Възможно е да има гигантска планета близо до Слънчевата система

https://www.24chasa.bg/novini/article/8082955 Възможно е да има гигантска планета близо до Слънчевата система Възможно е да има гигантска планета близо до Слънчевата система www.24chasa.bg

Учени от Италианския национален институт по астрофизика откриха признаци за съществуване на планета, която кръжи около намиращата се близо до Слънчевата система звезда Проксима Кентавър, съобщи Сайънс алърт.

Потенциалният нов обект е открит при наблюдения на лъчевата скорост на звездата. Оказало се, че положението на светилото малко се променя, и че това не е свързано с орбитирането на друга планета - Проксима б, предава БТА.

Новата планета, кръстена Проксима с, се отнася към класа супер-земи, т.е. масата й е по-голяма от земната, но е по-малка от тази на ледения гигант Нептун. Новооткритата планета е неподходяща за живот, тъй като се намира на голямо разстояние от звездата си. Възможно е да става въпрос за планета с водородно-хелиева атмосфера. Обикновено подобни тела обаче не се формират на такива места.

Смята се, че супер-земи се формират близо до т.нар. снегова линия - разстоянието от звездата, където водата в течно състояние замръзва. Проксима с би трябвало да се намира по-далеч от въпросната условна граница. Затова евентуалното й откриване ще постави под съмнение тази хипотеза. Специалистите все още се съмняват, че планетата действително съществува. Възможно е наблюдаваните колебания в положението на звездата да са свързани с активността й.

СНИМКА: НАСА

Американският товарен космически кораб "Сигнус" се скачи с МКС (На живо)

Американският космически товарен кораб "Сигнус" беше прихванат с роботизираната ръка на Международната космическа станция /МКС/ и се скачи с нея, предаде ТАСС. Скачването беше предавано на живо от сайта на НАСА. Прихващането на кораба беше осъществено с помощта на дистанционния манипулатор от астронавта на НАСА Андрю Морган

Първи кадри от обратната страна на Луната от януари 2019 г.
 Снимка: China National Space Administration