Китовите акули имат бронирани очи, предпазвани с по 3000 зъбчета

https://www.24chasa.bg/novini/article/8766446 Китовите акули имат бронирани очи, предпазвани с по 3000 зъбчета Китовите акули имат бронирани очи, предпазвани с по 3000 зъбчета www.24chasa.bg
Китова акула в кадър СНИМКА: Пиксабей

Японски морски биолози установиха, че най-големите акули на Земята, китовите, имат бронирани очи, предпазвани с по 3000 зъбчета, защото нямат клепачи, пише в. "Дейли мейл".

Китовите акули имат бронирани очи, предпазвани с по 3000 зъбчета
СНИМКА: Пиксабей

Тези предпазващи структури, погледнати под микроскоп, са с формата на дъбови листа и са изградени от дермална материя. Очите на китовите акули са разположени от двете страни на главата им с правоъгълна форма.

Екип от японски учени от изследователския център "Чурашима" на остров Окинава внимателно проучил живи и мъртви екземпляри от аквариуми в Япония и САЩ, обяснява БТА. Тези морски обитатели са най-големите живеещи днес риби, достигащи дължина до 12,5 метра. Те не разполагат с клепачи и очите им, разположени на ръба на главите им, са много уязвими. И именно тук влизат в действие кожените зъбци, които ги предпазват от механично нараняване.

Освен това изследователите установили, че китовите акули могат да "издърпат" 50 процента от обема на очите си в очната ябълка.

Южна Корея започва тази година тестове на собствени ваксини срещу COVID-19

Южнокорейските власти планират до края на годината да започнат клинични изпитания на собствени ваксини срещу новия коронавирус. Това съобщи днес пред журналисти Квон Чжун-ук, зам.-директор на Центъра за контрол и превенция на заболявания в Южна Корея, предаде ТАСС. Става дума за "три вида кандидат-ваксини"

Млечния път. Снимка: Pixabay

Астрономи откриха далечна галактика, приличаща на Млечния път

Астрономи откриха галактика-бебе на 12 милиарда светлинни години, която прилича на Млечния път, съобщи АФП, цитирана от БТА. Галактиката е вписана под номер SPT0418-47. Тя е толкова далечна, че я виждаме каквато е била, когато Вселената е била на 1,4 милиарда години - само на 10 процента от сегашната възраст

Откриха кости от неизвестен досега тиранозавър

Палеонтолози от университета в Саутхемптън откриха кости от неизвестен до момента динозавър от семейството на тиранозаврите. Той е живял на Земята преди 115 милиона години, съобщава „Скай нюз”. Учените са изследвали четири кости, открити на британския остров Уайт миналата година. Изводът е, че те принадлежат на неизвестен досега на науката

Коронавирусът ускорява дигитализацията на европейските енергийни компании

Когато Ковид-19 доведе до строги ограничителни мерки в Италия, в електрическата компания Verampio беше време за решения. Залата за управление, от която се ръководят няколко хидроцентрали в региона Пиемонт, изключително тежко засегнат от пандемията, трябваше да бъде подсигурена, за да продължи работата, предаде БТА

Twitter с нова функция

Ръководството на социалната мрежа Twitter предостави на потребителите възможността да определят кой има право да отговаря на техните публикации, това беше съобщено на сайта на компанията. Ограничен брой потребители тестват новата функция от май тази година и технологията се оказва удачна. Понякога хората се чувстват много по-удобно да говорят за

Орбиталната обсерватория TESS успешно завърши основната си мисия

Орбиталният телескоп TESS /Transiting Exoplanet Survey Satellite/ e изпълнил всички задачи в рамките на основната си мисия, като е получил детайлна карта на 75 процента от нощното небе и е открил няколко десетки неизвестни досега планети извън Слънчевата система, съобщи НАСА. "Нашият телескоп вече две години поред провежда много качествени

Google ще ни предупреждава за земетресения чрез телефона

Американската компания Google обяви във вторник намерението си да създаде най-обширната мрежа за разпознаване на земетресения с помощта на смартфони на Android. Отсега нататък телефонът ви с Android може да стане част от системата за предупреждение за земетресение, където и да живеете. Това означава

Китайска компания започна трета фаза на изпитания на ваксина срещу COVID-19

Китайската компания "Синовак байотек" започна трета фаза на изпитания на проектоваксината си срещу COVID-19 върху 1620 пациенти в Индонезия, съобщи Ройтерс. "Синовак" обяви вчера резултатите от втората фаза на изпитанията на препарата, който разработва заедно с индонезийската фирма "Био фарма". Те показват

Изображението на планетата-джудже Церера като воден свят е предоставено от  Anton Ermakov, UC Berkeley, NASA/JPL

Планетата-джудже Церера е воден свят, под леда й има много сол

Планетата-джудже Церера е воден свят и под замръзналата й повърхност има резервоар със солена вода, съобщи Ройтерс. От откриването й през 1801 г. между Марс и Юпитер, Церера е смятана първо за планета, след това за астероид, а сега за планета- джудже. Независимо от определението, винаги е интригувала специалистите

Британски климатолози установиха, че почти цялата полярна ледена шапка може да изчезне напълно през лятото до 2035 г. СНИМКА: Pixabay

Климатолози: Арктика може да остане без лед до 2035 г.

Британски климатолози установиха, че почти цялата полярна ледена шапка може да изчезне напълно през лятото до 2035 г., изучавайки състоянието на Арктика през последния междуледников период, съобщи ТАСС. "Знаем, че Арктика се променя значително под влиянието на глобалното затопляне. Проучвайки какво се случи с него през последния топъл период от