Израелска компания ще доставя "месо", произведено с 3D принтери (Видео)

https://www.24chasa.bg/novini/article/8764178 Израелска компания ще доставя "месо", произведено с 3D принтери (Видео) Израелска компания ще доставя "месо", произведено с 3D принтери (Видео) www.24chasa.bg

Израелската компания Redefine Meat възнамерява да изпробва нова оферта за заместител на месо в луксозни ресторанти по-късно тази година, пише чешкият информационен сайт Lidovky.cz. Месото ще бъде направено на 3D принтери и компанията иска да започне да го доставя на дистрибуторите през следващата година. Според ръководителя на компанията Ескар бен Шитрит принтерите ще могат да "отпечатват" до 20 кг заместител на час и постепенно капацитетът трябва да се увеличи до стотици килограми. Ястие с такова месо ще се продава на по-ниска цена от истинското. Израелската компания е основана през 2018 г.и миналата година успя да събере 6 млн. долара с помощта на инвеститори.

Стейси Пиет, която ръководи програмата за протеини за живот в Университета Вагенинген в Холандия, заяви, че "пазарът все още чака пробив, който ще подобри структурата на продуктите". Според нея производството с помощта на 3D принтери се стреми към това. Същевременно Пайт посочва, че "дори новите технологии не се занимават с въпроса за вкуса и миризмата" на храната.
Очаква се алтернативният пазар на месо да достигне 140 млрд. долара през 2029 година. Испанската компания Novameat също участва в производството на алтернативно месо на 3D принтери. Нейният директор Джузепе Скиоти каза, че тази година офертата на неговата компания трябва да се появи в избрани европейски ресторанти, а през следващата година тя трябва да бъде разширена на друго място.
Както Ройтерс съобщава заместителите на месото набират популярност сред хората, които се грижат за съдбата на животните и околната среда. Продажбите на заместители растат за производители като например калифорнийската компания Beyond Meat или компаниите Impossible Foods и Nestle.

Южна Корея започва тази година тестове на собствени ваксини срещу COVID-19

Южнокорейските власти планират до края на годината да започнат клинични изпитания на собствени ваксини срещу новия коронавирус. Това съобщи днес пред журналисти Квон Чжун-ук, зам.-директор на Центъра за контрол и превенция на заболявания в Южна Корея, предаде ТАСС. Става дума за "три вида кандидат-ваксини"

Млечния път. Снимка: Pixabay

Астрономи откриха далечна галактика, приличаща на Млечния път

Астрономи откриха галактика-бебе на 12 милиарда светлинни години, която прилича на Млечния път, съобщи АФП, цитирана от БТА. Галактиката е вписана под номер SPT0418-47. Тя е толкова далечна, че я виждаме каквато е била, когато Вселената е била на 1,4 милиарда години - само на 10 процента от сегашната възраст

Откриха кости от неизвестен досега тиранозавър

Палеонтолози от университета в Саутхемптън откриха кости от неизвестен до момента динозавър от семейството на тиранозаврите. Той е живял на Земята преди 115 милиона години, съобщава „Скай нюз”. Учените са изследвали четири кости, открити на британския остров Уайт миналата година. Изводът е, че те принадлежат на неизвестен досега на науката

Коронавирусът ускорява дигитализацията на европейските енергийни компании

Когато Ковид-19 доведе до строги ограничителни мерки в Италия, в електрическата компания Verampio беше време за решения. Залата за управление, от която се ръководят няколко хидроцентрали в региона Пиемонт, изключително тежко засегнат от пандемията, трябваше да бъде подсигурена, за да продължи работата, предаде БТА

Twitter с нова функция

Ръководството на социалната мрежа Twitter предостави на потребителите възможността да определят кой има право да отговаря на техните публикации, това беше съобщено на сайта на компанията. Ограничен брой потребители тестват новата функция от май тази година и технологията се оказва удачна. Понякога хората се чувстват много по-удобно да говорят за

Орбиталната обсерватория TESS успешно завърши основната си мисия

Орбиталният телескоп TESS /Transiting Exoplanet Survey Satellite/ e изпълнил всички задачи в рамките на основната си мисия, като е получил детайлна карта на 75 процента от нощното небе и е открил няколко десетки неизвестни досега планети извън Слънчевата система, съобщи НАСА. "Нашият телескоп вече две години поред провежда много качествени

Google ще ни предупреждава за земетресения чрез телефона

Американската компания Google обяви във вторник намерението си да създаде най-обширната мрежа за разпознаване на земетресения с помощта на смартфони на Android. Отсега нататък телефонът ви с Android може да стане част от системата за предупреждение за земетресение, където и да живеете. Това означава

Китайска компания започна трета фаза на изпитания на ваксина срещу COVID-19

Китайската компания "Синовак байотек" започна трета фаза на изпитания на проектоваксината си срещу COVID-19 върху 1620 пациенти в Индонезия, съобщи Ройтерс. "Синовак" обяви вчера резултатите от втората фаза на изпитанията на препарата, който разработва заедно с индонезийската фирма "Био фарма". Те показват

Изображението на планетата-джудже Церера като воден свят е предоставено от  Anton Ermakov, UC Berkeley, NASA/JPL

Планетата-джудже Церера е воден свят, под леда й има много сол

Планетата-джудже Церера е воден свят и под замръзналата й повърхност има резервоар със солена вода, съобщи Ройтерс. От откриването й през 1801 г. между Марс и Юпитер, Церера е смятана първо за планета, след това за астероид, а сега за планета- джудже. Независимо от определението, винаги е интригувала специалистите

Британски климатолози установиха, че почти цялата полярна ледена шапка може да изчезне напълно през лятото до 2035 г. СНИМКА: Pixabay

Климатолози: Арктика може да остане без лед до 2035 г.

Британски климатолози установиха, че почти цялата полярна ледена шапка може да изчезне напълно през лятото до 2035 г., изучавайки състоянието на Арктика през последния междуледников период, съобщи ТАСС. "Знаем, че Арктика се променя значително под влиянието на глобалното затопляне. Проучвайки какво се случи с него през последния топъл период от