Производители: Има раздвижване с веригите, но ефектът предстои

https://www.24chasa.bg/novini/article/8636004 Производители: Има раздвижване с веригите, но ефектът предстои Производители: Има раздвижване с веригите, но ефектът предстои www.24chasa.bg
Производители: Има раздвижване с веригите, но ефектът предстои

Родните фермери разчитат и на отварянето на заведенията за хранене

Все повече родни производители на храни навлизат с продуктите си във веригите, но процесът, започнал с влизане в сила на постановлението на кабинета от края на април, върви бавно, показа проверка на “24 часа” сред браншови организации.

Идната седмица Българската асоциация “Биопродукти” ще провежда серия от срещи с “Метро”, “Билла” и “Лидл”, за да се договорят еднакви условия за навлизането на биопродуктите в търговските вериги, съобщи председателката на асоциацията Албена Симеонова.

“Земеделските продукти от нашата категория не могат да отговорят на много от съществуващите изисквания на веригите, тъй като имат своите особености. При нас има почти наполовина по-малка реколта, освен това имаме валидни сертификати за биопродукция и не сме съгласни с изискването на допълнителни сертификати”, каза Симеонова.

Въпреки преговорите обаче от влизането на постановлението в сила немалко биопроизводители са започнали да предлагат продукцията си в хипермаркетите, като това най-често става на специализирани щандове и стелажи.

“Засега мога да кажа, че има раздвижване предимно по отношение на прясното месо. В началото на коронакризата много хипермаркети преустановиха или силно намалиха продажбите на месо, което се разфасова на място в магазина, тъй като хората го избягваха. Сега това вече не е така. Но като цяло все още сме с 20% по-малки продажби в сравнение със същия период на миналата година. Вероятно това ще е така, докато не отворят напълно заведенията”, каза председателят на Асоциацията на месопреработвателите в България Атанас Урджанов. Според него големите търговски вериги не могат да направят много за продажбите независимо от допускането на повече родна продукция, тъй като в кризата потребителите стават по-предпазливи.

“Нашите членове все още водят преговори в по-голямата си част с търговските вериги и смятам, че ефектът от постановлението ще се види след около 15-20 дни”, каза пред “24 часа” председателят на Асоциацията на млекопроизводителите в България Димитър Зоров.

Млекопроизводителите, които вече работят с търговските вериги, според него са успели напоследък да разширят асортимента си, но продажбите като цяло са стагнирани по-ниското потребление. Според Зоров изобщо не се очаква в близките месеци млекопроизводителите да се върнат на нивата на продажбите от януари и февруари т.г.

Междувременно на среща в земеделското министерство с млекопроизводителите бе договорено да се ускори регистрирането на “български кашкавал” като защитено наименование за произход в европейския регистър, което се очаква да отвори допълнителни пазари в чужбина. 

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Подкрепям българското

СНИМКА: Фейсбук/Американското посолство в София

Американски дипломати купуват български стоки (Снимки)

Купуваме българското! Нашите американски дипломати обичат България и продължават да подкрепят местната икономика на фона на ситуацията с COVID-19. Това пише във фейсбук страницата на американското посолство в София.  "Ние сме рамо до рамо не само като стратегически партньори, но сме и част от всекидневния живот на България

Продуктите БРЕЙ! са толкова пъстри и естествени, колкото са българите

Продуктите БРЕЙ! са толкова пъстри и естествени, колкото са българите

Катерина Ушева, маркетинг директор на Kaufland България, разказва за визуалната идентичност на новата собствена марка продукти БРЕЙ! на Kaufland Наскоро Kaufland България стартира продажбата на изцяло нова марка под името БРЕЙ!. Линията продукти е разработена и създадена от Kaufland и се предлага само в обектите на търговската верига

Снимка: Н. Литов

Храните „Брей!“ в „Кауфланд“ са пълни с истински продукти

Серията започва с 60 стоки, които до края на годината ще се удвоят След пускането на специални щандове с над 100 родни продукти от 26 български региона, обозначени с кафяво сърце „От нашия регион“, и след като през миналата година е продала 35 млн. килограма родни плодове и зеленчуци, веригата „Кауфланд“ създаде и лансира от около седмица насам

За месец и половина Kaufland България предложи близо 47 хиляди килограма ягоди от български производители

За месец и половина Kaufland България предложи близо 47 хиляди килограма ягоди от български производители

Само за последната седмица на май количествата възлизат на близо 10 хиляди килограма В рамките на месец и половина, от средата на април до края на май 2020 г., Kaufland България предложи близо 47 хиляди килограма ягоди от български производители в своите обекти в цялата страна. Продукцията пристига в хипермаркетите на веригата от селата Динк и

Български плодове и зеленчуци с гарантирано качество

Български плодове и зеленчуци с гарантирано качество

Качествената храна винаги е била на почит от българския потребител. Затова големите търговски вериги имат важна роля – да подбират внимателно стоките за рафтовете си, така че максимално да удовлетворяват нуждите на клиентите. Често обаче се случва потребителите да свързват високото качество на храната и с по-висока цена

Българските храни, които всички обичаме

Българските храни, които всички обичаме

Традиционните български храни определено са едно от националните ни богатства и повод за гордост. Дори и във време, когато имаме достъп до огромно разнообразие от продукти от цял свят, родният вкус продължава да бъде все така обичан и търсен. Радващо е, че в големите търговски вериги можем да открием все повече български стоки

Последно от 24 здраве лого

Мнения

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от 168 часа лого

Последно от

Още от Подкрепям българското

Без нарушения в първия ден от проверките на веригите за стоки от български фермери

Без нарушения в първия ден от проверките на веригите за стоки от български фермери

Засега проверките на Българската агенция по безопасност на храните не откриват нарушения в големите търговски вериги при предлагането на продукти от малки регионални производители. Това съобщи за “24 часа” директорът на “Контрол на храните” в БАБХ д-р Любомир Кулински. Той все пак уточни, че още е рано за обобщения

Свежи български предложения от BILLA Градини в летния асортимент на веригата

Свежи български предложения от BILLA Градини в летния асортимент на веригата

Всички зеленчуци и плодове от марката са със значително намалени количества или дори без пестициди С началото на летния сезон настъпва и времето на истински свежите и сочни плодове и зеленчуци. С богато разнообразие от предложения с марка BILLA градини BILLA гарантира винаги качествени и вкусни плодове и зеленчуци на потребителите

Производители: Има раздвижване с веригите, но ефектът предстои

Производители: Има раздвижване с веригите, но ефектът предстои

Родните фермери разчитат и на отварянето на заведенията за хранене Все повече родни производители на храни навлизат с продуктите си във веригите, но процесът, започнал с влизане в сила на постановлението на кабинета от края на април, върви бавно, показа проверка на “24 часа” сред браншови организации

Милена Драгийска: Работим с българските производители от 10 години

Милена Драгийска: Работим с българските производители от 10 години

Продължаваме и сега с пълна мобилизация и редица нови мерки в изпълнение на ПМС 70 - Г-жо Драгийска, измина месец от влизането в сила на правителственото постановление 70 за български стоки в търговските вериги. На какъв етап сте с изпълняването на мерките по постановлението? - Много активно работим в тази посока

Kaufland предлага български плодове и зеленчуци от 16 региона у нас

Kaufland предлага български плодове и зеленчуци от 16 региона у нас

За 2019 година компанията продаде 35 милиона килограма български плодове и зеленчуци За да предоставя свежи и качествени плодове и зеленчуци, Kaufland България си партнира с производители от 16 земеделски региона и у нас. По-голяма част от продукцията произхожда от ферми в районите на Пловдив, Пазарджик, Сливен, Благоевград, Добрич, Плевен

Веригите могат да доставят BG стоки
от 260 фермери

Веригите могат да доставят BG стоки от 260 фермери

Вече е в сила изискването да предлагат допълнителни количества, изпълняват го Търговските вериги в България вече изпълняват постановлението за повече български стоки, което от 20 май вече е в сила, показа проверка на “24 часа”. То бе прието през април и първоночално трябваше да важи от 6 май, но след това срокът му за влизане в действие бе удължен

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber