Онлайн търговци започват яростна "битка на намаленията"

https://www.24chasa.bg/novini/article/8376857 Онлайн търговци започват яростна "битка на намаленията" Онлайн търговци започват яростна "битка на намаленията" www.24chasa.bg
Онлайн търговци започват яростна "битка на намаленията" СНИМКА: Pixabay
Онлайн търговци започват яростна "битка на намаленията" СНИМКА: Pixabay

Пазаруването за мнозина в момента определено остава на заден план на фона на пандемията от коронавирус, пише германският в. "Ханделсблат", цитиран от БТА.

Макар че по интернет може да се поръчва безпроблемно, много онлайн търговци отбелязват, че търговията е вяла. Поради тази причина в мрежата започва да се вихри ценова война, като редица марки предлагат големи намаления.

Големите концерни се опитват с всички сили да се отърват от излишната стока, при това на всякаква цена.

Спортните концерни Адидас (Adidas) и Найки (Nike) например предлагат тениски, шорти и маратонки на половин цена, а при Ейч енд Ем (H&M) намаленията стигат и до 70 процента.

Много от по-малките производители и търговци са разтревожени от тази тенденция и се опасяват, че тази година може да се стигне до продължаващи с месеци разпродажби, което ще застраши съществуването на мнозина от тях.

Модният бранш е изправен пред сложна дилема - тези дни той не може да продава дрехи чрез физическите магазини, тъй като заради кризата около коронавируса почти всички търговски обекти от този тип в Европа и Северна Америка са затворени. Затова пролетно-лятната колекция се насочва към онлайн платформите, което засилва опасността от "битка на намаленията".

Същевременно много от облеклата за предстоящия есенно-зимен сезон вече се изпращат от производителите в Европа и Азия към модните вериги. Те обаче не могат да ги прехвърлят към търговците и складовете, тъй като магазините са задръстени.

Близо 75 процента от поръчаната стока вече е влязла във веригата за доставки и поради тази причина браншът отчаяно се опитва да се отърве от пролетно-лятната колекция, за да си освободи мястото, разказва Дитер Холцер, ръководител на модната марка Марк О'Поло (Marc O'Polo).

Някои избират друга стратегия. Бенедикт Бьом, шефът на компанията за спортни стоки Дайнафит (Dynafit) обещава на клиентите си, че тазгодишната лятна колекция ще се предлага без промени и през 2021 година. "Това е ясен сигнал за магазините, че стоките ни няма да излязат от мода", твърди той и се надява, че по този начин търговците няма да бъдат принудени да разпродават на безценица.

Експертите насърчават подобни стратегии, тъй като има множество аргументи срещу прекомерните разпродажби.

С намаленията търговците и производителите съсипват ценовото ниво, отбелязва Оливер Рол, съсобственик на консултантската компания Рол енд Пащух (Roll & Pastuch). Според него колкото повече клиентите свикват с отстъпките, толкова по-малко са склонни да плащат първоначалните цени.

В разгара на кризата, предизвикана от коронавируса, за мнозина обаче традиционните ценови стратегии просто не работят.

Точно модата и спортните стоки в момента се търсят изключително слабо, отбелязва Рол. Очаква се тази година клиентите да купят много по-малко, отколкото през други години и поради тази причина за много търговци намаленията са единственият начин да си осигурят някакви ликвидни средства или дори просто да продължат да съществуват.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

СНИМКА: Pixabay

Турция отчита икономически растеж от 4,5% през първото тримесечие

Растеж от 4,5 процента е отбелязала турската икономика на годишна база през първото тримесечие на 2020 г., съобщи Турският статистически институт, цитиран от Анадолската агенция. В периода януари-март брутният вътрешен продукт на Турция е възлизал на 1,07 трилиона турски лири (176,1 млрд. долара) по сегашни цени

СНИМКА: Ройтерс

"Фолксваген" инвестира 2 млрд. евро в китайски електромобили

"Фолксваген" заяви, че ще инвестира около 2 милиарда евро в две китайски компании в сектора на електрическите превозни средства, наричайки го „най-големият пазар в света“. Германският автомобилен гигант заяви, че придобива 50-процентен дял от JAG - компанията-майка на държавната JAC Motors - и ще увеличи участието си в съвместното предприятие JAC

Горанов: 3137 са ревизиите на хазарта, четири оператора дължат 693 млн. лева

Горанов: 3137 са ревизиите на хазарта, четири оператора дължат 693 млн. лева

Сумите са установени с осем акта, съставени на "Евробет", "Еврофутбол", "Ню Геймс" и Национална лотария Близо 4000 са ревизиите, които са извършени за 5 години на хазартните оператори, съобщи от парламентарната трибуна финансовият министър Владислав Горанов. Той отговори на въпрос на депутата от Коалиция за България Румен Гечев как е извършван

Снимка: Радио Китай

Радио Китай: Стабилното развитие на Китай стимулира растежа на световната икономика

Вчера приключи годишната сесия на Общокитайското събрание на народните представители (ОСНП). На пресконференцията след края ѝ, в продължение на близо два часа премиерът Ли Къцян отговаряше на журналистически въпроси по редица теми като икономическото развитие на Китай, отварянето и сътрудничеството, демонстрирайки увереност

д-р Илиян Костов Кадър: БНТ

Забраняват се рекламите с деца и на храни, неподходящи за тях

Новият закон за храните е част от един обща пакет, който разработи Министерството на земеделието в продължение на 6 години. По отношение на рекламата се въвежда забрана на използването на деца в реклама на ГМО-продукти, както продукти забранени и неподходящи за деца. Това заяви пред БНТ д-р Илиян Костов

ДЕНИЦА САЧЕВА

Отварят мярката 60/40 за почти всички фирми

Трябва само да докажат 20% спад на приходите, отпада изискването за непълно работно време и затваряне на отдели или цехове Новият дизайн на мярката ще е от 1 юли до 30 септември, по нея ще се наемат и безработни Мярката 60/40 ще бъде отворена за почти всяка фирма в страната, като голяма част от ограниченията

Последно от 24 здраве лого

Мнения

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от 168 часа лого

Последно от

Още от Бизнес

Производители: Има раздвижване с веригите, но ефектът предстои

Производители: Има раздвижване с веригите, но ефектът предстои

Родните фермери разчитат и на отварянето на заведенията за хранене Все повече родни производители на храни навлизат с продуктите си във веригите, но процесът, започнал с влизане в сила на постановлението на кабинета от края на април, върви бавно, показа проверка на “24 часа” сред браншови организации

Над 3500 плащания на сметки за месец от сайта на “Енерго-Про”

Над 3500 плащания на сметки за месец от сайта на “Енерго-Про”

За малко повече от месец над 3500 плащания са направили клиенти на “Енерго-Про Продажби” през най-новия канал на компанията за погасяване на месечни задължения. Статистиката сочи, че за периода от 23 април до 26 май среднодневно над 100 плащания са извършвани през интернет адрес https://vp.energo-pro.bg/

Росен Желязков Снимка: Архив

Министър Желязков обсъди с браншови организации мерките в сухопътния сектор

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков е представил пред браншови организации предприетите към момента мерки, имащи отношение към товарния и автобусния транспорт, съобщиха от пресцентъра на МТИТС, цитирани от БТА. По време на срещата е бил обсъден и Планът за възстановяване

Кадър: Нова телевизия

Евгений Иванов: Който иска промяна на данъчната система, иска държавата да е в хаос

Всяка година, когато се сменя ротационният председател на АОБР представяме нашите приоритети за годината. Всяка година без изключение на четирите работодателски организации, които членуват в Асоциацията и произвеждат 86% от БВП, а 82% от заетите получават заплатите си в нашите предприятия, основен приоритет винаги е било запазване на данъчната

Ревизиите на „АРТЕКС“ приключиха – НАП и Специализираната прокуратура потвърдиха, 
че дейността на компанията е напълно изрядна

Ревизиите на „АРТЕКС“ приключиха – НАП и Специализираната прокуратура потвърдиха, че дейността на компанията е напълно изрядна

Приключиха проверките на „АРТЕКС“, повод за които бяха предизборни скандали, свързани с политици и обществени лица. Институциите не откриха никакви нарушения в дейността на компанията. Детайлните проверки бяха възложени от Специализираната прокуратура и КНКОНПИ на НАП-София. Компанията е предоставила достъп до всички данни и документи

Александър Личев  - изпълнителен директор на "ОЗК-Застраховане" (вдясно), получи наградата за най-динамично развиващо се дружество.

"ОЗК-Застраховане" с приз за най-динамично развитие

“ОЗК-Застраховане” е получила голямото отличие на застрахователния пазар в България за “Най-динамично развиващо се дружество”. Призът е в рамките на 12-о издание на престижната класация “Застраховател на годината”. Отличията в шестте категории бяха определени от експертно жури по предварително определени обективни публични критерии

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber