Финансирането на общественото радио да не е зависимо от държавата, предлага Андон Балтаков, който е един от кандидатите за генерален директор на БНР.
Неговата идея е да се промени финансовият микс - да има целеви трансфер от държавния бюджет. И той да е или функция от БВП или от данъчни приходи.
В концепцията си, която представи пред СЕМ днес, Балтаков залага на чувствително нарастване на собствените приходи на БНР. Той посочи и кои може да са вторичните приходни канали - спонсори, спомоществователства, издателската, търговската и концертната дейност на общественото радио.
Има потенциал приходът от рекламата за една година да е 4 млн. лева, от концертна дейност - 350 000 лева на година, от издателска и лицензионна дейност - 250 000 лева на година. Не мисля, че радиото трябва да е играч на рекламния пазар, обясни Балтаков.
Той подчерта необходимостта от дигиталните продукти на БНР. Сред предложенията му е да се направи образователно и занимателно приложение за мобилни устройства, както и създаване на стрийминг продукти. Балтаков предлага всеки ден радио “България” да има по две подкаст програми - едната, насочена към аудитория, която иска да опознае страната ни, и друга - за посещаващите страната ни.
Убеден съм, че стратегията, която поставям пред вас, е реалистична в момента, в който до мен застанат хората, каза Балтаков.