара и определя тенденциите в този изключително динамичен сектор. Но за мен най-важно е, че компанията дава сигурност и възможности за развитие, има сплотен колектив и създава положителна атмосфера на работа.