Учени от САЩ и Япония: Молекули захар от космоса са създали живота на Земята

https://www.24chasa.bg/novini/article/7894058 Учени от САЩ и Япония: Молекули захар от космоса са създали живота на Земята Учени от САЩ и Япония: Молекули захар от космоса са създали живота на Земята www.24chasa.bg

Учени от Япония и САЩ откриха в паднали на Земята метеорити молекули захар, които може да са имали решаваща роля за появата на живот на нашата планета, съобщиха ЮПИ и Сайънс алърт.

Специалистите се натъкнали на рибоза - една от ключовите съставки на РНК, свързани с предаването на генетична информация в живите организми, в два въглеродни хондрита - най-разпространения вид метеорити. Освен това били открити и други важни за живите организми въглехидрати. Извънземният им произход бил доказан въз основа на прекалено голямото количество изотопи на въглерод 13. Това потвърждава, че тези съединения може да са били доставени на Земята от небесни тела, предава БТА.

В метеоритите били идентифицирани три вида захари - рибоза, арабиноза и ксилоза. По-рано в метеорити били открити други биомолекули, включително аминокиселини, които формират протеини и нуклеобази - изграждащите "тухлички" на ДНК и РНК. Досега обаче не бяха открити захари.

"Изследването предоставя първите директни доказателства за наличие на рибоза в космоса и доставянето й на Земята - заяви Йошихоро Фурукава от университета Тохоку в Япония. - Тази извънземна захар може да е допринесла за формирането на РНК на пребиотичната Земя и това да е довело до появата на живот."

Учените създали също модел на вероятния механизъм, свързан с формирането на въглехидрати в космоса. Оказало се, че съединенията са се появили в резултат на т.нар. формозна реакция на Бутлеров, при която захар се синтезира от формалдехиди в присъствието на йони на метали.

Докато някои учени теоретизират, че РНК и ДНК са еволюирали заедно или са се появили едновременно, други смятат, че първо се е появила РНК, която впоследствие е еволюирала в ДНК. РНК може да катализира химични реакции и да създаде свои копия, докато ДНК не може да го стори. Някои изследвания пък навеждат на мисълта, че метаболизмът предхожда появата на РНК и ДНК. Настоящето изследване подкрепя хипотезата, че РНК е първоначалният двигател за монтажа на тухличките на живота.

"Захарта 2-дезоксирибоза в ДНК не бе открита в изследваните метеорити - отбеляза Дани Глейвин от центъра "Годард" на НАСА. - Това съответства на хипотезата, че първо се е появила РНК."

Учени разкриха произхода на огромните резервоари с вода на Марс

Изследване на учени от университета в Аризона доказа, че огромните резервоари с вода на Марс са се появили от два различни източника, съобщава сп. "Нейчър джиосайънс", цитирано от БТА.  Учените считат, че Марс, за разлика от Земята, е възможно никога да не е бил покрит с океан от магма. Водата на планетата може да се е появила вследствие на

Международен екип от учени потвърди коя комбинация от препарати лекува COVID-19

При 80 пациенти, третирани с комбинация от хидроксихлороквин и азитромицин, се отчита клинично подобрение при всички, с изключение на един починал 86-годишен пациент и на един 74-годишен, който все още се намира в интензивно отделение, пише Труд. Това сочи проучване на международен екип от учени. Наблюдава се бърз спад на назофарингеалния вирусен

Европейски учени и технически специалисти обявяват съвместна инициатива в подкрепа на използването на дигитални приложения в борбата с коронавируса.

130 учени от ЕС ще използват приложения в борбата със заразата