Производители: Има раздвижване с веригите, но ефектът предстои

https://www.24chasa.bg/novini/article/8636004 Производители: Има раздвижване с веригите, но ефектът предстои Производители: Има раздвижване с веригите, но ефектът предстои www.24chasa.bg
Производители: Има раздвижване с веригите, но ефектът предстои

Родните фермери разчитат и на отварянето на заведенията за хранене

Все повече родни производители на храни навлизат с продуктите си във веригите, но процесът, започнал с влизане в сила на постановлението на кабинета от края на април, върви бавно, показа проверка на “24 часа” сред браншови организации.

Идната седмица Българската асоциация “Биопродукти” ще провежда серия от срещи с “Метро”, “Билла” и “Лидл”, за да се договорят еднакви условия за навлизането на биопродуктите в търговските вериги, съобщи председателката на асоциацията Албена Симеонова.

“Земеделските продукти от нашата категория не могат да отговорят на много от съществуващите изисквания на веригите, тъй като имат своите особености. При нас има почти наполовина по-малка реколта, освен това имаме валидни сертификати за биопродукция и не сме съгласни с изискването на допълнителни сертификати”, каза Симеонова.

Въпреки преговорите обаче от влизането на постановлението в сила немалко биопроизводители са започнали да предлагат продукцията си в хипермаркетите, като това най-често става на специализирани щандове и стелажи.

“Засега мога да кажа, че има раздвижване предимно по отношение на прясното месо. В началото на коронакризата много хипермаркети преустановиха или силно намалиха продажбите на месо, което се разфасова на място в магазина, тъй като хората го избягваха. Сега това вече не е така. Но като цяло все още сме с 20% по-малки продажби в сравнение със същия период на миналата година. Вероятно това ще е така, докато не отворят напълно заведенията”, каза председателят на Асоциацията на месопреработвателите в България Атанас Урджанов. Според него големите търговски вериги не могат да направят много за продажбите независимо от допускането на повече родна продукция, тъй като в кризата потребителите стават по-предпазливи.

“Нашите членове все още водят преговори в по-голямата си част с търговските вериги и смятам, че ефектът от постановлението ще се види след около 15-20 дни”, каза пред “24 часа” председателят на Асоциацията на млекопроизводителите в България Димитър Зоров.

Млекопроизводителите, които вече работят с търговските вериги, според него са успели напоследък да разширят асортимента си, но продажбите като цяло са стагнирани по-ниското потребление. Според Зоров изобщо не се очаква в близките месеци млекопроизводителите да се върнат на нивата на продажбите от януари и февруари т.г.

Междувременно на среща в земеделското министерство с млекопроизводителите бе договорено да се ускори регистрирането на “български кашкавал” като защитено наименование за произход в европейския регистър, което се очаква да отвори допълнителни пазари в чужбина. 

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Подкрепям българското

Иван Веселинов: Благодарение на партньорството с Kaufland
сме един от най-големите производители на декоративни тикви

Иван Веселинов: Благодарение на партньорството с Kaufland сме един от най-големите производители на декоративни тикви

Историята на Иван Веселинов и неговото стопанство е като съвременна приказка, в която хобито му, започнало с няколко коренчета декоративни тикви, се превръща в печелившо производство. В момента стопанството му се простира на 90 дка, от които 10 с тикви, а продукцията достига няколко тона годишно. Фирмата му „Нелас Екоплод“, макар и малка

Млечните продукти в Kaufland са с преобладаващ дял на родната продукция и строго контролирано качество

Млечните продукти в Kaufland са с преобладаващ дял на родната продукция и строго контролирано качество

Търговската верига работи с утвърдени производители и малки семейни мандри от 19 региона на страната и гарантира многостепенен контрол на качеството по веригата В основата стои качественият и утвърден роден вкус Kaufland България работи устойчиво, за да увеличава дяла на родната продукция в ключови за българския потребител хранителни категории

Зар Груп ООД: С Kaufland реализираме големи количества на добри цени за високото качество, което предлагаме

Зар Груп ООД: С Kaufland реализираме големи количества на добри цени за високото качество, което предлагаме

Идва сезонът вкусните български тикви. По това време на щандовете с продукция от български зеленчукопроизводители в Kaufland клиентите ще намерят тикви от сорта „Матилда“, които идват от безкрайните тиквени полета на Маргарита Захариева, управител на „Зар Груп“ ООД. Фирмата обединява 6 зеленчукопроизводители от района на Велико Търново

Kaufland предлага пилотно на пазара багрен домашен текстил с 0% вода от българския производител „Аглика“

Kaufland предлага пилотно на пазара багрен домашен текстил с 0% вода от българския производител „Аглика“

Продуктите са от изцяло български суровини, с потвърдено качество, създадени по технологията Watersave без използването на нито литър вода с цел опазване водния ресурс у нас Kaufland предлага пилотно на българския пазар първите текстилни изделия за дома, изработени по революционен метод с 0% вода. Иновацията е дело на българската семейна компания

Снимка Economic.bg/Красимир Свраков

За българите добрата храна е с роден вкус

Когато чуят думата „качество“, клиентите у нас си представят български продукти Георги Янев е в екипа на Kaufland България от 2009 година. Като директор за Северна България в дирекция „Продажби“ ръководи тази дейност в 21 от 60-те хипермаркета на веригата. Разговаряме с него за качеството на храните, предлагани на пазара

Ангел Димитров, „Бул Фрут”:
При сигурността, която ни дава Kaufland, всяка година увеличаваме културите, които отглеждаме

Ангел Димитров, „Бул Фрут”: При сигурността, която ни дава Kaufland, всяка година увеличаваме културите, които отглеждаме

Семейство Димитрови от село Ягодово обработва стопанството, което се простира на 250 декара плодородна земя Kaufland България си партнира с български стопанства от 12 региона в страната, за да предлага на клиентите си пресни и качествени плодове и зеленчуци. Миналата година веригата е продала 35 милиона килограма местна продукция. През 2020 г

Последно от 24 здраве лого

Мнения

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от 168 часа лого

Последно от

Още от Подкрепям българското

Kaufland България отвори онлайн

Kaufland България отвори онлайн

Компанията вече доставя до дома в партньорство с foodpanda Kaufland България отвори онлайн и вече доставя до домовете в София, Пловдив, Варна и Бургас в партньорство с платформата за доставка на храна foodpanda. Електронният магазин стартира с възможност за избор от над 400 продукта, като предстои асортиментът да бъде разширяван

„Алианс-ДН“: Kaufland е един от основните ни партньори, на когото разчитаме през активния сезон

„Алианс-ДН“: Kaufland е един от основните ни партньори, на когото разчитаме през активния сезон

Семейната компания е един от лидерите в производството на алуминиеви капачки на българския пазар и дългогодишен партньор на търговската верига Вече повече от 10 години „Алианс-ДН“ е един от лидерите в производството на алуминиеви капачки на българския пазар. Семейната компания започва работа в помещение под наем в град Раковски, област Пловдив

Бул Ейпъл: С помощта на Kaufland имахме възможността да се сертифицираме по Global G.A.P.

Бул Ейпъл: С помощта на Kaufland имахме възможността да се сертифицираме по Global G.A.P.

Търговската верига е основен партньор на производителя на български ябълки от самото начало на дейността му Янко Манолов, собственик на „Бул Ейпъл“ ООД, отглежда сладки български ябълки от близо 7 години. Той и екипът му се грижат за общо 5 ябълкови градини върху близо 1000 декара земя в землището на Първомай

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber