Сондата "Джуно" ще работи още най-малко 3-4 години в орбитата на Юпитер

Американската сонда Джуно, която се подготвяше да излезе извън сянката на Юпитер миналата седмица, ще работи в орбитата й още най-малко 3-4 години, съобщи ТАСС.

Агенцията цитира изявление на ръководителя на мисията Скот Болтън, предаде БТА.

"Решихме всички проблеми, свързани с недостига на светлина в орбита и засега нямаме никакви причини да включваме главния двигател на сондата", изтъкна американският планетолог.

Продължаването на мисията ще позволи на учените да изяснят откъде се появяват мълниите на планетата. По думите на Болтън главният двигател на космическия апарат ще остане изключен при всички обстоятелства. В резервоарите му има достатъчно гориво за 3-4 години. Маневриращите двигатели ще могат да изпълнят всички функции, възложени на сондата.

"Джуно" почти пет години изучава Юпитер и периодично се доближава до планетата, като прави снимки и получава данни за нейната вътрешна структура чрез девет спектрометра, радари, магнитометри и други научни инструменти.

По време на мисията си "Джуно" направи няколко необичайни открития. Нейните инструменти констатираха, че Юпитер притежава плътно ядро, но то не е скалисто или от твърд водород, а от пореста, рохка материя, чито състав тепърва трябва да се изяснява. "Джуно" разкри и някои странности в поведението на Голямото червено петно на планетата-гигант в тропическата му част. Температурата в основата на този вечен ураган се оказа необичайно висока, а неговата фуния, твърде голяма. Сондата установи и магнитни аномалии в структурата на магнитното поле на планетата. То се оказа асиметрично.

Повреден чайник събра на закуска американски астронавти с руските им колеги на МКС

Американските астронавти на борда на Международната космическа станция /МКС/ гостували на закуска на руските си колеги, след като им се повредил чайникът, съобщава сайтът Лайф. В американския отсек на орбиталната станция станало късо съединение, което извадило от строя нагревателя на водата. За това докладвал в Центъра за управление на полетите в

НАСА иска винаги да има американски астронавт на МКС

НАСА не желае да се стигне до ситуация, при която на борда на Международната космическа станция (МКС) няма американски астронавти, съобщи ТАСС. Това заяви директорът на американското космическо ведомство Джеймс Брайдънстайн на пресконференция в рамките на 70-ия международен конгрес по астронавтика във Вашингтон, предаде БТА

Климатичните промени правят феномените Ел Ниньо по-силни

В резултат на климатичните промени феномените Ел Ниньо стават по-силни и загряват още повече и без това затоплящата се планета, предаде Асошиейтед прес, позовавайки се на резултатите от проучване, публикувано в сп. "Протоколи на Американската академия на науките. За целите му учените са изследвали 33 феномена Ел Ниньо - естествено затопляне на

Facebook с нови правила за сигурност

Социалната мрежа се подготвя с новите мерки за предстоящите през 2020 г. президентски избори в САЩ. Facebook обяви, че ще следи по-внимателно "контролираните от държави медии", които се опитват да манипулират настроенията на гласоподавателите, предава Канал 3. "Изправени сме пред все по-съвършени атаки от контролирани от държави агенти

Богомолка край Амазонка имитира оса

Учени са открили в близост до река Амазонка в Перу неизвестен досега вид богомолка, представителите на който имитират оси, пише в. "Дейли мейл". Изследователите от Природонаучния музей в Кливланд, САЩ, съобщават, че екземпляри от новия вид, наречен Vespamantoida wherleyi, са забелязани за първи път през 2013 г., но едва наскоро са идентифицирани.

Пик в слънчевото греене породил силна геомагнитна буря преди 2600 години