Учени: Контрол над раждаемостта ще помогне в борбата с климатичните промени

https://www.24chasa.bg/novini/article/7858214 Учени: Контрол над раждаемостта ще помогне в борбата с климатичните промени Учени: Контрол над раждаемостта ще помогне в борбата с климатичните промени www.24chasa.bg
Учени: Контрол над раждаемостта ще помогне в борбата с климатичните промени

Преди 40 години, учени от 50 държави се събират в Женева да обсъдят това, което тогава се нарича „климатичен проблем с въглеродния двуокис“. По онова време, поради зависимостта от горивата, която стои в основата на петролната криза от 1979 г., те успяват да предскажат, че глобалното затопляне ще се превърне в основен проблем на околната среда, пише Bloomberg.

Учените се захващат за работа и успяват да формулират предложения за борба с този проблем, включително и поставят началото на Междуправителствения панел за климатични промени, най-голямата организация обединяваща учени за климата. Целта им била да се заемат с климатичните промени преди да е твърде късно. Но след обещаващото начало, усилията на петролната и другите индустрии, базирани на изкопаеми горива, както и политиците, които поставят икономическия растеж над здравето на планетата, успяват да ги забавят. Сега, четири десетилетия по-късно, по-голяма група от учени повдига друг, много по-спешен проблем – свръхпопулацията, или пренаселеността, информира "Инвестор".

Повече от 11 хиляди учени от цял свят призовават да се направи критично важна добавка към стратегията за замяна на изкопаемите горива с възобновяема енергия – и тя е, че има нужда от далеч по-малко хора на планетата.

„Ние декларираме, с повече от 11 хиляди подписа, събрани по света, ясно и недвусмислено, че планетата Земя е изправена пред климатична криза, която изисква спешни мерки“, пишат учените в рязко предупреждение, публикувано в списанието BioScience.

Докато предупрежденията за последиците от климатичните промени стават вече досадни за обикновения читател, зрител и слушател по света, това последно комюнике представлява изключение, като се имат в предвид данните, които го придружават. Изложени последователно, те показват опустошителната посока, в която се движи здравето на планетата. Консумацията на месо, емисиите на парникови газове, топенето на ледниците, повишаването на нивото на океаните и екстремните климатични явления – всичко това очертава мрачна картина на 40 години пропилени възможности.

Учените отправят специални призиви към политиците и държавниците бързо да наложат системни промени в енергийните, хранителните и икономическите политики. Освен това, те отиват и една стъпка напред – в политически опасната тема за контрол над раждаемостта. Тя „трябва да бъде стабилизирана и, в идеалния случай, постепенно намалена – в рамка осигуряваща социален интегритет“, пишат учените.

„Ние сме окуражени от настоящото надигане на тревогата“, пише още в писмото.

Невролози разработиха устройство, което улеснява изучаването на чужди езици

Невролози от университета в Питсбърг и университета на Калифорния в Сан Франциско установиха, че просто устройство, разработено от специалисти в университета на Калифорния, стимулира нерв, достигащ до мозъка, който значително подобряване възприемането на звуците на чужд език и така улеснява чуждоезиковото обучение, съобщи МедикълЕкспрес

Използваха задвижвана от слънцето подводница за откриване на тайфуни

Учените използваха захранвана от слънчева енергия безпилотна подводница за наблюдения в реално време на тайфуна Синлаку, съобщиха от Китайската академия на науките, цитирана от Радио Китай. Разработен от Института по атмосферна физика, плавателният съд с име „MWO-3“ е полупотопяем. Той е ключов елемент от ръководената от Китайската метеорологична

Илон Мъск СНИМКА: Ройтерс

Ще можем да избираме настроението си с чип в мозъка

Компанията Neuralink на Илон Мъск разработва нова функция на мозъчния си чип, която ще позволи на хората да изберат настроението, като балансират нивата на хормоните, съобщи Technews, цитиран от БГНЕС. Тайният проект, споменат от Мъск, е претърпял актуализация, която ще осигури нови ползи за компанията. Той заяви, че на 28 август 2020 г

Трите големи икономики на Европа и Австралия нямат планове да блокират TikTok

Трите големи икономики на Европа – Великобритания, Франция и Германия, нямат планове да блокират китайското приложение TikTok на фона на американските заплахи срещу китайските технологични компании, съобщава Радио Китай.  Информационната агенция „Блумбърг“ съобщи, че говорителите на британското и френско правителства са заявили

Антарктида Снимка: Пиксабей

Учени ще се връщат на единствения континент без COVID-19 - Антарктида

За да опазят континента от COVID-19, учените, които се отправят към Антарктида, първо ще бъдат поставени под карантина в Нова Зеландия, предаде ДПА, позовавайки се на правителството на страната. Първият екип, който участва в "свития" международен антарктически сезон, ще пристигне в Нова Зеландия от САЩ в петък

Видео: SpaceX

"Спейс Екс" извърши успешен тестов полет на кораб за мисии до Марс (Видео)

Първи успешен полет извърши прототипът на космически кораб за мисии до Марс "Старшип Ес Ен 5" на американската компания "Спейс Екс", съобщи ТАСС. Корабът бил изстрелян от полигона Бока Чика, щата Тексас, издигнал се на височина 150 метра и кацнал меко, сочат кадри, публикувани на сайта Space.com, предава БТА

Снимка: "Спейс екс"

Капсулата на "Спейс Екс" звучала като "звяр" при навлизането в атмосферата

Астронавтите от първия екипаж на "Спейс Екс" в космоса споделиха, че капсулата сякаш "оживяла" и звучала като "звяр", докато се спускала през атмосферата, преди да падне в Мексиканския залив, съобщи Асошиейтед прес. Два дни след като се върна от Международната космическа станция, астронавтът от НАСА Боб Бенкен описа детайлно обратния полет до

Китайският дрон Wing Loong-10 извърши първия си тест за засичане на тайфуни

Дронът Wing Loong-10 извърши успешно първия си тест за засичане на тайфуни в неделя, когато тайфунът Синлаку връхлетя южната провинция Хайнан. Машината е разработена изцяло от Китай и е способна да лети на висока надморска височина. Тестът е пробив в засичането на тайфуни и системата за прогнозиране на времето в Китай, съобщава Радио Китай

Борбата с паразитите се води сложно и трудно, поради развитието на младите форми вътре в запечатаното пило, където са трудно достъпни за действието на противо-кърлежните лекарства.

Биолози призовават за опазване на паразитите