Катерина Ушева, маркетинг директор на Kaufland България, разказва за визуалната идентичност на новата собствена марка продукти БРЕЙ! на Kaufland
Наскоро Kaufland България стартира продажбата на изцяло нова марка под името БРЕЙ!. Линията продукти е разработена и създадена от Kaufland и се предлага само в обектите на търговската верига.
Визията на БРЕЙ! впечатлява с красиви шевици в наситени цветове, които напомнят за традиционния български вкус на ястията от детството, приготвяни по стари изпитани рецепти, наследени от няколко поколения българи. Няма нищо случайно в българската визия на БРЕЙ! - всички продукти са създадени изцяло от български производители и са с български суровини. Автентичният им български вкус впечатлява и веднага те убеждава да превърнеш БРЕЙ! в постоянна част от домашната трапеза.
Зад успеха на БРЕЙ! стоят усилията на екипа на Kaufland, който създава марката. Повече за БРЕЙ! и разработването на визуалната идентичност на бранда разказва Катерина Ушева, маркетинг директор на Kaufland България.
- БРЕЙ! е новата собствена марка на Kaufland с изцяло български продукти. Защо тя е специална за Kaufland?
- С Брей! в една продуктова линия събрахме всичко, в което Kaufland вярва и за което работи от години. Безкомпромисно качество, ненадминат избор, любов към българските продукти и партньорство с българските производители. Всичко това се обогатява от изгодна цена.
- Какво означава БРЕЙ! и защо избрахте това име за марката?
- Името е нетрадиционно за продукт, но много традиционно за българския език. Търсихме име, което се отличава и същевременно носи заряда на марката и нейните предимства. Име, което е кратко и запомнящо се. Брей! е
емоционално заредено възклицание,
което съдържа в себе си само положителни емоции. Вярваме, че всеки, който опита продуктите от българската ни серия, ще възкликне Брей!.
- Какви послания стоят зад визуалната концепция на бранда?
- Визуалното оформление на марката е дело на екипа на агенция Noble Graphics. Типографията вплита в себе си старобългарски мотиви, а шевицата е онзи елемент, който кара всеки българин да се гордее. Всички тези вдъхновения са предадени по модерен начин и хармонират с елементи от логото на нашата марка. Kaufland създаде марка, която е част от България , и вярвам, че с визуалната идентичност подчертаваме именно това.
- Колко време ви беше необходимо за разработването на креативната концепция на БРЕЙ!
- Процесът бе повече от година – от конкурса за име и визуална идентичност до първите готови продукти. Всяка опаковка е уникална. Стилизираните елементи, показващи основната суровина във всеки продукт, са оформени като отделна шевица, изградена от елементи от нашето лого. Създаването на такава симбиоза отнема време и много работа.
- „БРЕЙ! Чудна е природата на българите“ е основната фраза в телевизионната реклама на БРЕЙ!, която с емблематичното си българско народно звучене сякаш ни връща към корените ни. Какви послания искате да изпратите към клиентите и българските граждани чрез марката?
- Истината е, че колкото и да ни се иска да влияем на потребителите с рекламни послания, би било нереалистично да очакваме, че това е достатъчно. Рекламното послание може да те мотивира да опиташ, но вкусът е този, който ще те накара да слагаш Брей! на масата си всеки ден. Брей! е марка продукти, които са точно толкова пъстри и естествени, колкото сме и ние българите.
- „БРЕЙ! Това е българско“ е слоганът на марката, която ще предлага изцяло български продукти. Какви са предимствата на тези продукти?
- Създадохме ги след многобройни тестове и дегустации, след редица срещи с производители и дълъг процес на контрол на производството. Стремим се
да са български суровините,
които влагаме в Брей!. Така например лютеницата е с българска капия, сладкото от смокини е с български плодове, а за кашкавала се използва само българско мляко. Рецептите са традиционни. За салатата от тиквички използваме в основната част кисело мляко, а не млечни сосове.
- Как БРЕЙ! като марка отговаря на визията на Kaufland за качество, свежест и цена?
- Марката е съвкупност на всичко това. Качеството е гарантирано от строгия процес на селекция и контрол на производството. За да гарантираме свежест, предпочитаме използването на български суровини. Що се отнася до цената, тя е нещо традиционно за Kaufland – нашите цени са изгодни и дават
отлично съотношение между качество и цена.
Именно това клиентът ще намери и в продуктите Брей! Българските рецепти и традиционните при производството на съответните продукти също са спазени.
- От няколко седмици селектирани продукти на марката се предлагат в обектите на Kaufland. Имате ли вече обратна връзка от клиентите за продуктите и тяхната визия?
- Обратната връзка варира от “много вкуснa лютеница“ през „мармаладът от шипки е както от едно време“ до „Брей!, че име. Харесва ми.“.
- Какви са дългосрочните цели на БРЕЙ!?
- Искаме да дадем такъв родукт на потребителите, който да стане неизменна част от тяханата трапеза. Създадохме Брей!, за да може всеки да е спокоен, че купува български продукт с високо качество.
- Твоят любим БРЕЙ! продукт е…?
- Халвата.
- Препоръчваш го, защото…?
- Вкусът е неповторим – точно както го помня от детството.
- Твоят любим БРЕЙ! продукт се комбинира най-добре с…?
- Филия бял хляб.
- По кое време на деня го консумираш?
- Отхапвам от филиите, които приготвям с разтопена халва за децата си за следобедна закуска.