Кометата 2I/Борисов прилича на "посестримите" си от Слънчевата система

Кометата 2I/Борисов СНИМКА: Gemini Observatory

Кометата 2I/Борисов - вторият междузвезден пришълец след странното космическо тяло с форма на пура Оумуамуа, прилича на "посестримите" си, формирали се в нашата Слънчева система, съобщават Ройтерс и ТАСС, позовавайки се на публикация в сп. "Нейчър".

Сходството според астрономите свидетелства за вероятната прилика между други планетни системи и нашата.

"Първите ни наблюдения показват, че по принцип този обект не може да бъде разграничен външно от комети, родени в Слънчевата система", казва астрономът Пьотър Гужик от Ягелонския университет в Краков, Полша, цитиран от БТА.

Първата междузвездна комета беше открита през август от кримския астроном Генадий Борисов и през септември беше кръстена на негово име, припомнят агенциите.

Първият междузвезден пришълец - загадъчният обект с форма на пура Оумуамуа, беше забелязан да преминава скоростно през нашата Слънчева система през 2017 г. Странните форма и движение на небесното тяло накараха някои учени да се зачудят дали то не е извънземен кораб.

Разкривайки някои от първите детайли за кометата 2I/Борисов, устремена към Слънцето, астрономите отбелязват, че тя има твърдо ядро с диаметър около 1 километър, наподобяваща облак структура от прах и газ, характерната опашка и червеникав цвят.

Междузвездната комета е изследвана с помощта на телескопи на Хаваите и Канарските острови.

"Определените й досега свойства - морфология, цвят, предполагаем размер, са удивително сходни с тези на кометите от Слънчевата система. Това откритие е важно, тъй показва, че комети, подобни на познатите ни, съществуват в междузвездното пространство и се формират около други звезди", казва астрономът Михал Драхус от изследователския екип.

"Нашата Слънчева система редовно се посещава от "бегълци" от други планетни системи, но едва наскоро ние открихме двама от тях", допълва специалистът.

Кометата 2I/Борисов се очаква да достигне най-близката си точка до Слънцето на 8 декември. Скоро след това небесното тяло ще се озове в най-близката си точка до Земята - на около 300 милиона километра от нашата планета. За сравнение - Луната орбитира около Земята на около 386 000 километра.

Учени: Кораловите рифове в целия свят може да изчезнат до 2100-ата г.

Глобалното затопляне и окисляването на водата в океаните могат да унищожат всички коралови рифове до 2100-ата г., съобщава в. "Дейли мейл". Учени от Хавайския университет в Маноа установиха, че климатичните промени, предизвикани от дължащите се на човешката дейност парникови газове, са на път да унищожат между 70 и 90 на сто от кораловите рифове