Как Юпитер може да ни помогне да открием обитаеми планети?

https://www.24chasa.bg/novini/article/7748759 Как Юпитер може да ни помогне да открием обитаеми планети? Как Юпитер може да ни помогне да открием обитаеми планети? www.24chasa.bg

Огромното гравитационно поле на Юпитер ще помогне в откриването на нови подобни на Земята екзопланети, съобщи Спутник.

Най-голямата планета в Слънчевата система може да е помогнала Земята да стане обитаема и жизнеспособна, предотвратявайки излизането й от орбита, заключиха учените след създаването на поредица от симулации. Според изследователите подобни взаимодействия биха могли да бъдат улика в намирането на живот на други планети.

Международен екип от астрономи представи нов инструментариум, който може да доближи човечеството до намирането на обитаеми екзопланети, гласят изследванията им, представени в The Astronomical Journal. Може ли съседният ни гигант да бъде полезен в търсенето на извънземни светове? Отговорът е утвърдителен, благодарение на гравитационното му поле, предаде Нова тв.

Изследователите са създали набор от симулации на Слънчевата система, които показват как най-малката промяна в нейната архитектура може да повлияе на орбитата на Земята, което е един от ключовите фактори за живота върху нея. За да проверят как най-голямата планета на нашата система Юпитер с огромното си гравитационно поле влияе на съседите си, включително Земята, учените започнаха да движат газовия гигант.

Това помогна на изследователите да открият, че е много лесно Слънчевата система да се направи нестабилна, заяви водещият автор на изследването Джонатан Хорнър пред ScienceAlert.

"В около три четвърти от нашите симулации, докато движим Юпитер наоколо, го поставяме на места, където в рамките на 10 милиона години Слънчевата система се разпада. Планетите започнаха да се сриват една в друга и да отпадат от Слънчевата система", каза той.

Освен че доказват, че ако не беше този баланс в Слънчевата система, тогава Земята може да е непоносима за живеене, техните експерименти, движещи Юпитер, може да са от решаващо значение при лов на обитаеми екзопланети. Както изследователите отбелязват в своята публикация, откритието им противоречи на хипотезата „Рядка Земя“, която твърди, че условията на Земята са твърде уникални, за да бъдат повторени от всяка друга планета навсякъде във Вселената. Въпреки че прогнозират, че през следващите години ще бъдат открити богатство от екзопланети с размерите на Земята, те изтъкват, че техните модели на конкретната архитектура в галактиката могат да бъдат полезни за избора на най-добрите кандидати сред тях.

„Нашите резултати подчертават как динамичните симулации на новооткритите екзопланетарни системи могат да бъдат използвани като допълнително средство за оценка на потенциалните цели на търсенето на биосигнатура и по този начин да помогнат да се съсредоточи търсенето на живот към най-обещаващите цели.“, заключиха те.

Huawei стартира продажбите на P40 Pro+ в България

След успешното навлизане на Huawei P40 Pro и P40 lite от началото на август 2020 г. на българския пазар вече е наличен и топ представителят на серията - Huawei P40 Pro+, отличаващ се с революционна петорна Ultra Vision Leica камера и базиран на керамично тяло дизайн. Внушителната петорна Ultra Vision Leica камера позволява на потребителите да

Интерпол: Увеличават се кибератаките, eксплоатиращи страха от коронавируса

Пандемията от COVID-19 е улеснила увеличаването на кибератаките в около 50 страни, най-вече срещу държавните власти и здравните институции, предупреди Интерпол. От януари до април международната организация за полицейско сътрудничество е регистрирала близо 907 000 спама, 737 инцидента, причинени от зловреден софтуер и 48 000 вредни линкове

Facebook СНИМКА: Pixabay

Какво става с профилите на починали потребители в социалните мрежи

Като се има предвид колко бързо се развиват социалните мрежи, в близките десетилетия броят на профилите на починали потребители ще превишава този на живите, твърди Антон Куканов, ръководител на център за цифрови експертизи. Освен това, често стената на починал се превръща в място за поклонение от неговите роднини, близки и приятели, добавя той

Динозаврите също са страдали от
рак

Динозаврите също са страдали от рак

Когато за първи път се натъкват на фосили на рогат динозавър, наречен Центрозавър, в канадската провинция Албърта през 1989 г., учените забелязват лошо деформирана кост на крака. Специалистите решават, че става въпрос за зараснала фрактура. Ново изследване разкрива нещо съвсем различно. Малформацията се оказва проява на остеосарком - агресивен рак

"Върджин Галактик" планира първия си туристически полет през 2021 г.

Компанията за космически туризъм "Върджин галактик" предвижда осъществяването на първия си полет с туристи през първото тримесечие на 2021 година, предадоха световните агенции. С него ще пътува основателят на компанията, британският милиардер Ричард Брансън. В комюнике за медиите "Върджин галактик" изтъква