Топенето на ледовете може да събуди вируси на древни екосистеми

https://www.24chasa.bg/novini/article/8783504 Топенето на ледовете може да събуди вируси на древни екосистеми Топенето на ледовете може да събуди вируси на древни екосистеми www.24chasa.bg

Топенето на ледовете във вечнозамръзналите територии може да изкара на повърхността части от древни екосистеми, включително вируси, смятат учени от Руската академия на науките (РАН), пише РИА Новости, цитирана от БТА.

Повече от 10% от територията на Русия е замръзнала. В почвата там се съдържат отлагания, замръзнали преди милиони години. Тогава е съществувала огромна екосистема от мамути, мусусен бик, вълнести носорози и всички те са имали своите заболявания. Всичко това е замръзнало и сега започва да се топи. Откриват се нови вируси, които за щастие "не обръщат внимание" на хората, отбелязва Сергей Давидов от Тихоокеанския институт по география.

Ученият подчертава, че в останките от мамути е открита сибирска язва. Намаляването на броя на юкагирите (народност в Североизточен Сибир), се дължи на едрата шарка, която на север е взела много жертви.

Не е изключено в замръзналата почва вирусът на едрата шарка да се е запазил, смята Давидов.

Заради глобалното затопляне се наблюдава и промяна в растителността и състава на видовете птици и риби на север.

Топенето на ледовете в океана води до увеличаване на количеството метан, което, от своя страна влия не рифовете и те започват да се разрушават.

Използваха задвижвана от слънцето подводница за откриване на тайфуни

Учените използваха захранвана от слънчева енергия безпилотна подводница за наблюдения в реално време на тайфуна Синлаку, съобщиха от Китайската академия на науките, цитирана от Радио Китай. Разработен от Института по атмосферна физика, плавателният съд с име „MWO-3“ е полупотопяем. Той е ключов елемент от ръководената от Китайската метеорологична

Илон Мъск СНИМКА: Ройтерс

Ще можем да избираме настроението си с чип в мозъка

Компанията Neuralink на Илон Мъск разработва нова функция на мозъчния си чип, която ще позволи на хората да изберат настроението, като балансират нивата на хормоните, съобщи Technews, цитиран от БГНЕС. Тайният проект, споменат от Мъск, е претърпял актуализация, която ще осигури нови ползи за компанията. Той заяви, че на 28 август 2020 г

Трите големи икономики на Европа и Австралия нямат планове да блокират TikTok

Трите големи икономики на Европа – Великобритания, Франция и Германия, нямат планове да блокират китайското приложение TikTok на фона на американските заплахи срещу китайските технологични компании, съобщава Радио Китай.  Информационната агенция „Блумбърг“ съобщи, че говорителите на британското и френско правителства са заявили

Антарктида Снимка: Пиксабей

Учени ще се връщат на единствения континент без COVID-19 - Антарктида

За да опазят континента от COVID-19, учените, които се отправят към Антарктида, първо ще бъдат поставени под карантина в Нова Зеландия, предаде ДПА, позовавайки се на правителството на страната. Първият екип, който участва в "свития" международен антарктически сезон, ще пристигне в Нова Зеландия от САЩ в петък

Тревопасните животни са най-застрашени от изчезване

Тревопасните животински видове са най-застрашени от изчезване, в сравнение с хищниците и всеядните, установи международно проучване на британски и американски учени, цитирани от Франс прес и Асошиейтед прес. Най-голям е рискът за тревопасните влечуги, каквито са костенурките и за големите по размер тревопасни, каквито са слоновете

Снимка: "Спейс екс"

Капсулата на "Спейс Екс" звучала като "звяр" при навлизането в атмосферата

Астронавтите от първия екипаж на "Спейс Екс" в космоса споделиха, че капсулата сякаш "оживяла" и звучала като "звяр", докато се спускала през атмосферата, преди да падне в Мексиканския залив, съобщи Асошиейтед прес. Два дни след като се върна от Международната космическа станция, астронавтът от НАСА Боб Бенкен описа детайлно обратния полет до

Китайският дрон Wing Loong-10 извърши първия си тест за засичане на тайфуни

Дронът Wing Loong-10 извърши успешно първия си тест за засичане на тайфуни в неделя, когато тайфунът Синлаку връхлетя южната провинция Хайнан. Машината е разработена изцяло от Китай и е способна да лети на висока надморска височина. Тестът е пробив в засичането на тайфуни и системата за прогнозиране на времето в Китай, съобщава Радио Китай

Борбата с паразитите се води сложно и трудно, поради развитието на младите форми вътре в запечатаното пило, където са трудно достъпни за действието на противо-кърлежните лекарства.

Биолози призовават за опазване на паразитите