Антибактериален материал може да неутрализира и новия коронавирус

https://www.24chasa.bg/novini/article/8789674 Антибактериален материал може да неутрализира и новия коронавирус Антибактериален материал може да неутрализира и новия коронавирус www.24chasa.bg

Учени от технологичния университет "Чалмерс" в Гьотеборг са създали материал, който може да неутрализира и новия коронавирус, съобщи ТАСС, цитирана от БТА.

От няколко години изследователският екип работи върху средства за борба с резистентни на антибиотици бактерии. Създаденият от учените обеззаразяващ материал вече е патентован и използван за производството на пластири и други превръзки за открити рани.

"Резултатите показват, че след контакт с нашия материал, 99,9% от вирусите се деактивират" - каза професор Мартин Андерсон. - Ние вярваме, че той също е активен срещу новия коронавирус."

Материалът деактивира вируса и не му позволява да се разпространява допълнително. В същото време той остава активен в продължение на много месеци, докато повечето лекарства са за еднократна употреба.

Британски климатолози установиха, че почти цялата полярна ледена шапка може да изчезне напълно през лятото до 2035 г. СНИМКА: Pixabay

Климатолози: Арктика може да остане без лед до 2035 г.

Британски климатолози установиха, че почти цялата полярна ледена шапка може да изчезне напълно през лятото до 2035 г., изучавайки състоянието на Арктика през последния междуледников период, съобщи ТАСС. "Знаем, че Арктика се променя значително под влиянието на глобалното затопляне. Проучвайки какво се случи с него през последния топъл период от

Французин възпроизведе миризмата на Луната

Макар и да не е обличал скафандър или да е бил в космоса, "скулпторът на аромати" Микаел Моасеф възпроизведе в лабораторията си в Югозападна Франция миризмата на Луната, предаде АФП. Генетик по образование, Моасеф посвещава живота си на загадките на обонянието. Той възпроизвежда с молекули всякакви миризми и аромати, предава БТА

Невролози разработиха устройство, което улеснява изучаването на чужди езици

Невролози от университета в Питсбърг и университета на Калифорния в Сан Франциско установиха, че просто устройство, разработено от специалисти в университета на Калифорния, стимулира нерв, достигащ до мозъка, който значително подобряване възприемането на звуците на чужд език и така улеснява чуждоезиковото обучение, съобщи МедикълЕкспрес

Използваха задвижвана от слънцето подводница за откриване на тайфуни

Учените използваха захранвана от слънчева енергия безпилотна подводница за наблюдения в реално време на тайфуна Синлаку, съобщиха от Китайската академия на науките, цитирана от Радио Китай. Разработен от Института по атмосферна физика, плавателният съд с име „MWO-3“ е полупотопяем. Той е ключов елемент от ръководената от Китайската метеорологична

Илон Мъск СНИМКА: Ройтерс

Ще можем да избираме настроението си с чип в мозъка

Компанията Neuralink на Илон Мъск разработва нова функция на мозъчния си чип, която ще позволи на хората да изберат настроението, като балансират нивата на хормоните, съобщи Technews, цитиран от БГНЕС. Тайният проект, споменат от Мъск, е претърпял актуализация, която ще осигури нови ползи за компанията. Той заяви, че на 28 август 2020 г

Антарктида Снимка: Пиксабей

Учени ще се връщат на единствения континент без COVID-19 - Антарктида

За да опазят континента от COVID-19, учените, които се отправят към Антарктида, първо ще бъдат поставени под карантина в Нова Зеландия, предаде ДПА, позовавайки се на правителството на страната. Първият екип, който участва в "свития" международен антарктически сезон, ще пристигне в Нова Зеландия от САЩ в петък

Тревопасните животни са най-застрашени от изчезване

Тревопасните животински видове са най-застрашени от изчезване, в сравнение с хищниците и всеядните, установи международно проучване на британски и американски учени, цитирани от Франс прес и Асошиейтед прес. Най-голям е рискът за тревопасните влечуги, каквито са костенурките и за големите по размер тревопасни, каквито са слоновете

Видео: SpaceX

"Спейс Екс" извърши успешен тестов полет на кораб за мисии до Марс (Видео)

Първи успешен полет извърши прототипът на космически кораб за мисии до Марс "Старшип Ес Ен 5" на американската компания "Спейс Екс", съобщи ТАСС. Корабът бил изстрелян от полигона Бока Чика, щата Тексас, издигнал се на височина 150 метра и кацнал меко, сочат кадри, публикувани на сайта Space.com, предава БТА

Снимка: "Спейс екс"

Капсулата на "Спейс Екс" звучала като "звяр" при навлизането в атмосферата

Астронавтите от първия екипаж на "Спейс Екс" в космоса споделиха, че капсулата сякаш "оживяла" и звучала като "звяр", докато се спускала през атмосферата, преди да падне в Мексиканския залив, съобщи Асошиейтед прес. Два дни след като се върна от Международната космическа станция, астронавтът от НАСА Боб Бенкен описа детайлно обратния полет до

Китайският дрон Wing Loong-10 извърши първия си тест за засичане на тайфуни

Дронът Wing Loong-10 извърши успешно първия си тест за засичане на тайфуни в неделя, когато тайфунът Синлаку връхлетя южната провинция Хайнан. Машината е разработена изцяло от Китай и е способна да лети на висока надморска височина. Тестът е пробив в засичането на тайфуни и системата за прогнозиране на времето в Китай, съобщава Радио Китай

Борбата с паразитите се води сложно и трудно, поради развитието на младите форми вътре в запечатаното пило, където са трудно достъпни за действието на противо-кърлежните лекарства.

Биолози призовават за опазване на паразитите