Без нарушения в първия ден от проверките на веригите за стоки от български фермери

https://www.24chasa.bg/novini/article/8654537 Без нарушения в първия ден от проверките на веригите за стоки от български фермери Без нарушения в първия ден от проверките на веригите за стоки от български фермери www.24chasa.bg
Без нарушения в първия ден от проверките на веригите за стоки от български фермери

Засега проверките на Българската агенция по безопасност на храните не откриват нарушения в големите търговски вериги при предлагането на продукти от малки регионални производители. Това съобщи за “24 часа” директорът на “Контрол на храните” в БАБХ д-р Любомир Кулински. Той все пак уточни, че още е рано за обобщения, защото това са данни едва от първия ден на масираните инспекции.

Постановлението на Министерския съвет за достъп на регионални продукти в големите магазини с 10 и повече търговски обекта в страната беше прието като антикризисна мярка, за да улесни по-малките производители при реализацията на продукцията им.

Първоначално то трябваше да влезе в сила от 6 май, но след лека корекция от МС беше обнародвано в “Държавен вестник” отново на 5 май, което удължи срока за прилагане на 19 май. От земеделското министерство припомнят, че по настояване на веригите беше дадена след това и нова отсрочка от 14 дни, за да могат да приведат дейността си в съответствие с изискванията.

Проверките на БАБХ продължават, очакваме в петък да започнат да пристигат протоколите с резултатите от цялата страна, за да се види каква е пълната картина, обясни д-р Кулински. Ще са нужни няколко дни за обработка и вероятно първи обобщения ще има в началото на другата седмица.

Според постановлението на щандовете на веригите трябва да има “достатъчно място” с български сезонни плодове и зеленчуци, млечни продукти, прясно месо, яйца, риба и пчелен мед. Санкциите за неспазване на изискванията са високи. Глобата е от 15 000 до 25 000 лв. при първо нарушение, а при повторно се удвояват - от 30 000 до 50 000 лв.

Идеята на постановлението не е да се затрудняват веригите при предлагането на български продукти, а да се осигури пазар на родните производители, уточниха от БАБХ.

Много от магазините в София имат табели с надписи “Регионален продукт” най-вече при плодовете и зеленчуците, както и при млечните продукти. Повечето не са групирали всички български продукти на едно място, каквото беше първоначалното намерение при изготвяне на постановлението. Това обаче в крайна сметка не е задължително, важното е BG стоката да присъства, дори и да е на стандартните регали. Според записаното в постановлението регионални са тези производители или групи организации, които са с място на осъществяване на дейността на територията на административната област, в която се намира съответният търговски обект, или на съседна, граничеща с нея. Изключението е за столицата и София-област, като за тях освен граничните области за съседна се счита и Пловдивска област. Регионалните производители трябва да са регистрирани по Закона за подпомагане на земеделските производители или да притежават обект, регистриран съгласно Закона за храните.

Следващата седмица ще имаме повече анализи как е ситуацията и извън столицата и дали там българските продуки се предлагат на едно място групирали, или не, каза още директорът на “Контрол на храните” в БАБХ. Най-важното е не на какво място точно се предлагат, а потребителите в магазините да имат достатъчно информация, за да направят своя избор.

Агенцията по храните ще

обобщи данните от цялата

страна в края на седмицата

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Подкрепям българското

Стойко Кировски управлява семейната компания "Джем и Джем" ООД, която вече 25 години произвежда висококачествени сладка, конфитюри и мармалади

Качеството е основата на дългогодишното партньорство между Kaufland и българските производители

Вече близо 15 г. Kaufland България работи рамо до рамо с българските производители. В основата на доброто партньорство винаги стои взаимното разбиране и стремеж към предлагане на качествени български продукти за клиента. “Високото качество на продукцията ни, дисциплината и отговорността към крайния потребител са в основата на дългогодишното ни

СНИМКА: Фейсбук/Американското посолство в София

Американски дипломати купуват български стоки (Снимки)

Купуваме българското! Нашите американски дипломати обичат България и продължават да подкрепят местната икономика на фона на ситуацията с COVID-19. Това пише във фейсбук страницата на американското посолство в София.  "Ние сме рамо до рамо не само като стратегически партньори, но сме и част от всекидневния живот на България

Продуктите БРЕЙ! са толкова пъстри и естествени, колкото са българите

Продуктите БРЕЙ! са толкова пъстри и естествени, колкото са българите

Катерина Ушева, маркетинг директор на Kaufland България, разказва за визуалната идентичност на новата собствена марка продукти БРЕЙ! на Kaufland Наскоро Kaufland България стартира продажбата на изцяло нова марка под името БРЕЙ!. Линията продукти е разработена и създадена от Kaufland и се предлага само в обектите на търговската верига

Снимка: Н. Литов

Храните „Брей!“ в „Кауфланд“ са пълни с истински продукти

Серията започва с 60 стоки, които до края на годината ще се удвоят След пускането на специални щандове с над 100 родни продукти от 26 български региона, обозначени с кафяво сърце „От нашия регион“, и след като през миналата година е продала 35 млн. килограма родни плодове и зеленчуци, веригата „Кауфланд“ създаде и лансира от около седмица насам

За месец и половина Kaufland България предложи близо 47 хиляди килограма ягоди от български производители

За месец и половина Kaufland България предложи близо 47 хиляди килограма ягоди от български производители

Само за последната седмица на май количествата възлизат на близо 10 хиляди килограма В рамките на месец и половина, от средата на април до края на май 2020 г., Kaufland България предложи близо 47 хиляди килограма ягоди от български производители в своите обекти в цялата страна. Продукцията пристига в хипермаркетите на веригата от селата Динк и

Евтим Милошев: Солидарност е да купуваме български стоки и да почиваме у нас. Да го направим!

Евтим Милошев: Солидарност е да купуваме български стоки и да почиваме у нас. Да го направим!

Първите племена, общества и държави са се появили тогава, когато между определена група от хора е възникнала солидарност И днес тя е основен белег на цивилизованите народи Много популярни българи - лидери в своите професионални среди, подкрепиха в последните два месеца кампанията на “24 часа” “Подкрепям българското”

Последно от 24 здраве лого

Мнения

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от 168 часа лого

Последно от

Още от Подкрепям българското

Българските храни, които всички обичаме

Българските храни, които всички обичаме

Традиционните български храни определено са едно от националните ни богатства и повод за гордост. Дори и във време, когато имаме достъп до огромно разнообразие от продукти от цял свят, родният вкус продължава да бъде все така обичан и търсен. Радващо е, че в големите търговски вериги можем да открием все повече български стоки

Без нарушения в първия ден от проверките на веригите за стоки от български фермери

Без нарушения в първия ден от проверките на веригите за стоки от български фермери

Засега проверките на Българската агенция по безопасност на храните не откриват нарушения в големите търговски вериги при предлагането на продукти от малки регионални производители. Това съобщи за “24 часа” директорът на “Контрол на храните” в БАБХ д-р Любомир Кулински. Той все пак уточни, че още е рано за обобщения

Свежи български предложения от BILLA Градини в летния асортимент на веригата

Свежи български предложения от BILLA Градини в летния асортимент на веригата

Всички зеленчуци и плодове от марката са със значително намалени количества или дори без пестициди С началото на летния сезон настъпва и времето на истински свежите и сочни плодове и зеленчуци. С богато разнообразие от предложения с марка BILLA градини BILLA гарантира винаги качествени и вкусни плодове и зеленчуци на потребителите

Производители: Има раздвижване с веригите, но ефектът предстои

Производители: Има раздвижване с веригите, но ефектът предстои

Родните фермери разчитат и на отварянето на заведенията за хранене Все повече родни производители на храни навлизат с продуктите си във веригите, но процесът, започнал с влизане в сила на постановлението на кабинета от края на април, върви бавно, показа проверка на “24 часа” сред браншови организации

Милена Драгийска: Работим с българските производители от 10 години

Милена Драгийска: Работим с българските производители от 10 години

Продължаваме и сега с пълна мобилизация и редица нови мерки в изпълнение на ПМС 70 - Г-жо Драгийска, измина месец от влизането в сила на правителственото постановление 70 за български стоки в търговските вериги. На какъв етап сте с изпълняването на мерките по постановлението? - Много активно работим в тази посока

Kaufland предлага български плодове и зеленчуци от 16 региона у нас

Kaufland предлага български плодове и зеленчуци от 16 региона у нас

За 2019 година компанията продаде 35 милиона килограма български плодове и зеленчуци За да предоставя свежи и качествени плодове и зеленчуци, Kaufland България си партнира с производители от 16 земеделски региона и у нас. По-голяма част от продукцията произхожда от ферми в районите на Пловдив, Пазарджик, Сливен, Благоевград, Добрич, Плевен

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber