Звезден прах, по-стар от Слънцето, бе открит в метеорит

https://www.24chasa.bg/novini/article/8068770 Звезден прах, по-стар от Слънцето, бе открит в метеорит Звезден прах, по-стар от Слънцето, бе открит в метеорит www.24chasa.bg
Звезден прах, по-стар от Слънцето, бе открит в метеорит

Звезден прах, по-стар от Слънцето, бе открит в метеорит, паднал в Австралия през 1969 г., съобщиха световните информационни агенции, цитирани от БТА.

Най-старите от 40-те частици звездна материя, намерени в метеорита, са на около 7 милиарда години. Това означава, че са формирани около 2,5 милиарда години преди да се появят Слънцето, Земята и останалата част от Слънчевата система.

Метеоритът е намерен край гр. Мърчисън в австралийския щат Виктория.

Всички анализирани звездни частици са от преди периода на формиране на Слънчевата система. Според учените частиците звезден прах в метеорита са нещо като капсули на времето. Възрастта им дава представа за етапите на създаване на галактиката Млечен път, поясняват учените.

"Макар да изследвам метеорита от Мърчисън и звездния прах вече над 20 години, все още съм изключително въодушевен, че можем да проучим историята на нашата галактика чрез един камък", казва Филип Пек, куратор на Природонаучния музей в Чикаго и ръководител на изследването.

Изследваните частици са миниатюрни - между 2 и 30 микрометра (микрометърът е равен на една хилядна част от милиметъра - бел.ред.) Звездният прах е материя, която се изхвърля от звездите.

При зараждането на Слънчевата система този прах става част от планетите и Слънцето. Съхранен е единствено в кометите и астероидите. Очаква се фрагменти от тях да бъдат доставени на Земята в следващите десетилетия от космическите мисии ОСИРИС-РЕКС и "Хаябуса-2".

Робот мери температура, пръска с дезинфектант и дава съвети за социална дистанция

Робот, който се движи сам и е снабден с камери и ЛЕД екран, посреща посетителите във фоайето на централата на най-големия мобилен оператор в Република Корея и мери температурата им, пръска дезинфектант и почиства подовете, съобщи Ройтерс, цитирана от БТА.  "Моля, спазвайте социална дистанция", напомня учтиво, но с твърд тон белият робот

Илон Мъск побеждава Роскосмос?

На 30 май от 39-и стартов комплекс на Космическия център "Джон Фицджералд Кенеди" във Флорида "Спейс Екс" изстреля за пръв път "Дракон" с екипаж на борда. Стартът към Международната космическа станция (МКС) бе втори за "драконите" и първи с екипаж. Нещо повече, това е първата американска пилотирана мисия от девет години