Сондата "Солар орбитър" ще прелети през опашката на кометата Атлас

https://www.24chasa.bg/novini/article/8638832 Сондата "Солар орбитър" ще прелети през опашката на кометата Атлас Сондата "Солар орбитър" ще прелети през опашката на кометата Атлас www.24chasa.bg

Европейската сонда "Солар орбитър",предназначена за изучаване на Слънцето от близко разстояние, ще получи уникалната възможност да изследва химическия състав и другите свойства на опашката на кометата Атлас през уикенда, съобщиха от Европейската космическа агенция /ЕКА/.

"Ние за пръв път ще проведем изследвания от толкова близко разстояние до Слънцето. Понастоящем отломки от ядрото на кометата Атлас се намират в пределите на орбитата на Меркурий. Подобни небесни тела се явяват главен източник на космически прах във вътрешните области на Слънчевата система, което прави тези наблюдения още по-интересни", заяви заместник- ръководителят на научния проект "Солар орбитър" Янис Зуганелис.

Тази изследователска мисия е съвместна разработка на НАСА и ЕКА и ена стойност 1,5 милиарда долара. Програмата на содната е разчетена за седем години, по време на които апаратът с маса около 2 тона ще извършва наблюдения на слънчевата активност в полярните области на нашата звезда. Апаратът беше изстрелян на 10 февруари 2020 година от Кейп Канаверал в САЩ с ракета-носител

"Атлас V".

Кометата Атлас (C/2019 Y4) беше открита през месец декември миналата година. Учените установиха, че "Солар орбитър" ще прелети през йонната и газово-праховата й опашка през близките три дни. За тази цел бяха включени 4 външни инструмента на сондата

Млечния път. Снимка: Pixabay

Астрономи изчислиха колко е енергията, изработена от ядрото на Млечния път

Американски астрофизици изчислиха за пръв път колко светлина и топлина генерира ядрото на Млечния път и откриха в неговата периферия енергия с неизвестна природа, предава ТАСС, цитирана от БТА. Агенцията цитира разработка на авиационния университет Ембри-Ридъл в град Дайтона. Екипът на доц.Матю Хафнър получили данните за своя анализ от

Учени представиха модел за прогнозиране нивата на слънчевото излъчване

Изследователи от шведския университет в Упсала разработиха нов математически модел за предсказване на измененията на нивата на слънчевото излъчване, пише изданието Солар дейли, цитирано от БТА.  Новото решение ще позволи съставянето на прогнози за изработената енергия от соларните електростанции с голяма точност

Лунната кора е по-богата на метали като желязо и титан от земната

Радарни данни от лунни кратери разкриха, че лунната кора е по-богата на метали като желязо и титан от земната, съобщи в. "Дейли мейл", цитирана от БТА.  Това поражда съмнения относно най-разпространената теория за образуването на естествения ни спътник - след удар на планета колкото Марс в ранната Земя

Американски учени тестваха на мишки ваксина срещу COVID-19

Американски биолози успешно тестваха върху опитни мишки ваксина срещу COVID-19 на базата на първата ваксина, използвана за изкореняването на едрата шарка, съобщава електронната библиотека bioRxiv. "За разлика от другите ваксини нашият препарат усилва имунитета не само спрямо S-белтъка на коронавируса, но и спрямо N-белтъка

Европейската комисия инвестира 1 млрд. евро в иновативни проекти за чисти технологии

Европейската комисия отправя първата покана за представяне на предложения по линия на Фонда за иновации — една от най-големите програми за демонстриране на новаторски нисковъглеродни технологии в света, финансирана от приходи от търгове за квоти за емисии по схемата на ЕС за търговия с емисии. Фондът за иновации ще финансира революционни

Русия ще води турист на разходка в открития Космос през 2023 г.

Туристът ще напусне МКС от руския модул и ще бъде придружен от професионален космонавт, обявиха от „Роскосмос“ Надпреварата за туристически полети в Космоса се разгаря все повече – руската агенция „Роскосмос“ обяви, че през 2023 г. ще изведе турист в орбита около Земята, предава btv. Според плановете на агенцията туристът ще направи и космическа