От 1 май само една пийпълметрична агенция е на пазара, ГАРБ вече мери рейтинга и на Нова тв
"Нова" е най-гледаната телевизия през април, сочат данните и на двете пийпълметрични агенции у нас.
„И по двете пийпълметрични агенции, които действат в момента, резултатите показват, че "Нова" е първата телевизия в България”, обяви и в ефира на медията Ива Стоянова, управител на "Нова Броудкастинг груп".
Според данните "Нова" продължава да е предпочитана медия от гледащите телевизия зрители в активна възраст (18-49 г.). Двете действащи системи за измерване на телевизионната аудитория у нас - "Нилсен Адмосфер България" и "ГАРБ Аудиенс Межърмент България, отчитат значително предимство на "Нова" спрямо Би Ти Ви.
Според данните за април средният аудиторен дял на новинарските емисии заедно с извънредните включвания, излъчени по "Нова", чувствително превъзхождат по аудиторен дял емисиите на Би Ти Ви през месеца. Новините по Нова тв са с 31% среден дял на аудиторията спрямо 26,6% на Би Ти Ви по данните на ГАРБ. "Нилсен" измерва за април 28% за Нова тв и 23,9% за Би Ти Ви.
По-висока зрителска оценка получават и сутрешните блокове "Здравей, България" и "Събуди се", както и следобедните публицистични предавания "Плюс-Mинус" и "Неделята на NOVA" спрямо резултатите на съдържанието на конкурентната медия по същото време.
Предаванията в най-гледания часови пояс са предпочитани от аудиторията в активна възраст според доставчиците на пийпълметрични данни в България. Праймтаймът на Нова тв привлича средно за април 28,1% от аудиторията спрямо 18,2% за Би Ти Ви според данните на "Нилсен". Данните на ГАРБ показват 30,8% дял от аудиторията за праймтайма на Нова тв и 23% - за Би Ти Ви.
За пореден месец най-голям зрителски интерес предизвиква осмият сезон на шоуто за звездни преобразявания "Като две капки вода", "Hell's Kitchen България" превъзхожда в кулинарния жанр, а съботно-неделният праймтайм привлича с риалити формата "Един за друг".
Комедийният сериал "All Inclusive" се нарежда сред най-успешните български продукции тази пролет. На висок зрителки интерес се радват още сериалът "Ягодова луна", както и деветият сезон на медицинската драма "Откраднат живот".
Всички ключови праймтайм продукции на "Нова" са със значително по-висок аудиторен дял от дела на съдържанието на конкурентната медия по същото време сред зрителите на възраст 18-49 години. Данните и на двете пийпълметрични системи красноречиво показват, че първите 6 позиции в класацията на най-гледаните предавания от тази аудитория през месеца принадлежат на Нова тв.
Внушително е количеството на видеогледанията на праймтайм съдържанието, генерирани в онлайн платформите на компанията. Според "Гугъл аналитикс" надвишават 11,7 милиона видеогледания от началото на сезона.
Впрочем от 1 май Нова тв работи само с ГАРБ, която ще мери гледаемостта й, след като медията преустанови договорните си взаимоотношения с "Нилсен Адмосфиър България".
„Вярвам, че "Нова" прави добра стъпка към пазара. Наш основен конкурент е Би Ти Ви. Винаги едната телевизия се мереше от една пийпълметрия, другата – от друга. И винаги всеки е първи. Сега, когато има една пийпълметрична агенция на пазара, вярвам, че нещата ще се стабилизират”, каза Ива Стоянова.