Учени: Неандерталците са били отлични гмуркачи

https://www.24chasa.bg/novini/article/8081201 Учени: Неандерталците са били отлични гмуркачи Учени: Неандерталците са били отлични гмуркачи www.24chasa.bg

Неандерталците са били добри плувци и редовно са се гмуркали на дъното на Средиземно море, за да събират черупки от различни мекотели. Това сочат пещерни разкопки в централните райони на Италия.

Експертите са на мнение, че неандерталците не са ловували само едри бозайници. Предшествениците на хората са знаели как да ловят риба и умело да се гмуркат, използвайки торби с въздух за дишане, пише БГНЕС.

Освен това не се изключва и неандерталците гмуркачи да са се потапяли на дълбочина от 2 до 4 метра, за да събират интересни находки.

Наличието на гладки черупки в арсенала на неандерталските инструменти показва, че древните хора не са ги намирали на морския бряг, а са ги събирали директно от дъното му.

Учените отдавна вярват, че неандерталците са били значително по-неразвити от кроманьонците и другите ранни хомо сапиенси в културно отношение.

Предполага се, че не са умеели да говорят, не са имали култура и религия, дори не са знаели как да си напалят огън.

Разкопките от последните години показват, че тези схващания са погрешни.

Преди четири години археолозите откриха огърлици, изработени от ноктите на хищни птици, направени от неандерталците в хърватската пещера „Крапина“, а по-късно в северната част на Испания учените откриха няколко образци на „напреднали“ неандерталски пещерни рисунки.

Учените установили, че те са правели лечебни отвари и са си рисували абстрактни татуировки. Освен това са извършвали доста сложни погребални ритуали.

Учени: Топенето на ледниците може да разпространи нечувани вируси на 15 000 години

Научни изследователи алармират, че топящите се заради климатичните промени ледници могат да представляват огромна заплаха, тъй като е възможно да разпространят непознати за човечеството вируси. Огромен ледник в северозападната част на Тибетското плато в Китай е дом на нечувани такива досега, които са запечатани в него преди 15 000 години

TOI 700 d Снимка: NASA

Откриха планета колкото Земята с условия за живот (Видео)

НАСА обяви, че нейният спътник TESS, който търси екзопланети, е открил нова планета с размерите на Земята, която е на обитаемо разстояние от своята звезда и където може да има вода в течно състояние. Новооткритата планета беше кръстена "TOI 700 d" и е относително близо до нас - на 100 светлинни години

Учени накараха стволови клетки да произвеждат инсулин

Учени от Вашингтонския университет са открили нов способ за превръщането на човешки стволови клетки в такива, които произвеждат инсулин, пише сайтът Сайънс алърт, цитиран от БТА.  Новата разработка може да помогне на медиците да се преборят със сложните форми на диабет. Изследователите са научили плурипотентните клетки

Виж успешното изпитание на кораба "Орион" (Видео)

НАСА показа на сайта си зрелищно видео, на което се вижда успешно изпитание за космическия кораб „Орион”, който трябва да транспортира хора до Луната. Мисията на НАСА с астронавти към Луната е планирана за 2024 година. По време на мисиите "Артемида" астронавтите ще имат защита под формата на система за стартиране на аборт (LAS)

Астрономи наблюдаваха най-мощната експлозия във вселената СНИМКА: pixabay

Астрономи наблюдаваха най-мощната експлозия във вселената

Астрономи съобщиха за най-голямата експлозия, наблюдавана някога във вселената, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.  Мощният взрив е пет пъти по-силен от най-голямата космическа експлозия, регистрирана досега. Той протекъл в черна дупка, намираща се в сърцевината на галактическия куп Офиукус - огромен космически конгломерат от хиляди

Почина програмистът, създал първия "чийт" код във видеоигрите

Почина японският програмист, създал първият „чийт“ код или т.нар „Конами код“, превърнал се в неизменна част от модерният гейминг. За първи път Казухиса Хашимото използва последователността – нагоре, нагоре, надолу, надолу, наляво, надясно, наляво, надясно, B, A, старт в играта Gradius от 1986 г., когато осъзнал

Нов експеримент лекува диабет при мишки СНИМКА: pixabay

Нов експеримент лекува диабет при мишки

Нова техника за превръщане на човешки стволови клетки в клетки, произвеждащи инсулин, е обещаваща за бъдещо лечение на диабет, ако резултатите, наблюдавани в експеримент с мишки, могат да бъдат успешно възпроизведени при хора, предаде БГНЕС. Изследователите от университета във Вашингтон са разработили нов начин за присвояване на човешки стволови

Астрономи: Земята се сдоби с нова луна

Земята се сдоби с нова луна, голяма колкото автомобил, съобщи сп. "Ню сайънтист". Астрономи от проекта Каталина в Аризона, са видели мъждив обект да се движи бързо през небето на 19 февруари. През следващите дни специалисти от още шест обсерватории по света са наблюдавали обекта, наречен 2020 CD3, и са изчислили

"Гугъл" налива повече от 10 млрд. долара в дата центрове в САЩ през 2020 г.

"Гугъл" обяви, че ще инвестира повече от 10 милиарда долара в офиси и дата центрове в САЩ през 2020 г., включително в новия си кампус в Ню Йорк, както и проекти в 10 други щата, съобщи АФП. Тази сума е в допълнение на 22-та милиарда долара, инвестирани от американския технически гигант в последните две години

Илюстрация на проекта на “Майкрософт” за улавяне на въглерод с големи вентилатори, които да насочват струята към филтри.

“Майкрософт” и “Амазон” щяха да оправят климата, но влизат в сделки с нефтени компании