Астрономи: Възможно е да е била наблюдавана тайнствената девета планета

https://www.24chasa.bg/novini/article/7877262 Астрономи: Възможно е да е била наблюдавана тайнствената девета планета Астрономи: Възможно е да е била наблюдавана тайнствената девета планета www.24chasa.bg
Астрономи: Възможно е да е била наблюдавана тайнствената девета планета

Космическият телескоп TESS, който е предназначен за търсене на екзопланети чрез транзитния метод, може да е

наблюдавал мистериозната девета планета, известна също като планетата Х, в Слънчевата система, съобщи Сайънс алърт, позовавайки се на учени от САЩ и Унгария.

Специалистите потвърждават, че TESS може да се използва за проследяване на транснептунови обекти, т.е. небесни тела отвъд орбитата на Нептун. Бе изяснено, че в случая може да става дума за три небесни тела - Седна с видима звездна величина 20,5-20,8, кандидата за планета джудже 2015 BP519 с видима звездна величина 21,5 и обекта 2015 BM518 с видима звездна величина 21,6. Оказало се, че изображенията на трите обекта са размити, но разпознаваеми, предава БТА.

Резултатите от моделирането показали, че планетата Х ще е различима като обект с видима звездна величина 19-24. Това означава, че съществува хипотетичната възможност TESS да "разгледа" планетата Х.

Специалистите предполагат, че космическият телескоп вече я е наблюдавал, но ще мине много време до анализирането на получените данни. Телескопът открива екзопланети, когато те преминават на фона на диска на звездата си. Това намалява видимия блясък на светилото. Деветата планета в Слънчевата система обаче никога не преминава между TESS и Слънцето. Откриването й все пак е възможно, защото телескопът дълго време наблюдава определени участъци от небето, създавайки множество изображения. Сумирането им позволява да се усили яркостта на далечни обекти.

Супер розова Луна в Босна и Херцеговина СНИМКИ: Ройтерс

Наблюдаваме Супер розова Луна тази вечер (Снимки)

Тази нощ ще се наблюдава явлението Супер розова Луна - най-голямата и най ярката пълна Луна за 2020 г., предаде БНТ. Всяка супер Луна изглежда около 7% по-голяма и 15% по-ярка от обичайната, защото тогава естественият спътник на Земята е в най-голяма близост до нея. През април тя е наречена розова, защото по това време цъфти розовият флокс

Ежедневното публикуване на данни за броя на заразените и починалите от коронавирус по света е грешно СНИМКА: Pixabay

Учени: Ежедневното публикуване на цифрите за коронавируса е подвеждащо

Ежедневното публикуване на данни за броя на заразените и починалите от коронавирус по света е грешно и вероятно подвеждащо. До този извод стигнаха учени от университета в Оксфорд, които съветват да не вярваме на публикуваните всеки ден цифри и да не вадим от тях прибързани изводи, предаде Нова тв. .Един от професорите дава за пример данните от

Проф. Леандър Литов пред ускорителя за частици в ЦЕРН. СНИМКА: Николай Литов

Проф. Леандър Литов: Няма да се отменят експериментите в ЦЕРН

„Няма да има отменяне на експерименти в Европейската организация за ядрени изследвания. Планираното ще бъде направено и завършено. Сроковете са изместени с 2-3 месеца“. Това каза проф. Леандър Литов, ръководител на екипа от български учени, които работят в ЦЕРН, предаде БНР. Той сподели, че работи от 30 години в ЦЕРН и за първи път е лишен от

За 5G и коронавируса - вие сериозно ли?

Българската версия на руската пропаганда призовава 3/4 от учените да бъдат гонени и бити и да се въведат растящи тарифи за разговори. Боян Иванович Коронавирус. Пандемия. Гълъби. Комуникацията между клетките. Каква е връзката между всички тези думи? 5G, разбира се. В последно време най-използваното обяснение за всичките ни проблеми като че ли е

Роботи заменят студенти на дипломирането им заради пандемията

Церемониите по дипломирането на студентите в Япония бяха отменени заради пандемията от коронавируса, но младежите от токийски университет изпратиха роботи аватари да получат дипломите им, съобщи Ройтерс. Роботите "Нюми" на производителя АНА (ANA Holdings), бяха облечени в тоги за церемонията в университета Би Би Ти (Business Breakthrough) в Токио

Корабът "Старлайнър" с безпилотен полет тази есен

Американската корпорация "Боинг" предвижда новият изпитателен безпилотен полет на нейния космически кораб "Старлайнър" да бъде проведен тази есен, предават световните агенции. Те цитират изявление на официалния представител на компанията Ребека Риган. "Боинг" си взаимодейства с НАСА за определянето на приемливи срокове за втория изпитателен

Китай ще изстреля последния сателит от навигационната система „Бейдоу" през месец май

Очаква се Китай да пусне последния си сателит от навигационната спътникова система „Бейдоу-3" през месец май. Той ще бъде 55-ият от системата и на 4 април бе транспортиран до Центъра за изстрелване на сателити Сичан, предаде "Радио Китай".  Навигационната спътникова система „Бейдоу" е самостоятелно разработена от Китай

Лекарите в Античността били едни от най-скъпо платените специалисти

Лекарите в Античността били едни от най-скъпо платените специалисти, а изолацията е била първата предприемана мярка при епидемии още от четвъртото столетие преди Христа, разказа за БТА археологът Калин Чакъров от Регионалния исторически музей във Велико Търново. Той припомни, че терминът "пандемия" произлиза от гръцките думи "пан" /цял/ и "демос"

"Бепи Коломбо" ще се приближи до Земята, преди да продължи към Меркурий

Космическият апарат "Бепи Коломбо", построен от "Еърбъс", на 10 април ще се приближи до Земята, преди да продължи полета си към Меркурий, съобщи сайтът на компанията. Апаратът ще премине на около 13 хиляди километра от нашата планета. Това разстояние е по-малко от орбитата на навигационните спътници "Джипиес" и "Галилео", предаде БТА

Биолози откриха вируси, които управляват метаболизма на жертвите си

Молекулярни биолози от САЩ откриха във водорасли множество вируси, които могат не само да се размножават в клетките им, но и да манипулират метаболизма им, съобщи ТАСС, цитирана от БТА.  "В миналото смятахме, че между гените на вирусите и на живите клетки има малко общи неща. Сега достигнахме до етап

Европейската космическа агенция възстанови работата на научните си мисии

Европейската космическа агенция (ЕКА) възстанови работата на научните си мисии, която беше прекъсната заради намаляване на персонала, съобщи сайтът Спейс нюз. Центърът за управление на космическите операции в Дармщат спря на 24 март обслужването на апаратите "Клъстър", "Марс експрес", "Солар орбитър" и "Трейс газ орбитър" от мисията "Екзо Марс"

Израел работи върху иновации в борбата срещу коронавируса.

Да хакнеш коронавируса