Милена Драгийска: Работим с българските производители от 10 години

https://www.24chasa.bg/novini/article/8625500 Милена Драгийска: Работим с българските производители от 10 години Милена Драгийска: Работим с българските производители от 10 години www.24chasa.bg
Милена Драгийска: Работим с българските производители от 10 години

Продължаваме и сега с пълна мобилизация и редица нови мерки в изпълнение на ПМС 70

- Г-жо Драгийска, измина месец от влизането в сила на правителственото постановление 70 за български стоки в търговските вериги. На какъв етап сте с изпълняването на мерките по постановлението?

- Много активно работим в тази посока, но тук е мястото да направя важно уточнение – ние си сътрудничим с българските производители вече 10 години, още от стъпването си на пазара и за нас това е дългосрочна стратегия.

Изградили сме устойчиво и ефективно партньорство, което дава разнообразни възможности на българските производители. Към момента работим с над 200 българските компании, с много от тях - от самото начало с първите ни 14 магазина от края на 2010 г. Освен присъствие в нашите магазини чрез своите търговски марки много от българските ни стокови доставчици произвеждат продукти под собствените марки на Lidl. Това е немалко предимство за тях и смисъл най-малкото заради реалните възможности за износ в мрежата на Lidl от над 10 000 магазина в 32 държави. Само за миналата година са изнесени 124 продукта на обща стойност над 40 млн. лева. Допълнително през 2017 г. стартирахме и линията “Родна стряха“ с 32 висококачествени продукти само от български производители, която към момента вече включва 83 продукта.

За последните два месеца мобилизирахме и допълнителни ресурси, както изисква ситуацията от всяка компания, която солидарно трябва да поеме своята част от отговорността към по-малките на пазара. Само за двата месеца от началото на кризата вкарахме в нашия асортимент

нови 92 български продукта.

Почти всяка седмица планираме акция с български продукти – Ретро седмица, седмица на големите български марки, български продукти на по-изгодни цени в ХХL опаковки.

Тази седмица стартираме и нова кампания, насочена към био сегмента, като всеки месец ще имаме български био продукти с намалени цени.

Всички акции са подкрепени и маркетингово – в брошура, онлайн, социални мрежи. И при това съгласно обичайната ни практика - изцяло за наша сметка. Така допринасяме за по-голяма реализация за български производители, която да гарантира стабилността на бизнеса им.

За увеличените обороти с български стоки от началото на кризата свидетелстват плащанията към местни доставчици – за март 2020 г. отчетохме

ръст от 33,6%

спрямо февруари 2020 г. и 30,8% спрямо март 2019 г.

Активно работим и по списъците на Министерството на земеделието, храните и горите – идентифицирахме производители, с които потенциално можем да започнем работа и вече имаме първите подписани договори. При плодове и зеленчуци разговорите с трима производители на ягоди и малини прераснаха в напреднали търговски, с един вече финализирахме и подписахме договор. С трима производители на краставици и домати, един на зеле и тикви сме в активни и обещаващи контакти.

В категорията месо още в самото начало реагирахме бързо и се свързахме с 5 кланици, от които осигурихме близо 230 тона българско агнешко за Великден и Гергьовден. Водим разговори и с още трима нови доставчици – един на прясно месо и двама на колбаси.

Подписахме договор и с нов производител на риба от района на Сливен, с който планирахме акция с 10 тона пресен шаран. В процес сме на договаряне и с още трима производители.

Направихме и акция на яйца, обогатени със селен – още един нов за нас доставчик от списъците на МЗХГ.

В групата на млечните продукти разговаряме със 7 производители, имаме и 2 договора с нови доставчици от Враца и Хасково за общо 10 продукта.

В допълнение на възможностите за реализация на стоките осигурихме и ликвидна подкрепа за земеделските производители, с които работим: от 1 май намалихме срока за плащане до 7 дни – мярка, която ще продължи до края на годината. Инициирахме и

фонд за подкрепа

на малки и средни производители в размер на 50 хил. лв., който ще бъде значително увеличен с финансиране от EBRD. Средствата ще се използват целево за развитие на бизнеса, сертифициране, модернизация и всичко необходимо, което ще подобри тяхната конкурентоспособност и ще им отвори нови възможности за реализация.

- Кои са основните предизвикателства, с които се сблъсквате ?

- От една страна, това са хилядите контакти, които получихме от МЗХГ – те се нуждаят от внимателна обработка и имат своята специфика. Извън тях много производители се свързват с нас директно. За да улесним комуникацията, разкрихме телефон и имейл за пряк контакт, от които лесно да пренасочваме хората към съответния колега в търговския ни отдел. Към всеки подхождаме индивидуално, конструктивно, с уважение и с оглед реален пазар за производството му.

От друга страна, се налага да работим и с доста съкратени срокове, извън обичайните процеси на работа с наши нови доставчици.

Трудности има и от гледна точка на спазване на критериите, свързани с качеството. Нещата са по-сложни при производството на зеленчуци и плодове, където освен липсата на сертификати много от производителите нямат условия за логистика, складиране и пакетиране на продукцията. Въпреки това постигаме резултати и ще положим всички усилия

да сме още по-ефективни.

От трета страна, мотивацията да се помогне на малките и средни производители при отпадналите временно канали за пласиране на продукцията им например в сектора на хотелите, ресторантите и кафенетата (познат като ХОРЕКА) не бива да се обърква с необходимост от прилагане на занижени критерии за качествен контрол. Преди всичко заради изконния интерес на потребителите и заради доверието, което те влагат в бизнес модела на всяка една търговска верига, както Lidl например прокламира и застъпва оптимално съотношение качество-цена особено в кризисна и следкризисна икономическа обстановка.

- Колко дългосрочно планирате прилагането на новите мерки – особено тези, свързани пряко с изпълнението на ПМС 70?

- Както казах в началото, работата с българските производители за нас е стратегически ангажимент и приоритет в дългосрочен план. Всички допълнителни мерки, които разработихме в този кризисен момент, са с цел да подпомогнат тяхната работа. Някои са в краткосрочен аспект – за реализация на произведената продукция. Но други като фондът за финансиране с помощта на EBRD имат дългосрочни цели и ефекти. Дори в преговорите с нови доставчици ние търсим решения, които имат потенциал в дългосрочен план, защото подкрепата за родното производство не може да бъде кампанийна, тя е стратегическо направление.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Подкрепям българското

Стойко Кировски управлява семейната компания "Джем и Джем" ООД, която вече 25 години произвежда висококачествени сладка, конфитюри и мармалади

Качеството е основата на дългогодишното партньорство между Kaufland и българските производители

Вече близо 15 г. Kaufland България работи рамо до рамо с българските производители. В основата на доброто партньорство винаги стои взаимното разбиране и стремеж към предлагане на качествени български продукти за клиента. “Високото качество на продукцията ни, дисциплината и отговорността към крайния потребител са в основата на дългогодишното ни

СНИМКА: Фейсбук/Американското посолство в София

Американски дипломати купуват български стоки (Снимки)

Купуваме българското! Нашите американски дипломати обичат България и продължават да подкрепят местната икономика на фона на ситуацията с COVID-19. Това пише във фейсбук страницата на американското посолство в София.  "Ние сме рамо до рамо не само като стратегически партньори, но сме и част от всекидневния живот на България

Продуктите БРЕЙ! са толкова пъстри и естествени, колкото са българите

Продуктите БРЕЙ! са толкова пъстри и естествени, колкото са българите

Катерина Ушева, маркетинг директор на Kaufland България, разказва за визуалната идентичност на новата собствена марка продукти БРЕЙ! на Kaufland Наскоро Kaufland България стартира продажбата на изцяло нова марка под името БРЕЙ!. Линията продукти е разработена и създадена от Kaufland и се предлага само в обектите на търговската верига

Снимка: Н. Литов

Храните „Брей!“ в „Кауфланд“ са пълни с истински продукти

Серията започва с 60 стоки, които до края на годината ще се удвоят След пускането на специални щандове с над 100 родни продукти от 26 български региона, обозначени с кафяво сърце „От нашия регион“, и след като през миналата година е продала 35 млн. килограма родни плодове и зеленчуци, веригата „Кауфланд“ създаде и лансира от около седмица насам

За месец и половина Kaufland България предложи близо 47 хиляди килограма ягоди от български производители

За месец и половина Kaufland България предложи близо 47 хиляди килограма ягоди от български производители

Само за последната седмица на май количествата възлизат на близо 10 хиляди килограма В рамките на месец и половина, от средата на април до края на май 2020 г., Kaufland България предложи близо 47 хиляди килограма ягоди от български производители в своите обекти в цялата страна. Продукцията пристига в хипермаркетите на веригата от селата Динк и

Евтим Милошев: Солидарност е да купуваме български стоки и да почиваме у нас. Да го направим!

Евтим Милошев: Солидарност е да купуваме български стоки и да почиваме у нас. Да го направим!

Първите племена, общества и държави са се появили тогава, когато между определена група от хора е възникнала солидарност И днес тя е основен белег на цивилизованите народи Много популярни българи - лидери в своите професионални среди, подкрепиха в последните два месеца кампанията на “24 часа” “Подкрепям българското”

Последно от 24 здраве лого

Мнения

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от 168 часа лого

Последно от

Още от Подкрепям българското

Българските храни, които всички обичаме

Българските храни, които всички обичаме

Традиционните български храни определено са едно от националните ни богатства и повод за гордост. Дори и във време, когато имаме достъп до огромно разнообразие от продукти от цял свят, родният вкус продължава да бъде все така обичан и търсен. Радващо е, че в големите търговски вериги можем да открием все повече български стоки

Без нарушения в първия ден от проверките на веригите за стоки от български фермери

Без нарушения в първия ден от проверките на веригите за стоки от български фермери

Засега проверките на Българската агенция по безопасност на храните не откриват нарушения в големите търговски вериги при предлагането на продукти от малки регионални производители. Това съобщи за “24 часа” директорът на “Контрол на храните” в БАБХ д-р Любомир Кулински. Той все пак уточни, че още е рано за обобщения

Свежи български предложения от BILLA Градини в летния асортимент на веригата

Свежи български предложения от BILLA Градини в летния асортимент на веригата

Всички зеленчуци и плодове от марката са със значително намалени количества или дори без пестициди С началото на летния сезон настъпва и времето на истински свежите и сочни плодове и зеленчуци. С богато разнообразие от предложения с марка BILLA градини BILLA гарантира винаги качествени и вкусни плодове и зеленчуци на потребителите

Производители: Има раздвижване с веригите, но ефектът предстои

Производители: Има раздвижване с веригите, но ефектът предстои

Родните фермери разчитат и на отварянето на заведенията за хранене Все повече родни производители на храни навлизат с продуктите си във веригите, но процесът, започнал с влизане в сила на постановлението на кабинета от края на април, върви бавно, показа проверка на “24 часа” сред браншови организации

Милена Драгийска: Работим с българските производители от 10 години

Милена Драгийска: Работим с българските производители от 10 години

Продължаваме и сега с пълна мобилизация и редица нови мерки в изпълнение на ПМС 70 - Г-жо Драгийска, измина месец от влизането в сила на правителственото постановление 70 за български стоки в търговските вериги. На какъв етап сте с изпълняването на мерките по постановлението? - Много активно работим в тази посока

Kaufland предлага български плодове и зеленчуци от 16 региона у нас

Kaufland предлага български плодове и зеленчуци от 16 региона у нас

За 2019 година компанията продаде 35 милиона килограма български плодове и зеленчуци За да предоставя свежи и качествени плодове и зеленчуци, Kaufland България си партнира с производители от 16 земеделски региона и у нас. По-голяма част от продукцията произхожда от ферми в районите на Пловдив, Пазарджик, Сливен, Благоевград, Добрич, Плевен

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber