Учени разработват ултрабърз инсулин

https://www.24chasa.bg/novini/article/8771781 Учени разработват ултрабърз инсулин Учени разработват ултрабърз инсулин www.24chasa.bg

Изследователи от Станфордския университет разработват нова формула на инсулин, която започва да действа почти веднага след инжектиране и потенциалът й на въздействие е около четири пъти по-скоростен от сега съществуващите бързодействащи инсулини, съобщи електроннното издание "МедикълЕкспрес".

Учените са се съсредоточили върху т.нар. мономерен инсулин, чиято молекулярна структура на теория би трябвало да позволи по-бързото действие в сравнение с други форми на инсулин, предаде БТА.

"Инсулиновите молекули сами по себе си са добри, затова искахме да разработим "магичен приказен прах", който да добавим и да решим проблема със стабилността им", казва Ерик Апел, преподавател по материалознание и инженерни науки в Станфорд. "Хората често се фокусират върху терапевтичните агенти във формулата на лекарството, но като се вгледаме в действието на добавките, на неактивните вещества, можем да постигнем наистина голям напредък в ефикасността на лекарството", обяснява той.

След като прегледали и използвали широк спектър полимери, изследователите открили един, който стабилизира мономерния инсулин за период от над 24 часа. За сравнение популярните на пазара формули са стабилни за шест до десет часа. След това ултрабързото действие на този инсулин било потвърдено при тестове върху прасета с диабет. Резултатите от изследването са публикувани в сп."Сайънс транслейшън медисин". Сега учените провеждат допълнителни тестове, за да подготвят формулата за клинични изпитания при хора.

Замърсеният въздух убива пчелите

Според 3-годишно проучване дори слабо замърсеният въздух може да унищожи до 80% от популацията на големите азиатски медоносни пчели, които сa главни опрашители в Южна Азия, пише научното списание "Сайънс". В изследването си екип от еколози от Националния център за биологични науки в индийския град Бенгалуру открил връзка между замърсяването на

Как учените възнамеряват да се борят с древно библейско бедствие

Учени откриха феромона, който причинява масовите струпвания на мигриращия скакалец и превръща индивидуалното скитащото насекомо в супер организъм на опустошението, съобщи "Бизнес инсайдър". Според проучване, публикувано в научния журнал "Нейчър", за раждането на унищожителните рояци от мигриращи скакалци са нужни едва шепа насекоми и тяхната

Южна Корея започва тази година тестове на собствени ваксини срещу COVID-19

Южнокорейските власти планират до края на годината да започнат клинични изпитания на собствени ваксини срещу новия коронавирус. Това съобщи днес пред журналисти Квон Чжун-ук, зам.-директор на Центъра за контрол и превенция на заболявания в Южна Корея, предаде ТАСС. Става дума за "три вида кандидат-ваксини"

Млечния път. Снимка: Pixabay

Астрономи откриха далечна галактика, приличаща на Млечния път

Астрономи откриха галактика-бебе на 12 милиарда светлинни години, която прилича на Млечния път, съобщи АФП, цитирана от БТА. Галактиката е вписана под номер SPT0418-47. Тя е толкова далечна, че я виждаме каквато е била, когато Вселената е била на 1,4 милиарда години - само на 10 процента от сегашната възраст

Откриха кости от неизвестен досега тиранозавър

Палеонтолози от университета в Саутхемптън откриха кости от неизвестен до момента динозавър от семейството на тиранозаврите. Той е живял на Земята преди 115 милиона години, съобщава „Скай нюз”. Учените са изследвали четири кости, открити на британския остров Уайт миналата година. Изводът е, че те принадлежат на неизвестен досега на науката

Twitter с нова функция

Ръководството на социалната мрежа Twitter предостави на потребителите възможността да определят кой има право да отговаря на техните публикации, това беше съобщено на сайта на компанията. Ограничен брой потребители тестват новата функция от май тази година и технологията се оказва удачна. Понякога хората се чувстват много по-удобно да говорят за

Китайската академия на науките изпрати плоча със звуци от космоса заедно с писмото за прием на новите студенти

Университетът към Китайската академия на науките изпрати писмата за прием на новите си студенти, но освен лист хартия, те съдържат и специален подарък – плоча със звуци от космоса. Те наподобяват бягащи коне, ударите на биещо сърце, фойерверки или капки дъжд и са записани от най-големия в света радиотелескоп с единична антена „FAST“

Орбиталната обсерватория TESS успешно завърши основната си мисия

Орбиталният телескоп TESS /Transiting Exoplanet Survey Satellite/ e изпълнил всички задачи в рамките на основната си мисия, като е получил детайлна карта на 75 процента от нощното небе и е открил няколко десетки неизвестни досега планети извън Слънчевата система, съобщи НАСА. "Нашият телескоп вече две години поред провежда много качествени

Google ще ни предупреждава за земетресения чрез телефона

Американската компания Google обяви във вторник намерението си да създаде най-обширната мрежа за разпознаване на земетресения с помощта на смартфони на Android. Отсега нататък телефонът ви с Android може да стане част от системата за предупреждение за земетресение, където и да живеете. Това означава

Китайска компания започна трета фаза на изпитания на ваксина срещу COVID-19

Китайската компания "Синовак байотек" започна трета фаза на изпитания на проектоваксината си срещу COVID-19 върху 1620 пациенти в Индонезия, съобщи Ройтерс. "Синовак" обяви вчера резултатите от втората фаза на изпитанията на препарата, който разработва заедно с индонезийската фирма "Био фарма". Те показват

Изображението на планетата-джудже Церера като воден свят е предоставено от  Anton Ermakov, UC Berkeley, NASA/JPL

Планетата-джудже Церера е воден свят, под леда й има много сол

Планетата-джудже Церера е воден свят и под замръзналата й повърхност има резервоар със солена вода, съобщи Ройтерс. От откриването й през 1801 г. между Марс и Юпитер, Церера е смятана първо за планета, след това за астероид, а сега за планета- джудже. Независимо от определението, винаги е интригувала специалистите

Британски климатолози установиха, че почти цялата полярна ледена шапка може да изчезне напълно през лятото до 2035 г. СНИМКА: Pixabay

Климатолози: Арктика може да остане без лед до 2035 г.

Британски климатолози установиха, че почти цялата полярна ледена шапка може да изчезне напълно през лятото до 2035 г., изучавайки състоянието на Арктика през последния междуледников период, съобщи ТАСС. "Знаем, че Арктика се променя значително под влиянието на глобалното затопляне. Проучвайки какво се случи с него през последния топъл период от