Веригите могат да доставят BG стоки от 260 фермери

https://www.24chasa.bg/novini/article/8610039 Веригите могат да доставят BG стоки от 260 фермери Веригите могат да доставят BG стоки от 260 фермери www.24chasa.bg
Веригите могат да доставят BG стоки
от 260 фермери

Вече е в сила изискването да предлагат допълнителни количества, изпълняват го

Търговските вериги в България вече изпълняват постановлението за повече български стоки, което от 20 май вече е в сила, показа проверка на “24 часа”. То бе прието през април и първоночално трябваше да важи от 6 май, но след това срокът му за влизане в действие бе удължен с 14 дни.

Според постановлението търговските вериги, които имат обекти в повече от две административни области, трябва да отделят достатъчно място за местни хранителни стоки на щандовете си, а за млечните продукти се изисква 90% да са от българско мляко.

От Българската агенция за безопасност на храните съобщиха, че все още не правят проверки за спазване на постановлението, но ще започнат да осъществяват контрол.

“Била България” стартира специална кампания “По-хубаво от българското няма”, която ще лансира родни продукти на промоционални цени.

“Само за последните 2 месеца в магазините на “Лидл” намериха място 92 нови български продукта, като реализираният от тях оборот само за три седмици надхвърли 2,6 млн. лв. Плащанията към българските доставчици за март имат ръст от 33,6% спрямо февруари, казаха от “Лидл”.

В “Кауфланд” вече обозначават специално местните продукти - с кафяво сърце с надпис “От вашия регион” върху ценовия етикет. “Веригата си партнира с производители и доставчици от 26 региона в страната. Само за млечните продукти доставчиците са от 19 региона. Веригата работи и с общо 21 семейни ферми и малки мандри у нас, чиято продукция предлага в специално обособените фермерски щандове на територията на хипермаркетите в 6 града в страната”, казаха от “Кауфланд България”.

Производителите на хранителни стоки, които са качени на сайта на земеделското министерство и от които веригите може да избират, станаха 260, след като в началото на май бяха 207. Те са регистрирани по Закона за храните. С тях веригите трябва да сключват договори и да изкупуват продукцията им, за да изпълнят условията на постановлението за осигуряване на повече български стоки.

В списъците най-много са производителите на суровини и храни от животински произход, както и преработвателни предприятия за месо и мляко. Общият им брой е почти половината от всички включени фермери. Има още производители и търговци на плодове и зеленчуци, на семена и други продукти.

Млекопроизводителите и млекопреработвателите са доста повече и за разлика от останалите земеделци са разпределени по-равномерно из страната. Сред тях са и големи и известни предприятия, които произвеждат доста голяма продуктова листа. Малките семейни мандри, които предлагат сурово прясно мляко, кисело мляко, по един вид сирене или овче и козе мляко, са над 30.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Подкрепям българското

Иван Веселинов: Благодарение на партньорството с Kaufland
сме един от най-големите производители на декоративни тикви

Иван Веселинов: Благодарение на партньорството с Kaufland сме един от най-големите производители на декоративни тикви

Историята на Иван Веселинов и неговото стопанство е като съвременна приказка, в която хобито му, започнало с няколко коренчета декоративни тикви, се превръща в печелившо производство. В момента стопанството му се простира на 90 дка, от които 10 с тикви, а продукцията достига няколко тона годишно. Фирмата му „Нелас Екоплод“, макар и малка

Млечните продукти в Kaufland са с преобладаващ дял на родната продукция и строго контролирано качество

Млечните продукти в Kaufland са с преобладаващ дял на родната продукция и строго контролирано качество

Търговската верига работи с утвърдени производители и малки семейни мандри от 19 региона на страната и гарантира многостепенен контрол на качеството по веригата В основата стои качественият и утвърден роден вкус Kaufland България работи устойчиво, за да увеличава дяла на родната продукция в ключови за българския потребител хранителни категории

Зар Груп ООД: С Kaufland реализираме големи количества на добри цени за високото качество, което предлагаме

Зар Груп ООД: С Kaufland реализираме големи количества на добри цени за високото качество, което предлагаме

Идва сезонът вкусните български тикви. По това време на щандовете с продукция от български зеленчукопроизводители в Kaufland клиентите ще намерят тикви от сорта „Матилда“, които идват от безкрайните тиквени полета на Маргарита Захариева, управител на „Зар Груп“ ООД. Фирмата обединява 6 зеленчукопроизводители от района на Велико Търново

Kaufland предлага пилотно на пазара багрен домашен текстил с 0% вода от българския производител „Аглика“

Kaufland предлага пилотно на пазара багрен домашен текстил с 0% вода от българския производител „Аглика“

Продуктите са от изцяло български суровини, с потвърдено качество, създадени по технологията Watersave без използването на нито литър вода с цел опазване водния ресурс у нас Kaufland предлага пилотно на българския пазар първите текстилни изделия за дома, изработени по революционен метод с 0% вода. Иновацията е дело на българската семейна компания

Снимка Economic.bg/Красимир Свраков

За българите добрата храна е с роден вкус

Когато чуят думата „качество“, клиентите у нас си представят български продукти Георги Янев е в екипа на Kaufland България от 2009 година. Като директор за Северна България в дирекция „Продажби“ ръководи тази дейност в 21 от 60-те хипермаркета на веригата. Разговаряме с него за качеството на храните, предлагани на пазара

Ангел Димитров, „Бул Фрут”:
При сигурността, която ни дава Kaufland, всяка година увеличаваме културите, които отглеждаме

Ангел Димитров, „Бул Фрут”: При сигурността, която ни дава Kaufland, всяка година увеличаваме културите, които отглеждаме

Семейство Димитрови от село Ягодово обработва стопанството, което се простира на 250 декара плодородна земя Kaufland България си партнира с български стопанства от 12 региона в страната, за да предлага на клиентите си пресни и качествени плодове и зеленчуци. Миналата година веригата е продала 35 милиона килограма местна продукция. През 2020 г

Последно от 24 здраве лого

Мнения

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от 168 часа лого

Последно от

Още от Подкрепям българското

Kaufland България отвори онлайн

Kaufland България отвори онлайн

Компанията вече доставя до дома в партньорство с foodpanda Kaufland България отвори онлайн и вече доставя до домовете в София, Пловдив, Варна и Бургас в партньорство с платформата за доставка на храна foodpanda. Електронният магазин стартира с възможност за избор от над 400 продукта, като предстои асортиментът да бъде разширяван

„Алианс-ДН“: Kaufland е един от основните ни партньори, на когото разчитаме през активния сезон

„Алианс-ДН“: Kaufland е един от основните ни партньори, на когото разчитаме през активния сезон

Семейната компания е един от лидерите в производството на алуминиеви капачки на българския пазар и дългогодишен партньор на търговската верига Вече повече от 10 години „Алианс-ДН“ е един от лидерите в производството на алуминиеви капачки на българския пазар. Семейната компания започва работа в помещение под наем в град Раковски, област Пловдив

Бул Ейпъл: С помощта на Kaufland имахме възможността да се сертифицираме по Global G.A.P.

Бул Ейпъл: С помощта на Kaufland имахме възможността да се сертифицираме по Global G.A.P.

Търговската верига е основен партньор на производителя на български ябълки от самото начало на дейността му Янко Манолов, собственик на „Бул Ейпъл“ ООД, отглежда сладки български ябълки от близо 7 години. Той и екипът му се грижат за общо 5 ябълкови градини върху близо 1000 декара земя в землището на Първомай

Стойко Кировски управлява семейната компания "Джем и Джем" ООД, която вече 25 години произвежда висококачествени сладка, конфитюри и мармалади

Качеството е основата на дългогодишното партньорство между Kaufland и българските производители

Вече близо 15 г. Kaufland България работи рамо до рамо с българските производители. В основата на доброто партньорство винаги стои взаимното разбиране и стремеж към предлагане на качествени български продукти за клиента. “Високото качество на продукцията ни, дисциплината и отговорността към крайния потребител са в основата на дългогодишното ни

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber