https://www.24chasa.bg/novini/article/7899495 Астронавти за втори път излязоха в открития космос, за да ремонтират спектрометъра на МКС Астронавти за втори път излязоха в открития космос, за да ремонтират спектрометъра на МКС www.24chasa.bg

Американският астронавт Андрю Морган и италианският Лука Пармитано днес пристъпиха към втория етап от ремонтирането на алфа-магнитния спектрометър, инсталиран на корпуса на Международната космическа станция (МКС), предаде ТАСС. Те ще останат в открития космос около 6 часа.

Спектрометърът с тегло 7,5 тона, чиято разработка отне 14 години и струваше 1,5 милиарда долара, беше доставен на МКС със совалката "Индевър" през 2011 г. В създаването му участваха 56 институции от 16 страни, включително Русия. С негова помощ учените се надяват да открият следи от антиматерия, да изучат състава и енергийния спектър на първичните космически лъчи, което ще помогне да се разбере как се е формирала Вселената, предаде БТА.

По-рано от Центъра за контрол на полетите в Хюстън окачествиха ремонта на устройството като "уникална операция", тъй като първоначално не се предполагаше, че евентуално възникналите по време на експлоатацията му неизправности ще трябва да бъдат отстранявани в орбита.

Очакваше се спектрометърът да работи без сериозни проблеми в продължение на 10-18 години. Повредите обаче започнаха три години след въвеждането му в експлоатация. За ремонта му бяха изработени 25 нови инструмента, които бяха доставени на МКС в рамките на последните три полета на товарни кораби.

Саркофази на повече от 2500 години бяха открити в Египет

Археолози откриха 27 дървени саркофага на повече от 2500 години в некропола Сакара, съобщи Ройтерс, цитирана от БТА.  Саркофазите са изрисувани богато и изписани с йероглифи. Намерени са в две погребални шахти. Първоначално са открити 13 саркофага, а след това още 14. Все още не са отворени. Според експерти това е една от най-големите подобни

Общо 27 саркофага, погребани преди повече от 2500 години, са открити от археолози в древен египетски некропол СНИМКА: Туитър/Dario B.D

Откриха 27 саркофага, погребани преди повече от 2500 години в Египет (Снимки)

Общо 27 саркофага, погребани преди повече от 2500 години, са открити от археолози в древен египетски некропол, предаде Би Би Си. Те бяха открити в новооткрит кладенец в свещеното гробище Сакара, разположено на юг от столицата Кайро. Тринадесет ковчега са открити по-рано този месец, но още 14 са били извадени тази седмица, твърдят археолози

Китай ще изстреля втория сателит от програмата „Тайдзи“ преди 2024 г.

Китай планира да изстреля спътника „Тайдзи-2“ преди 2024 г. Той ще провежда експерименти на ключови технологии в орбита, свързани с откриването на гравитационни вълни, заяви главният учен на програмата „Тайдзи“ У Юелян, съобщава Радио Китай. „Тайдзи-1“, първият сателит в програмата, бе изстрелян през август 2019 г