Астрономи откриха "огледално отражение" на Земята и Слънцето

https://www.24chasa.bg/novini/article/8670344 Астрономи откриха "огледално отражение" на Земята и Слънцето Астрономи откриха "огледално отражение" на Земята и Слънцето www.24chasa.bg

Учени от института "Макс Планк" в Германия са открили екзопланета, която много прилича на Земята и се върти около звезда, подобна на Слънцето, съобщи Си Ен Ен.

Новооткритото небесно тяло, на което може да има подходящи условия за живот, се намира на около 3000 светлинни години от центъра на Млечния път.

Планетата KOI-456.01 се върти около звездата Кеплер-160. Тя излъчва светлина във видимия спектър, а не в инфрачервения - добър признак по отношение на обитаемостта.

Специалистите отбелязват, че приликата на екзопланетите със Земята се оценява по-скоро по размера им, отколкото по обитаемостта.

Въпреки това системата Кеплер-160 поразително прилича на нашата.
"KOI-456.01 е относително по-голяма в сравнение с много други планети, считани за потенциално обитаеми. Но комбинацията от размера на планетата и звездата от слънчев тип, около която се върти, изглежда толкова позната", казва Рене Хелер от изследователския екип.
Учените по-рано откриха две екзопланети около Кеплер-160, но те са твърде горещи за развитие на живот. KOI-456.04 е разположена в обитаемата зона на звездата, т.е. температурният й режим позволява съществуването на вода в течно състояние.

Специалистите допускат наличието и на четвъртата планета в тази система, но присъствието й все още не е доказано.

Млечния път. Снимка: Pixabay

Астрономи изчислиха колко е енергията, изработена от ядрото на Млечния път

Американски астрофизици изчислиха за пръв път колко светлина и топлина генерира ядрото на Млечния път и откриха в неговата периферия енергия с неизвестна природа, предава ТАСС, цитирана от БТА. Агенцията цитира разработка на авиационния университет Ембри-Ридъл в град Дайтона. Екипът на доц.Матю Хафнър получили данните за своя анализ от

Учени представиха модел за прогнозиране нивата на слънчевото излъчване

Изследователи от шведския университет в Упсала разработиха нов математически модел за предсказване на измененията на нивата на слънчевото излъчване, пише изданието Солар дейли, цитирано от БТА.  Новото решение ще позволи съставянето на прогнози за изработената енергия от соларните електростанции с голяма точност

Лунната кора е по-богата на метали като желязо и титан от земната

Радарни данни от лунни кратери разкриха, че лунната кора е по-богата на метали като желязо и титан от земната, съобщи в. "Дейли мейл", цитирана от БТА.  Това поражда съмнения относно най-разпространената теория за образуването на естествения ни спътник - след удар на планета колкото Марс в ранната Земя

Американски учени тестваха на мишки ваксина срещу COVID-19

Американски биолози успешно тестваха върху опитни мишки ваксина срещу COVID-19 на базата на първата ваксина, използвана за изкореняването на едрата шарка, съобщава електронната библиотека bioRxiv. "За разлика от другите ваксини нашият препарат усилва имунитета не само спрямо S-белтъка на коронавируса, но и спрямо N-белтъка

Европейската комисия инвестира 1 млрд. евро в иновативни проекти за чисти технологии

Европейската комисия отправя първата покана за представяне на предложения по линия на Фонда за иновации — една от най-големите програми за демонстриране на новаторски нисковъглеродни технологии в света, финансирана от приходи от търгове за квоти за емисии по схемата на ЕС за търговия с емисии. Фондът за иновации ще финансира революционни

Русия ще води турист на разходка в открития Космос през 2023 г.

Туристът ще напусне МКС от руския модул и ще бъде придружен от професионален космонавт, обявиха от „Роскосмос“ Надпреварата за туристически полети в Космоса се разгаря все повече – руската агенция „Роскосмос“ обяви, че през 2023 г. ще изведе турист в орбита около Земята, предава btv. Според плановете на агенцията туристът ще направи и космическа