https://www.24chasa.bg/novini/article/8069681 Изследване: Обработването на селфитата в Инстаграм се свързва с депресия при жените Изследване: Обработването на селфитата в Инстаграм се свързва с депресия при жените www.24chasa.bg

Изследване хвърля нова светлина върху връзката между снимането на селфита,самообективизирането и депресивните симптоми при жените.

Проучване на Мириам Лис, професор по психология в University of Mary Washington, изследва 164 студентки от колеж по изкуства, като оценява степента нафотоманипулацията, средния брой селфита, наблюденията на тялото, депресивнитесимптоми и други фактори, предаде bTV.

Повечето от участниците съобщават, че си правят от 2 до 5 селфита, преди дапубликуват едно от тях в Инстаграм, докато приблизително 5% съобщават, чещракат средно повече от 20 селфита, преди да публикуват харесаното в социалнатамрежа.

Учени откриха девет нови вида ходещи акули

Учени са открили девет нови вида ходещи акули, които използват перките си, за да се придвижват по океанското дъно, пише в. "Дейли стар", цитиран от БТА.  Изследването, описващо находките, е публикувано в "Marine and Freshwater Research". Видео с представител на един от новооткритите видове бързо се разпространи в интернет пространството

Антарктическото плато: Може ли топенето на ледовете да се компенсира от снеговалежите

Научна експедиция изследва Антарктическото плато, за да установи дали топенето на ледовете може да бъде компенсирано от снеговалежите, съобщиха АФП и БТА. Отговорът на този въпрос е много важен за прогнозите за покачване на морското ниво. За повече от месец френско-италианската експедиция EAIIST (East Antarctic International Ice Sheat Traverse)

Бисквитите се пекат в космоса цели два часа

Шоколадовите бисквити, направени преди месец на Международната космическа станция, са изпечени за два часа, съобщиха Асошиейтед прес и БТА. На Земята за изпичането им са нужни не повече от 20 минути. Все още обаче никой не знае какви са на вкус приготвените в космоса бисквити. Те са замразени в контейнера, в който са били и в космоса

Снимка: butterfly-conservation.org

Пеперудите монарх в Калифорния продължават да намаляват

Популацията на пеперудите монарх, които зимуват в Калифорния, остава малка за втора поредна година, заявиха заели се с преброяването им екоактивисти, цитирани от Асошиейтед прес и БТА. Годишното изследване показва, че в района се срещат около 29 000 пеперуди от вида, чиито красиви криле са оцветени в оранжево и черно

Роботизирано сърце от нов тип може да сложи край на нуждата от трансплантации

Първото в света меко роботизирано сърце е в процес на разработване, и при реализирането на проекта би могло да изчисти списъците на чакащите за трансплантации във Великобритания, съобщи БГНЕС, като цитира в. „Дейли Мирър“. „Хибридното сърце“ ще бъде първото създадено от меки изкуствени мускули и сензори и след това покрито с човешка тъкан

Интернет компаниите в борба за потребители с промоции на „червени пликове"

С наближаването на традиционната Нова година настъпва времето и на борбата за промоции при изпращането на „червени пликове" между китайските интернет компании. Очакванията са тази година китайците да изпратят като подарък онлайн „червени пликове" на стойност над 10 милиарда юана (1,45 милиарда долара)

Шанхай ускорява превръщането си в център за иновации

Шанхай прие закон в понеделник, който ще насърчи превръщането на града в международен център за иновации, предава "Радио Китай". Законът ще осигури подкрепа на иновативните предприятия да организират и участват в големи международни научни проекти и насърчи разпространението и споделянето на най-новите научни изследвания и данни

СНИМКА: Университетът в Мюнхен

Откриха три добре запазени динозавърски яйца в Китай

Три невероятно добре съхранени динозавърски яйца, открити в Китай, разкриха, че овирапторите са мътили яйцата си по същия наин, както това правят днешните птици, съобщава в. "Дейли мейл". Ембрионите в яйцата били изследвани с помощта на неутронно лъчение от учени от университета в Бон, Германия, предава БТА

Учени: Пчелите са най-важното живо същество на планетата

Институтът Earthwatch обяви пчелите за най-важното живо същество на планетата в последния си дебат на Кралското географско дружество в Лондон за 2019 г. Учените също напомниха, че пчелите вече са изложени на риск от изчезване. Последните проучвания сочат, че около 90% от пчелите по света са изчезнали, предава DarikNews

Разкриха тайната на съвършеното еспресо

Учени от Австралия, Великобритания и САЩ твърдят, че са открили формулата за направата на съвършеното кафе еспресо, съобщава ДПА. "От всички разновидности на кафето, еспресото е най-сложната и най-вариращата по качество напитка", констатират специалистите в научното издание "Матър". За да се получи добра консистенция

Индия ще изпрати в космоса роботката Вийомитра преди полета на космонавтите си

Индийската организация за космически изследвания представи човекоподобната роботка Вийомитра, предаде ТАСС. Планирано е тя да полети в космоса преди да бъде изведен в орбита първият индийски екипаж. Тестът с робота ще провери как работят животообезпечаващите системи на космическия кораб "Гаганян". Името на Вийомитра идва от думата "вийом" -

Как се е появил животът на Земята?

Знаем, че животът възниква на нашата планета преди около 3,8 млрд. години от нежива материя. Как се е случило това? Възможно ли е животът да възникне просто така? За разлика от неживата материя, живите организми се нуждаят от хранителни вещества. Те се възпроизвеждат и развиват, следвайки строг генетичен план. Но как всъщност се е появил животът