Мистерията около смъртта на Тутанкамон: експерт твърди, че е умрял от инфекция

https://www.24chasa.bg/novini/article/7887894 Мистерията около смъртта на Тутанкамон: експерт твърди, че е умрял от инфекция Мистерията около смъртта на Тутанкамон: експерт твърди, че е умрял от инфекция www.24chasa.bg

Виден египетски археолог твърди, че е близо до разнищването на мистерията около смъртта на Тутанкамон.

Момчето крал е починало преди повече от 3000 години, едва 19-годишно. Най-вероятната причина за неговата гибел е инфекция от рана на крака му, причинена при ужасяваща катастрофа с колесница.

Тутанкамон е най-известният от всички египетски фараони, а експертите прекарват десетилетия наред в търсене на причината за неговата преждевременна смърт.

Костни фрагменти, открити в черепа му, сочеха към убийство, но счупена кост на крака на момчето посочва, че 19-годишният фараон е загинал заради злополука.

Изтъкнат египетски археолог заяви пред "Дейли стар", че е близо до доказването на второто.

Д-р Захи Хавас коментира, че екипът му използва нова технология, за да изследва трупа на младия крал.

Експертът вярва, че Тутанкамон е умрял в следствие на счупване на крака след катастрофа с колесницата. Раната се инфектира и това го убива.

"Ще разберем чрез нова технология, която ще сканира ДНК-то му. Ще открием всички генетични заболявания, които е имал", твърди той.

Тутанкамон е роден с деформации, тъй като баща му Ехнатон и майка му, известна само като Младата дама, са брат и сестра.

Смята се, че младият крал е страдал от синдром на Марфан, генетично заболяване, което може да причини необичайно удължаване на пръсти, ръце и крака.

"Знаем, че е имал фрактура на левия крак и тя е причинена при злополука два дни преди неговата смърт", казва д-р Хаус.

"Ще разберем чрез тази технология дали е имал инфекция, или не", добавя той.

"Ако раната се е инфектирала, това ще потвърди идеята, че Тутанкамон е загинал след нещастен случай", заяви докторът.

Резултатите от изследването ще бъдат обявени през следващата година.

Според докладите младият крал редовно е ходел на лов с колесница.

Разкриха тайната на съвършеното еспресо

Учени от Австралия, Великобритания и САЩ твърдят, че са открили формулата за направата на съвършеното кафе еспресо, съобщава ДПА. "От всички разновидности на кафето, еспресото е най-сложната и най-вариращата по качество напитка", констатират специалистите в научното издание "Матър". За да се получи добра консистенция

Индия ще изпрати в космоса роботката Вийомитра преди полета на космонавтите си

Индийската организация за космически изследвания представи човекоподобната роботка Вийомитра, предаде ТАСС. Планирано е тя да полети в космоса преди да бъде изведен в орбита първият индийски екипаж. Тестът с робота ще провери как работят животообезпечаващите системи на космическия кораб "Гаганян". Името на Вийомитра идва от думата "вийом" -

Как се е появил животът на Земята?

Знаем, че животът възниква на нашата планета преди около 3,8 млрд. години от нежива материя. Как се е случило това? Възможно ли е животът да възникне просто така? За разлика от неживата материя, живите организми се нуждаят от хранителни вещества. Те се възпроизвеждат и развиват, следвайки строг генетичен план. Но как всъщност се е появил животът