2 тунела, кръгово на 2 етажа и естакади довършват околовръстното на София – 60 км без светофар

https://www.24chasa.bg/novini/article/8622467 2 тунела, кръгово на 2 етажа и естакади довършват околовръстното на София – 60 км без светофар 2 тунела, кръгово на 2 етажа и естакади довършват околовръстното на София – 60 км без светофар www.24chasa.bg
Разширеното околовръстно ще преминава кръстовището с булевард “Цар Борис Трети” на това място с естакада. Останалите участници в движението ще спират пред светофарите.

 Последната част от разширението ще е 6,8 км

Жителите на “Княжево” недоволни от проекта - не искат трафик през квартала

Част от околовръстното преди пресичането с “Цар Борис Трети”.
Част от околовръстното преди пресичането с “Цар Борис Трети”.

Два тунела, единият от които ще минава под трамвайната линия на петицата, двуетажно кръгово и няколко естакади, разположени на 6,8 километра път с общо 6 ленти. Това представляват идейният проект и този за промяна на уличната регулация на последния участък от южната дъга на софийския околовръстен път, който бе представен от главния архитект на София Здравко Здравков.

През последните две седмици проектът бе представен и пред жителите на “Княжево”, “Карпузица”, “Павлово”, “Овча купел” и “Горна баня”. Ако регионалният министър Петя Аврамова го подпише в близкия месец, това ще даде началото на окончателното довършване на разширението на околовръстното, т.е. 60-те километра магистрален път около София ще може вече да се изминават без нито един светофар. За тази цел трябва в края на идната година да бъде довършено и разширението между “Младост” и началото на магистрала “Тракия”. (Виж карето.)

Представеният от арх. Здравков проект значително се различава от познатия още от 2012 г. Старият предвиждаше едно от най-конфликтните в България кръстовища – пресичането на булевардите “Цар Борис Трети” и “Никола Петков”, да бъде решено изцяло с детелина, а един почти еднокилометров тунел да тръгне от пресечката на околовръстното с бул. “България” и да извежда трафика през бул. “Цар Борис Трети”. За съжаление обаче, терените, годни за строителство на това място, не позволяват. Затова

решението е

да се направи

един къс тунел,

който ще изведе

трафика, идващ

откъм “Бояна”

и завиващ наляво към “Княжево” и Перник. Той ще минава под трамвайната линия, ще завива наляво и ще излиза на повърхността на земята чак при черквата “Св. Пантелеймон”, за да се влее в булевард “Цар Борис Трети” в посока “Княжево”.

Ще има и втори къс тунел, който ще извежда трафика от бул. “Бъкстон” върху околовръстното.

Отгоре на кръстовището на “Цар Борис Трети” ще има естакада, която да позволява пресичането без светофар само за колите, пътуващи по разширеното околовръстно. Трамваят ще минава по земята и ще се съобразява със светофара. На него ще спират и всички, които идват откъм Перник и “Княжево” и искат да направят ляв или десен завой, или да продължат по “Цар Борис Трети”. Разликата със сегашното положение е само тази, че за завиващите надясно са предвидени вече не една, а две ленти.

По думите на арх. Здравков това се прави, защото е доказано, че значителна част от трафика в тази посока продължава след това към Бизнес парка, “Младост” и Студентски град. Анализът на трафика показва, че по този начин

пропускливостта

на кръстовището

се увеличава с

поне 60%

и това ще намали ежедневните тапи рано сутрин, които посрещат влизащите в столицата от тази посока.

На практика кръстовището ще наподобява това на Семинарията - безконфликтно ще преминават отгоре само движещите се директно по околовръстното от “Младост” към “Люлин”, за останалите ще има класическо кръстовище със светофари. Пешеходците ще пресичат на нивото на терена и няма да слизат в подлез.

Проектът ще даде възможност за създаването и на най-дългата велоалея в столицата, подчерта арх. Здравков. Съществуващата сега велоалея по “Цар Борис Трети” ще преминава през кръстовището и след това ще завие стотина метра вдясно, за да продължи по корекцията на Владайската река чак до централния площад в “Княжево”.

Велоалеята не би могла да продължи направо, защото в началото на квартала булевардът се стеснява до три ленти.

Тунелът при бул.

“Бъкстон” няма

да е само за

коли, ще има и

колоездачна, и

пешеходна част

На пешеходците, които сега пресичат околовръстното при бензиностанцията на ОМВ на кръстовище със светофар, тунелът ще позволява да стигат безконфликтно до автобусната спирка отсреща.

След като премине “Цар Борис Трети”, разширеното околовръстно ще поема по протежението на сегашния бул. “Никола Петков”, който ще бъде разширен и ще има локални платна отстрани. При пресичането на ул. “Любляна” е предвидено кръгово кръстовище. Там локалните платна свършват и околовръстното продължава още 200 метра до входа на кв. “Горна баня”, където отново ще има кръгово.

След него булевард “Никола Петков” тръгва наляво, а разширеното околовръстно поема на северозапад. На това място е последната станция на метрото, стигащо до “Овча купел”. По градоустройствен план сега теренът е само за озеленяване, но предназначението му се променя, което ще позволи на мястото да се направи голям буферен паркинг.

Следващият голям пътен възел на разширеното околовръстно е при пресичането с ул. “Суходолска”. Той е решен във вид на двуетажно кръгово като това на Телевизионната кула.

Оттам пътят поема на север, минава близо до стената на язовир “Суходол”, която ще трябва да се укрепи, и стига до началото на магистрала “Струма” (бивша “Люлин” - б.а.). С това софийското околовръстно окончателно се превръща в магистрала от край-до край. При разрешените 80 км в час

тази обиколка

на столицата би

трябвало да

може да бъде

извършена за

около 40 минути

Този последен участък от околовръстното е натоварен с много функции. Арх. Здравков обясни, че сегашните анализи на трафика показват, че всеки ден около 2000 коли минават транзитно по бул. “Тодор Александров”, т.е. идват откъм “Люлин” в посока центъра, но след това продължават към “Младост”.

За тях тази отсечка ще позволява да избегнат минаването през центъра и да стигат директно до югоизточната част на столицата без нито един светофар.

Освен това всяко денонощие през прохода Владая и “Княжево” минават средно по 33  000 превозни средства, което е трафик като за магистрала и далеч надхвърля възможностите на този тесен път. С доизграждането на последната част от околовръстното част от този трафик ще предпочете да влезе в София през началото на магистрала “Струма”, защото вече ще има бърз достъп до много по-големи територии от града.

Жителите на “Княжево” засега са единствените недоволни от проекта, особено от решението за кръстовището на “Цар Борис Трети” с “Никола Петков”.

По време на представянето председателят на техния инициативен комитет Любо Стефанов настоя кръстовището да продължи да се регулира изцяло от светофар и да няма никакви улеснения за движението в нито една посока. Така според княжевци трафикът през квартала им ще има затруднения и ще се научи да влиза в столицата през магистрала “Струма”. Но както обясни арх. Здравков, целта на разширението на околовръстното е да дава алтернативи, а не нарочно да затруднява движението.

Разширението на

този последен

участък от

околовръстното

ще струва около

320 млн. лв., които ще бъдат включени в държавния бюджет за 2021 и 2022 г. Сумата е приблизителна, тъй като това е идеен, а не технически проект. Още през лятото Агенция “Пътна инфраструктура” ще обяви обществена поръчка за изработване на технически проект и за избор на изпълнител, като най-вероятно срокът за изпълнение ще е 2023 г.

 

От “Младост” до

“Тракия” ще е готово

в края на 2021 г.

Разширението на околовръстното шосе от “Младост” до началото на магистрала “Тракия” ще приключи в края на 2021 г. То се извършва от ГБС.

Едва в последните няколко месеца терените за строителство бяха най-после освободени по цялото протежение от 5,8 км на пътя. Изграждането на този участък започна по стария ред на Закона за държавната собственост, който действаше преди май 2019 г.

Той предвиждаше отчуждените терени да стават собственост на възложителя едва след като и последната съдебна инстанция е излязла с решение и е ясна сумата на обезщетението.

Затова строителството започна в момент, когато едва 2 километра от трасето бяха напълно отчуждени, като ставаше въпрос за отделни разпръснати парцели. Единственият по-дълъг участък с ясна собственост бяха 780-те метра около разклона за Герман и изграждането на разширението започна оттам.

Проектът предвижда четири детелини - на разклоните за “Младост”, за Герман, за Лозен и в началото на “Тракия”, плюс локални платна за всяко по-голямо УПИ около пътя. Стойността на участъка е 140 млн. лв.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

СНИМКА: Pixabay

83-ма милионери от цял свят с призив: Вдигнете ни данъците

Някои от най-богатите хора в света призоваха правителствата да повишат данъците върху състоянието на заможните, за да помогнат с осигуряването на пари за мерките, насочени към справяне с пандемията от коронавирус. "Когато COVID-19 поразява света, милионри като нас играят критична роля за изцелението на нашия свят"

СНИМКА: Архив

КЗК ще се произнесе по придобиването на дял във Fibank от ББР

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) ще се произнесе по придобиването на дял в Първа инвестиционна банка от Българската банка за развитие. Това става ясно от съобщение на атнимонополната комисия, където е постъпило уведомление от държавната банка за предстояща концентрация в сектора. Българската банка за развитие придоби малко над 18% дял от

Управителят на БНБ Димитър Радев СНИМКА: Архив

ЕЦБ определи централния курс на лева (Обновена)

Тя и БНБ ще се намесват , ако валутата ни падне до 1,66 или се качи над 2,24 за едно евро От днес българският лев е с определен от ЕЦБ централен курс според правилата на валутно-курсовия механизъм. Решението за приемането ни в него бе обявено миналия петък в 19 часа, българско време, след затварянето на борсовите пазари

Самолет на "Търкиш еърлайнс" СНИМКА: Ройтерс

"Търкиш еърлайнс" планира полети до 6 града в Русия от началото на август

Основният турски авиопревозвач Търкиш еърлайнс планира да започне да извършва полети до шест града в Русия от началото на август, предаде ТАСС, позовавайки се съобщение в официалния сайт на авиокомпанията. "След известно отсъствие ние се връщаме в небето (...) Радваме се да ви предложим гъвкави възможности за пътешествия, тъй като знаем

СНИМКА: Архив

Близо 50 млн. лв. са одобрените от търговските банки безлихвени кредити

Близо 50 млн. лв. достигнаха одобрените от търговските банки безлихвени кредити за физически лица. Това показват данните към 13 юли т.г. на Българската банка за развитие (ББР) за напредъка на Програмата за гарантиране на безлихвени заеми за служителите в неплатен отпуск и самоосигуряващите се лица, които временно не могат да полагат труд

Отвориха 200 млн. лв. за средния бизнес за справяне с последиците от COVID-19

Отвориха 200 млн. лв. за средния бизнес за справяне с последиците от COVID-19

Проекти се приемат до 16,30 часа на 24 август 2020 г. Безвъзмездната помощ е от 30 000 до 150 000 лв.  От днес средният бизнес може да кандидатства с проекти за безвъзмездна помощ по процедурата „Подкрепа за средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“.  Управителния орган на оперативна програма

Последно от 24 здраве лого

Мнения

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от 168 часа лого

Последно от

Още от Бизнес

СНИМКА: Pixabay

ЕЦБ: България има още работа по стабилизирането икономиката си преди еврото

България и Хърватия все още имат работа по стабилизирането на икономиките си и подобряването на техните институции, преди да се присъединят към еврото, коментира членът на борда на Европейската централна банка Фабио Панета. Реформите, предприети от двете страни, няма да поправят всички дисбаланси и уязвимости, пред които са изправени

Енергийната борса затвори при средна цена 79.99 лева за мегаватчас

Енергийната борса затвори при средна цена 79.99 лева за мегаватчас

При средна цена 79.99 лева за мегаватчас е търгуван днес токът на Българската независима енергийна борса /БНЕБ/, показват данните от търговията на борсата при сегмента "пазар ден напред". Сделките са на база утрешен ден на доставка /14 юни/. Средната цена на пиковата енергия /9.00-20.00 ч./ e 83.36 лв. за мегаватчас. Извънпиковата енергия /1.00-8

12 компании влизат във второто издание на програмата за растеж на Endeavor – Dare to Scale

12 компании влизат във второто издание на програмата за растеж на Endeavor – Dare to Scale

Фокус на тазгодишното издание ще е изграждането на устойчив бизнес модел и идентифицирането на възможности за растеж в трудни пазарни условия За втора поредна година българският офис на глобалната мрежа Endeavor реализира програмата за растеж Dare to Scale, като тази година поради големия интерес селектираните компании са дванадесет

Националният статистически институт

За първите четири месеца на 2020 г. износът от България към ЕС пада с 5,1%

Вносът от ЕС за януари - април 2020 г. спада с 9.1 на сто През периода януари - април 2020 г. износът на България за ЕС намалява на годишна база с 5.1 на сто, съобщава Националният статистически институт. Износът за периода е за 11 700.7 млн. лева. Основни търговски партньори на България са Германия, Румъния, Италия, Гърция, Белгия и Франция

Европейска централна банка

Работодатели и синдикати с призив за стабилност и край на напрежението

По повод значимият за държавата факт, че от 13 юли България става част от валутно-обменния механизъм ERM II с курс 1.95583 лева за 1 евро бихме искали да Ви поздравим и да изразим удовлетворението на национално представителните организации на работниците и служителите и на работодателите в България от това

Африканска чума по свинете: Новини за контрола на заболяването

Африканска чума по свинете: Новини за контрола на заболяването

Главните причини за безпрецедентното и незатихващо разпространение на африканска чума по свинете в целия свят са постоянното движение на инфектирани популации диви свине в различни региони, търговската дейност и липсата на ваксина за превенция на заболяването. Това са и трите движещи сили на епизоотичния процес: източник на инфекцията

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber