Представиха суперяхта, задвижвана изцяло от течен водород

https://www.24chasa.bg/novini/article/7698219 Представиха суперяхта, задвижвана изцяло от течен водород Представиха суперяхта, задвижвана изцяло от течен водород www.24chasa.bg
Кадър: Нова тв

Холандска компания представи яхта на бъдещето. Авангардното изпълнение ще промени производстовото на суперяхти в нова и по-екологична посока. Прототипът, с името Аква, е с дължина 112 метра и е задвижван изцяло с течен водород, предава Нова тв.

Скоростта, която плавателният съд от бъдещето ще развива, е 17 възела, като ще може да измине 3750 морски мили с едно зареждане.

Произвежданата от водород енергия ще бъде достатъчна и за осигуряване на пълен комфорт на борда на яхтата.

Пътуващите ще имат на разположение басейн, спа, хидромасаж, площадка за хеликоптер и още много други удобства.

Швейцарските ледници са изгубили 10% от обема си за последните 5 години

Швейцарските ледници са изгубили 10 процента от обема си през последните 5 години заради климатичното затопляне, феномен, който не е бил наблюдаван от 100 години насам, предаде Франс прес. Агенцията цитира проучване, осъществено от Швейцарската академия на науките. Най-драстично топене предизвикали няколкото топлинни вълни

Първият произведен в Китай ледоразбивач се отправя на дебютната си експедиция

Китайският полярен ледоразбивач „Сюелун-2" ще започне първото си пътешествие до Антарктида от южния китайски град Шънджън във вторник, съобщават от Радио "Китай". Това ще бъде 36-та антарктическа експедиция на Китай. В нея ще участва екипаж от 413 души, които ще се опитат да разберат повече за влиянието на промените в Антарктида върху света,

Кометата 2I/Борисов прилича на "посестримите" си от Слънчевата система

Кометата 2I/Борисов - вторият междузвезден пришълец след странното космическо тяло с форма на пура Оумуамуа, прилича на "посестримите" си, формирали се в нашата Слънчева система, съобщават Ройтерс и ТАСС, позовавайки се на публикация в сп. "Нейчър". Сходството според астрономите свидетелства за вероятната прилика между други планетни системи и

Откриха доказателства за използването на слуги и роби през бронзовата епоха

Учени в Германия попаднаха на археологически доказателства за социално неравенство, включително за възможно използване на слуги и роби, във ферми през бронзовата епоха, съобщи ЮПИ. Доказателствата са открити на погребални обекти във ферми в Южна Германия. "Преди 4000 години в Южна Германия представители на няколко поколения в семейства с висок

"Хуауей" е в състояние да разработи стабилна операционна система

Основателят на „Хуауей Технолъджис" Жен Джънфей, който е и главен изпълнителен директор на компанията, е уверен, че могат да разработят своята операционна система Harmony до нивото на тази на Apple например, за по-малко от две до три години, съобщи Радио "Китай". Harmony бе представена през август, отбелязвайки най-големия тласък за китайския

Учени разкриха загадка, свързана с произхода на магнетарите

Астрофизици от Германия и Великобритания разкриха вероятния механизъм, свързан с произхода на магнетарите - неутронни звезди с изключително силни магнитни полета, съобщи Физ.орг. Експлозиите на подобни звезди пораждат излъчвания, които може да достигнат до Земята, да затруднят функционирането на космически апарати и да окажат въздействие върху

Носител на Нобелова награда: Ще открием извънземен живот в следващите 30 години

Човечеството ще открие извънземен живот в следващите 30 години, заяви носителят на Нобелова награда за физика за 2019 г., пише “Индипендънт”.  Той пояснява, че извънземен живот не означава малки зелени човечета и, че той може да бъде под формата на микроорганизми. “Не мога да повярвам, че ние сме единствените живи същества в цялата вселена

НАСА възобновява пилотираните си полети до МКС в началото на 2020 г.

Американското космическо ведомство възнамерява да възобнови пилотираните си полети до Международната космическа станция /МКС/ в първата половина на 2020 година, съобщиха световните агенции. Те цитират изявление на ръководителя на НАСА Джеймс Брайденстайн, направено по време на посещение на предприятие на американската компания "Спейс екс" в град