Умен гащеризон следи движенията на бебетата

https://www.24chasa.bg/novini/article/8218233 Умен гащеризон следи движенията на бебетата Умен гащеризон следи движенията на бебетата www.24chasa.bg

Изследователи от университета на Хелзинки са разработили умен гащеризон, който следи в детайл движенията на бебетата. Системата може да позволи по-лесното идентифициране на потенциални проблеми в неврологичното развитие, предоставяйки възможност за по-навременна интервенция, съобщава сайтът Медгаджет.

Понастоящем преценката за потенциални проблеми, като например церебрална парализа, зависи от лекар или физиотерапевт и налага движенията на детето да се наблюдават отблизо, обикновено в клинична среда, предава БТА.

С надеждата да улеснят процеса, финландските специалисти са разработили умен гащеризон, който осигурява дългосрочно наблюдение на спонтанните и съзнателните движения на бебето извън болнична среда.

Гащеризонът е оборудван с многобройни сензори, предоставящи акселерометрични и жироскопски данни. Интерпретирането им чрез алгоритъм дава необходимата информация за типовете движения и стойката на детето.

Специалистите твърдят, че разработената от тях система осигурява надеждна преценка, сравнима с тази от човешко наблюдение.

Южна Корея започва тази година тестове на собствени ваксини срещу COVID-19

Южнокорейските власти планират до края на годината да започнат клинични изпитания на собствени ваксини срещу новия коронавирус. Това съобщи днес пред журналисти Квон Чжун-ук, зам.-директор на Центъра за контрол и превенция на заболявания в Южна Корея, предаде ТАСС. Става дума за "три вида кандидат-ваксини"

Млечния път. Снимка: Pixabay

Астрономи откриха далечна галактика, приличаща на Млечния път

Астрономи откриха галактика-бебе на 12 милиарда светлинни години, която прилича на Млечния път, съобщи АФП, цитирана от БТА. Галактиката е вписана под номер SPT0418-47. Тя е толкова далечна, че я виждаме каквато е била, когато Вселената е била на 1,4 милиарда години - само на 10 процента от сегашната възраст

Откриха кости от неизвестен досега тиранозавър

Палеонтолози от университета в Саутхемптън откриха кости от неизвестен до момента динозавър от семейството на тиранозаврите. Той е живял на Земята преди 115 милиона години, съобщава „Скай нюз”. Учените са изследвали четири кости, открити на британския остров Уайт миналата година. Изводът е, че те принадлежат на неизвестен досега на науката

Коронавирусът ускорява дигитализацията на европейските енергийни компании

Когато Ковид-19 доведе до строги ограничителни мерки в Италия, в електрическата компания Verampio беше време за решения. Залата за управление, от която се ръководят няколко хидроцентрали в региона Пиемонт, изключително тежко засегнат от пандемията, трябваше да бъде подсигурена, за да продължи работата, предаде БТА

Twitter с нова функция

Ръководството на социалната мрежа Twitter предостави на потребителите възможността да определят кой има право да отговаря на техните публикации, това беше съобщено на сайта на компанията. Ограничен брой потребители тестват новата функция от май тази година и технологията се оказва удачна. Понякога хората се чувстват много по-удобно да говорят за

Орбиталната обсерватория TESS успешно завърши основната си мисия

Орбиталният телескоп TESS /Transiting Exoplanet Survey Satellite/ e изпълнил всички задачи в рамките на основната си мисия, като е получил детайлна карта на 75 процента от нощното небе и е открил няколко десетки неизвестни досега планети извън Слънчевата система, съобщи НАСА. "Нашият телескоп вече две години поред провежда много качествени

Google ще ни предупреждава за земетресения чрез телефона

Американската компания Google обяви във вторник намерението си да създаде най-обширната мрежа за разпознаване на земетресения с помощта на смартфони на Android. Отсега нататък телефонът ви с Android може да стане част от системата за предупреждение за земетресение, където и да живеете. Това означава

Китайска компания започна трета фаза на изпитания на ваксина срещу COVID-19

Китайската компания "Синовак байотек" започна трета фаза на изпитания на проектоваксината си срещу COVID-19 върху 1620 пациенти в Индонезия, съобщи Ройтерс. "Синовак" обяви вчера резултатите от втората фаза на изпитанията на препарата, който разработва заедно с индонезийската фирма "Био фарма". Те показват

Изображението на планетата-джудже Церера като воден свят е предоставено от  Anton Ermakov, UC Berkeley, NASA/JPL

Планетата-джудже Церера е воден свят, под леда й има много сол

Планетата-джудже Церера е воден свят и под замръзналата й повърхност има резервоар със солена вода, съобщи Ройтерс. От откриването й през 1801 г. между Марс и Юпитер, Церера е смятана първо за планета, след това за астероид, а сега за планета- джудже. Независимо от определението, винаги е интригувала специалистите

Британски климатолози установиха, че почти цялата полярна ледена шапка може да изчезне напълно през лятото до 2035 г. СНИМКА: Pixabay

Климатолози: Арктика може да остане без лед до 2035 г.

Британски климатолози установиха, че почти цялата полярна ледена шапка може да изчезне напълно през лятото до 2035 г., изучавайки състоянието на Арктика през последния междуледников период, съобщи ТАСС. "Знаем, че Арктика се променя значително под влиянието на глобалното затопляне. Проучвайки какво се случи с него през последния топъл период от