Първият изцяло електрически самолет извърши успешен полет (Видео)

https://www.24chasa.bg/novini/article/7964390 Първият изцяло електрически самолет извърши успешен полет (Видео) Първият изцяло електрически самолет извърши успешен полет (Видео) www.24chasa.bg

Канадската авиокомпания Харбър еър (Harbour Air) обяви, че е постигнала исторически момент в историята на авиацията с успешен полет на първия в света изцяло електрически граждански самолет, макар той да е продължил едва три минути, предаде ДПА.

Харбър еър, която се определя като най-голямата в Северна Америка компания за полети с хидроплани, и сиатълският производител на системи с електрическо задвижване магниЕкс (magniX), са изпробвали успешно преоборудван шестместен самолет Ди Ейч Си-2 де Хавиланд Бийвър (DHC-2 de Havilland Beaver) по река Фрейзър близо до Ричмънд, Британска Колумбия, съобщава БТА.

Яркожълтият хидроплан, задвижван от система с мощност 750 конски сили, е бил пилотиран от основателя и главен изпълнителен директор на авиокомпанията Грег Макдугъл.

Изпитателният полет е първата стъпка към сертифицирането на електрическите самолети за използване в гражданската авиация, посочиха двете компании.

Няколко самолетостроителя разработват електрически самолети, включително Боинг (Boeing) и Еърбъс (Airbus).

МагниЕкс си сътрудничи и с израелската компания Евиешън (Eviation), която представи деветместния, изцяло електрически самолет Алис (Alice) на Парижкото авиоизложение през юни.

Първият полет на Алис е насрочен за началото на 2020 година.

Учени откриха девет нови вида ходещи акули

Учени са открили девет нови вида ходещи акули, които използват перките си, за да се придвижват по океанското дъно, пише в. "Дейли стар", цитиран от БТА.  Изследването, описващо находките, е публикувано в "Marine and Freshwater Research". Видео с представител на един от новооткритите видове бързо се разпространи в интернет пространството

Антарктическото плато: Може ли топенето на ледовете да се компенсира от снеговалежите

Научна експедиция изследва Антарктическото плато, за да установи дали топенето на ледовете може да бъде компенсирано от снеговалежите, съобщиха АФП и БТА. Отговорът на този въпрос е много важен за прогнозите за покачване на морското ниво. За повече от месец френско-италианската експедиция EAIIST (East Antarctic International Ice Sheat Traverse)

Бисквитите се пекат в космоса цели два часа

Шоколадовите бисквити, направени преди месец на Международната космическа станция, са изпечени за два часа, съобщиха Асошиейтед прес и БТА. На Земята за изпичането им са нужни не повече от 20 минути. Все още обаче никой не знае какви са на вкус приготвените в космоса бисквити. Те са замразени в контейнера, в който са били и в космоса

Снимка: butterfly-conservation.org

Пеперудите монарх в Калифорния продължават да намаляват

Популацията на пеперудите монарх, които зимуват в Калифорния, остава малка за втора поредна година, заявиха заели се с преброяването им екоактивисти, цитирани от Асошиейтед прес и БТА. Годишното изследване показва, че в района се срещат около 29 000 пеперуди от вида, чиито красиви криле са оцветени в оранжево и черно

Роботизирано сърце от нов тип може да сложи край на нуждата от трансплантации

Първото в света меко роботизирано сърце е в процес на разработване, и при реализирането на проекта би могло да изчисти списъците на чакащите за трансплантации във Великобритания, съобщи БГНЕС, като цитира в. „Дейли Мирър“. „Хибридното сърце“ ще бъде първото създадено от меки изкуствени мускули и сензори и след това покрито с човешка тъкан

Интернет компаниите в борба за потребители с промоции на „червени пликове"

С наближаването на традиционната Нова година настъпва времето и на борбата за промоции при изпращането на „червени пликове" между китайските интернет компании. Очакванията са тази година китайците да изпратят като подарък онлайн „червени пликове" на стойност над 10 милиарда юана (1,45 милиарда долара)

Шанхай ускорява превръщането си в център за иновации

Шанхай прие закон в понеделник, който ще насърчи превръщането на града в международен център за иновации, предава "Радио Китай". Законът ще осигури подкрепа на иновативните предприятия да организират и участват в големи международни научни проекти и насърчи разпространението и споделянето на най-новите научни изследвания и данни

СНИМКА: Университетът в Мюнхен

Откриха три добре запазени динозавърски яйца в Китай

Три невероятно добре съхранени динозавърски яйца, открити в Китай, разкриха, че овирапторите са мътили яйцата си по същия наин, както това правят днешните птици, съобщава в. "Дейли мейл". Ембрионите в яйцата били изследвани с помощта на неутронно лъчение от учени от университета в Бон, Германия, предава БТА

Учени: Пчелите са най-важното живо същество на планетата

Институтът Earthwatch обяви пчелите за най-важното живо същество на планетата в последния си дебат на Кралското географско дружество в Лондон за 2019 г. Учените също напомниха, че пчелите вече са изложени на риск от изчезване. Последните проучвания сочат, че около 90% от пчелите по света са изчезнали, предава DarikNews

Разкриха тайната на съвършеното еспресо

Учени от Австралия, Великобритания и САЩ твърдят, че са открили формулата за направата на съвършеното кафе еспресо, съобщава ДПА. "От всички разновидности на кафето, еспресото е най-сложната и най-вариращата по качество напитка", констатират специалистите в научното издание "Матър". За да се получи добра консистенция

Индия ще изпрати в космоса роботката Вийомитра преди полета на космонавтите си

Индийската организация за космически изследвания представи човекоподобната роботка Вийомитра, предаде ТАСС. Планирано е тя да полети в космоса преди да бъде изведен в орбита първият индийски екипаж. Тестът с робота ще провери как работят животообезпечаващите системи на космическия кораб "Гаганян". Името на Вийомитра идва от думата "вийом" -

Как се е появил животът на Земята?

Знаем, че животът възниква на нашата планета преди около 3,8 млрд. години от нежива материя. Как се е случило това? Възможно ли е животът да възникне просто така? За разлика от неживата материя, живите организми се нуждаят от хранителни вещества. Те се възпроизвеждат и развиват, следвайки строг генетичен план. Но как всъщност се е появил животът