Астрономи откриха "изчезнала" неутронна звезда

https://www.24chasa.bg/novini/article/7895121 Астрономи откриха "изчезнала" неутронна звезда Астрономи откриха "изчезнала" неутронна звезда www.24chasa.bg
Астрономи откриха "изчезнала" неутронна звезда

Астрономи от Университета на Кардиф обявиха, че са успели да открият "изчезнала" преди 32 години неутронна звезда. Става дума за останките на Supernova 1987A, съобщават учените, цитирани от vesti.bg.

Тя се намира в Големия Магеланов облак на около 168 000 светлинни години от Земята. През февруари 1987 г. е засечена, че експлодира в супернова. Учените обаче не успяват да засекат неутронната зведа, която трябва да остане след експлозията.

Вместо това дълго време в тази зона засичат само газ и прах. Сега, сп помощта на телескопите ALMA, този гъст облак останки е бил изследван отново.

"За пръв път можем да кажем, че има неутронна звезда вътре в този облак от останките на суперновата. Светлината е блокирана от много дебел облак прах", коментира Фил Сиган, един от главните автори на проучването. Той допълва, че облакът е толкова гъст, че блокира директната светлина на неутроната звезда в много диапазони.

Все пак, ALMA използва 66 телескопа, които са успели да идентифицират зоната, в която трябва да се намира неутронната звезда. Пред БиБиСи учените допълват, че облакът е около 30 пъти по-голям от Слънчевата система и затова е невъзможно неутронната звезда да бъде наблюдавана директно. Те изчисляват, че облакът може би ще се разсее след около 50 - 100 години и ще позволи директно наблюдение на неутронната звезда.

Supernova 1987A остава една от най-важните наблюдавани супернови досега. Една от причините е именно, че учените могат да проследят целия процес от самата експлозия и всички последици в реално време. Самата супернова е била най-ярката, която учените са наблюдавали, от 400 години насам.

Специалисти откриха действителната причина за изчезването на динозаврите

Учени от Северозападния университет в Илинойс установиха действителната причина за изчезването на динозаврите и други видове животни преди 66 милиона години, съобщи Физ.орг. Оказа се, че Земята е била подвластна на големи изменения още преди падането на астероида, което окончателно нарушило стабилността на биосферата.

Изкуствен интелект довършва Десетата симфония на Бетовен