Американският товарен космически кораб "Сигнус" се скачи с МКС (На живо)

СНИМКА: НАСА

Американският космически товарен кораб "Сигнус" беше прихванат с роботизираната ръка на Международната космическа станция /МКС/ и се скачи с нея, предаде ТАСС.

Скачването беше предавано на живо от сайта на НАСА. Прихващането на кораба беше осъществено с помощта на дистанционния манипулатор от астронавта на НАСА Андрю Морган, а контролът на телеметрията беше поверен на астронавтката Джесика Миър, информира БТА.

"Сигнус" достави на МКС около 3,6 тона товари - продоволствия, предмети от първа необходимост, оборудване за станцията и прибори за провеждане на научни изследвания. Сред тях фигурира апаратурата за провеждане на биологични експерименти в условията на микрогравитация "Мобайл спейс лаб".

Доставен е и нов електронен микроскоп за изучаване на микро и нано-структурите.

Корабът "Сигнус" стартира на 15 февруари от космодрума Уолъпс в щата Вирджиния в Атлантическия океан. Товарният кораб ще бъде скачен с МКС до 11 май, след което ще се разкачи и ще отнесе няколко тона отпадъци от МКС. На 25 май ще влезе в земна орбита и ще изгори в атмосферата.

Супер розова Луна в Босна и Херцеговина СНИМКИ: Ройтерс

Наблюдаваме Супер розова Луна тази вечер (Снимки)

Тази нощ ще се наблюдава явлението Супер розова Луна - най-голямата и най ярката пълна Луна за 2020 г., предаде БНТ. Всяка супер Луна изглежда около 7% по-голяма и 15% по-ярка от обичайната, защото тогава естественият спътник на Земята е в най-голяма близост до нея. През април тя е наречена розова, защото по това време цъфти розовият флокс

Ежедневното публикуване на данни за броя на заразените и починалите от коронавирус по света е грешно СНИМКА: Pixabay

Учени: Ежедневното публикуване на цифрите за коронавируса е подвеждащо

Ежедневното публикуване на данни за броя на заразените и починалите от коронавирус по света е грешно и вероятно подвеждащо. До този извод стигнаха учени от университета в Оксфорд, които съветват да не вярваме на публикуваните всеки ден цифри и да не вадим от тях прибързани изводи, предаде Нова тв. .Един от професорите дава за пример данните от

Проф. Леандър Литов пред ускорителя за частици в ЦЕРН. СНИМКА: Николай Литов

Проф. Леандър Литов: Няма да се отменят експериментите в ЦЕРН

„Няма да има отменяне на експерименти в Европейската организация за ядрени изследвания. Планираното ще бъде направено и завършено. Сроковете са изместени с 2-3 месеца“. Това каза проф. Леандър Литов, ръководител на екипа от български учени, които работят в ЦЕРН, предаде БНР. Той сподели, че работи от 30 години в ЦЕРН и за първи път е лишен от

За 5G и коронавируса - вие сериозно ли?

Българската версия на руската пропаганда призовава 3/4 от учените да бъдат гонени и бити и да се въведат растящи тарифи за разговори. Боян Иванович Коронавирус. Пандемия. Гълъби. Комуникацията между клетките. Каква е връзката между всички тези думи? 5G, разбира се. В последно време най-използваното обяснение за всичките ни проблеми като че ли е

Роботи заменят студенти на дипломирането им заради пандемията

Церемониите по дипломирането на студентите в Япония бяха отменени заради пандемията от коронавируса, но младежите от токийски университет изпратиха роботи аватари да получат дипломите им, съобщи Ройтерс. Роботите "Нюми" на производителя АНА (ANA Holdings), бяха облечени в тоги за церемонията в университета Би Би Ти (Business Breakthrough) в Токио

Корабът "Старлайнър" с безпилотен полет тази есен

Американската корпорация "Боинг" предвижда новият изпитателен безпилотен полет на нейния космически кораб "Старлайнър" да бъде проведен тази есен, предават световните агенции. Те цитират изявление на официалния представител на компанията Ребека Риган. "Боинг" си взаимодейства с НАСА за определянето на приемливи срокове за втория изпитателен

Китай ще изстреля последния сателит от навигационната система „Бейдоу" през месец май

Очаква се Китай да пусне последния си сателит от навигационната спътникова система „Бейдоу-3" през месец май. Той ще бъде 55-ият от системата и на 4 април бе транспортиран до Центъра за изстрелване на сателити Сичан, предаде "Радио Китай".  Навигационната спътникова система „Бейдоу" е самостоятелно разработена от Китай

Лекарите в Античността били едни от най-скъпо платените специалисти

Лекарите в Античността били едни от най-скъпо платените специалисти, а изолацията е била първата предприемана мярка при епидемии още от четвъртото столетие преди Христа, разказа за БТА археологът Калин Чакъров от Регионалния исторически музей във Велико Търново. Той припомни, че терминът "пандемия" произлиза от гръцките думи "пан" /цял/ и "демос"

"Бепи Коломбо" ще се приближи до Земята, преди да продължи към Меркурий

Космическият апарат "Бепи Коломбо", построен от "Еърбъс", на 10 април ще се приближи до Земята, преди да продължи полета си към Меркурий, съобщи сайтът на компанията. Апаратът ще премине на около 13 хиляди километра от нашата планета. Това разстояние е по-малко от орбитата на навигационните спътници "Джипиес" и "Галилео", предаде БТА

Биолози откриха вируси, които управляват метаболизма на жертвите си

Молекулярни биолози от САЩ откриха във водорасли множество вируси, които могат не само да се размножават в клетките им, но и да манипулират метаболизма им, съобщи ТАСС, цитирана от БТА.  "В миналото смятахме, че между гените на вирусите и на живите клетки има малко общи неща. Сега достигнахме до етап

Европейската космическа агенция възстанови работата на научните си мисии

Европейската космическа агенция (ЕКА) възстанови работата на научните си мисии, която беше прекъсната заради намаляване на персонала, съобщи сайтът Спейс нюз. Центърът за управление на космическите операции в Дармщат спря на 24 март обслужването на апаратите "Клъстър", "Марс експрес", "Солар орбитър" и "Трейс газ орбитър" от мисията "Екзо Марс"

Израел работи върху иновации в борбата срещу коронавируса.

Да хакнеш коронавируса