С 1,5 млрд. евро се свива бизнесът на БГ превозвачи от пакета "Мобилност 1"

https://www.24chasa.bg/novini/article/7701575 С 1,5 млрд. евро се свива бизнесът на БГ превозвачи от пакета "Мобилност 1" С 1,5 млрд. евро се свива бизнесът на БГ превозвачи от пакета "Мобилност 1" www.24chasa.bg
С 1,5 млрд. евро се свива бизнесът на БГ превозвачи от пакета  "Мобилност 1"

14 000 служители на транспортните фирми ще пострадат от промените

С 1,5 млрд. евро ще се свие бизнесът на българските компании за международни товарни превози до 2023 г., ако пакетът за мобилност на ЕС бъде прие в пълния му обем. Това показва оценка на KPMG на ефекта от готвените промени. Промените са вече на етап "триалог", тоест преговори между ЕК, европарламента и Съвета на ЕС, припомни министърът на транспорта Росен Желязков. 

В момента  секторът е оценен  на над 2,8 млрд. евро, или 6% от БВП, ако промените бъдат приети, той се свива на 1,3 млрд. Очаква се преустановените или релокираните бизнеси да са малко над 1 млрд. евро, или  компании, които държат 36% от камионите ще преустановят или ще преместят бизнеса си в по в центъра на Европа.

Ако промените са балансирани, то ръстът на този бизнес през 2023 г. ще достигне 3,96 млрд. евро, показва анализът на консултантската компания.

Транспортните фирми ще увеличат с 40 млн. евро  административните си разходи, а целта на промените, декларирани от ЕК, е да се намали административната тежест. Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи, даде пример с Австрия, която е разделена над 20 области и българският шофьор трябва да отговаря на 23 различни ставки на минималната работна заплата. Изисква се допълнителен административен персонал за управляване на подобни процеси. 

Министър Желязков пък допълни, че има много големи неясноти в правоприлагането, как ще се прилагат нормите за командироването - дали ще обхваща 24 часа в денонощието, ще обхваща ли почивката или само времето за шофиране, по какъв начин ще бъде контролирано до въвеждането на второ поколение интелигентен тахограф, ще има ли дерогация на правилата, това са теми, които тепърва ще бъдат анализирани.

Със 155 млн. евро ще се увеличат плащанията за гориво, заради изискването за връщането на камионите на 4 седмици в страната, в която са регистрирани. 53% от българските камиони, които извършват превози в страните в ЕС, ще се връщат празни, а това ще увеличи емисиите въглероден двуокис с 88,5 т, което е 3% ръст на емисиите от превозни средства на компаниите за международни превози.

Разходите за хотел са изчислени на 119 млн. евро,  а за паркинг за камионите - на 24 млн. евро. Пропуснатите ползи са изчислени на 509 млн. 

14 000 служители на транспортни компании ще бъдат засегнати от промените. Не са представени изчисления как те ще се отразят на съпътстващите бизнеси - застраховане, лизингови компании, логистика, куриерски услуги и др.

Статистиката показва, че около 12 700 компании от България предоставят сухопътен международен транспорт. 75 на сто от тях са с до 5 камиона, т.е. малки фирми. Заетите в сектора са 42 500 с около 1750 евро средна заплата.

Общо 25 800 са българските камиони, които са оперирали в Европа през 2018 г. и тяхната средна възраст е 3 години, за разлика от тези в Европа, които са средно на 11 години, посочиха анализаторите. Средната възраст на тежкотоварния автопарк общо за страната е 6 години, а около 1,5 млрд. евро са направените инвестиции, показва проучването. 

Имаме аргументи с оценка на въздействието  от призната и уважавана в ЕС компания, казаха министърът на транспорта Росен Желязков и превозвачите. Желязков заяви още, че страната ни търси балансиран подход. Посочи, че има разминавания между това, което са приели еврокомисията и парламента. Даде пример с решение на Съвета на ЕС,  че  не е предвижда камионите да се връщат, и това на европарламента  -  да не се връща шофьорът. "Така че ние търсим това, което е изгодно за нас и подкрепяме решението на съвета. Ще проявяваме гъвкавост между решенията на съвета и на  парламента, заставайки на ясна позиция в противоречията, които съществуват. А с отделните държави да търсим онази група, която би ни подкрепила и не принадлежи към нито един от двата лагера. Но няма да кажем с коя държава за какво преговаряме и това е напълно обяснимо", заяви още той.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Николай Нанков СНИМКА: Архив

Нанков: Наслушахме се на стъкмистика от БСП за тол системата

Наслушахме се на стъкмистика и изкривени статистически данни. Това каза заместник-министърът на регионалното развитие Николай Нанков по време на брифинг в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), предаде "Dariknews". „Ще направим кратък брифинг, провокиран най-вече от брифинга на лидера на БСП и съответно част от

TollPass: Над 7500 клиенти вече заявиха бордови устройства за автоматично тол таксуване

TollPass: Над 7500 клиенти вече заявиха бордови устройства за автоматично тол таксуване

Интервю с Иван Георгиев, търговски директор на „Интелигентни Трафик Системи АД” - Кои специфики на българската тол система налагат използването на бордови устройства и защо е необходимо подписването на абонаментен договор? - Във всяка държава тол системите са различни. Някои са изградени още преди десетилетия и не са автоматични

СНИМКА: Архив

Коронавирусът в Италия "удари" товарния транспорт у нас

Извънредните мерки срещу коронавируса в Северна Италия се отразиха и на товарния транспорт. Български превозвачи спряха камионите заради десетки затворени предприятия, предава БНР. През България и граничния пункт „Кулата“ към пристанищата в Гърция и оттам към Южна Италия пътуват ТИР-ове от седем държави

Снимка Архив

“Булгартрансгаз”: Не сме уведомявани за подизпълнител на “Турски поток”

“Булгартрансгаз“ не е уведомяван за привличането на подизпълнители за строежа на газопровода „Балкански/Турски поток“ на територията на България, съобщиха от дружеството, съобщи БГНЕС. Коментарът е по повод на новината, че регистрираната в Белград руска компания IDC (Infrastructure Development and Construction)

Ангелкова: Пътуващите до Италия тези дни могат да си върнат парите от туроператорите, ако бъде обявен висок риск

Ангелкова: Пътуващите до Италия тези дни могат да си върнат парите от туроператорите, ако бъде обявен висок риск

Хората, които са резервирали екскурзия до Италия в следващите дни и искат да се откажат заради коронавируса, ще могат да получат обратно платените суми от туроператори без неустойки. До края на деня ще стане ясно дали това ще важи със сигурност. Това обясни министърът на туризма Николина Ангелкова след среща с туроператори

Бойко Борисов и Никос Анастасиадис Снимки: МС

Борисов: Газовата връзка Гърция-България е ключова

Министър-председателят Бойко Борисов и президентът наРепублика Кипър Никос Анастасиадис изразиха загриженост от разпространението на вируса COVID-19 в Европа. Това съобщиха от пресслужбата на Министерски съвет. Двамата лидери бяха категорични, че е необходима отлична координация междуевропейските институции

Последно от 24 здраве лого

Мнения

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от 168 часа лого

Последно от

Още от Бизнес

СНИМКА: Архив

6000 работодатели са объркали справките за доходи, изплатени през 2019 г.

НАП информира персонално фирмите за допуснатите неточности, остават 3 дни за корекции Заради допуснати неточности, близо 6000 предприятия и самоосигуряващи се лица ще трябва да изпратят отново справките за доходи, изплатени през 2019 година, /по чл. 73, ал. 1 и ал. 6 от ЗДДФЛ/, съобщават от Националната агенция за приходите

Руска компания ще строи "Турски поток" в България

Руска компания ще строи "Турски поток" в България

Регистрираната в Белград руска компания IDC (Infrastructure Development and Construction), която беше главен изпълнител за изграждането на газопровода „Турски поток“ през Сърбия, също ще бъде подизпълнител на българския участък от газопровода, предаде БГНЕС. Разрешението за изграждане на газопровода от България до Сърбия е дадено от саудитския

Белгийската група Spadel инвестира 17 млн. евро в развитието на „Девин”

Белгийската група Spadel инвестира 17 млн. евро в развитието на „Девин”

Групата Spadel ще инвестира 17 милиона евро в изграждането на нов, напълно автоматизиран логистичен център и смяна на две от производствените линии в завода в Девин. Огромното вложение ще позволи на марката Devin, която е част от групата Spadel и е лидер на пазара на бутилирана вода в България, да продължи растежа си


Турция разширява капацитета на ГКПП Хамзабейли-Лесово на българо-турската граница, който се реконструира и модернизира

Турският ГКПП Хамзабейли се разширява, за да разтовари Капъкуле

Турция разширява капацитета на ГКПП Хамзабейли-Лесово на българо-турската граница, който се реконструира и модернизира, съобщава БТА. В обновения пункт пероните за обслужване на пътниците и на моторните превозни средства ще бъдат увеличени от 6 на 10. Нови салони за пътниците, плац за тирове и други нови съоръжения ще бъдат разположени

Павилионите на “Лафка” вече са затворени.

Кметове търсят кой да замести “Лафка”

В редица градове може да има нови концесии за спирки Кметовете започват да търсят кой да замести “Лафка” с павилиони по спирките на градския транспорт. В неделя веригата обяви официално, че прекратява оперативната си дейност. “Ако сегашният концесионер на спирките в Пловдив “Лафка маркет” се откаже, ще обявим нова процедура

СНИМКА: Радио Китай

Китай ускорява нормализирането на куриерските услуги

За да подпомогне усилията по превенцията и контрола на епидемията и гарантира доставките на стоки от ежедневна употреба, Китай ще ускори възобновяването на куриерските услуги, съобщи представител на транспортните власти, цитиран от "Радио Китай". На пресконференция в събота представител от Министерството на транспорта каза

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber