Робот лети с пера на гълъб (Видео)

https://www.24chasa.bg/novini/article/8082180 Робот лети с пера на гълъб (Видео) Робот лети с пера на гълъб (Видео) www.24chasa.bg
Факсимиле: simplenews.co.uk

Учени от университета Станфорд в Калифорния, САЩ, създадоха робот, който лети с истински пера от гълъб, съобщи ДПА, цитирана от БТА.

Биолози и инженери под ръководството на Дейвид Лентинк публикуваха статия за своя робот "ПиджънБот" в сп."Сайънс роботикс" и "Сайънс".

Лентинк, който е квалифициран и в двете научни сфери, проучвал как да приложи начина на летене на гълъбите в летателен апарат. Затова екипът първо изучил крилете на мъртви гълъби в опит да генерира точна имитация.

За биолозите крилете са вид ръка. Те намират аналогия с китките и пръстите.

Чрез създаване на компютърни модели въз основа на изследването на крилете на гълъбите, учените установили, че ъглите между две сухожилия оформят 97 на сто от общата форма на крилото - т.нар. китка и сухожилието, свързващо пръстите с външните пера на крилото.

Гълъбите не контролират всяко перо поотделно, вместо това маховите пера на птиците са механично свързани помежду си. Тази роля в "ПиджънБот" се изпълнява от еластични ленти.

Летящият робот е с 40 пера. Фюзелажът има сектори от твърда пяна, вложена е електроника, джи пи ес, дистанционно управление, мотор с перки и устройство, което имитира сухожилие.

Робот разпознава хора с висока температура в тълпата

Китайски учени са конструирали робот, способен да разпознава в тълпата хората с висока температура в рамките на борбата с новия коронавирус, съобщи агенция Синхуа, цитирана от БТА. Разработката е дело на инженери от Транспортния университет в град Сиан в провинция Шанси. По думите на професор Мей Сюесун чрез ръчния способ може да се измери

90 г. от откриването на Плутон: 1 негов ден се равнява на близо 6 земни

Хората, изпитващи носталгия по доброто старо време, когато Плутон все още беше планета, днес могат да отбележат 90-годишнината от откриването на малкия скалист свят, пише "Атланта джърнъл кънститюшън", цитиран от БТА. Няколко интересни факта за Плутон Плутон орбитира около Слънцето на средно разстояние от 5,7 милиарда километра

СНИМКА: НАСА

Американският товарен космически кораб "Сигнус" се скачи с МКС (На живо)

Американският космически товарен кораб "Сигнус" беше прихванат с роботизираната ръка на Международната космическа станция /МКС/ и се скачи с нея, предаде ТАСС. Скачването беше предавано на живо от сайта на НАСА. Прихващането на кораба беше осъществено с помощта на дистанционния манипулатор от астронавта на НАСА Андрю Морган

Първи кадри от обратната страна на Луната от януари 2019 г.
 Снимка: China National Space Administration