Пак отложиха изстрелването на японския космически товарен кораб "Конотори"

СНИМКА: Japan Aerospace Exploration Agency, JAXA

Изстрелването на японската тежка ракета-носител "Ейч 2 Би" с безпилотния космически товарен кораб "Конотори-8" до Международната космическа станция /МКС/ беше отложен за втори път, съобщи компанията "Мицубиши хеви индъстрийз", цитирана от БТА.

Стартът е отложен за едно денонощие и е заплануван за 24 септември в 19:05 часа българско време. Отмяната на изтрелването е била направена след анализ на данните на траекторията на полета на МКС и на руския пилотиран кораб "Союз МС-15", който трябва да се скачи със станцията на 25 септември. Японските специалисти са стигнали до извода, че с изстрелването с едно денонощие по-рано, съществува опасност от приближаване на втората степен на ракетата "Ейч 2 Би" с кораба "Союз".

Първоначално изстрелването на "Конотори-8" беше предвидено за 11 септември. Но преди старта на ракетата в близост до космодрума Танегашима в югозападната префектура Кагошима стана пожар. Той бе предизвикан от статичното електричество и от отделения кислород от работещия двигател.

"Конотори-8" трябва да достави на МКС разработения съвместно с компанията "Сони" апарат за оптична телекомуникация със Земята. Тестирането на това устройство е запланувано да продължи до края на тази година. Корабът ще вземе на борда си два микроспътника за изследване на космоса, оборудване и товари, необходими за екипажа на орбиталната станция.

Предишното изстрелване на японски безпилотен кораб от същата серия към МКС беше успешно осъществено през месец ноември миналата година.

Американски учени създадоха периодична таблица за Гинес рекорд (Видео)

Учени от компанията "Периго" създадоха гигантска периодична таблица на химичните елементи за Гинес рекорд, предаде агенция ЮПИ. Нейните размери достигнаха 110 метра дължина на 49 метра широчина. Всеки елемент от таблицата е с размери 16,5 на 13 метра, предава БТА. Гинес рекордьорът беше официално представен в кампуса на университета Гранд Вали в

Европейският надзорен орган по защита на данните: Има проблеми и с "Майкрософт"

Европейският надзорен орган по защита на данните (ЕНОЗД) заяви в понеделник, че предварителните резултати от негово разследване на договорите на "Майкрософт" (Microsoft) с институциите на Европейския съюз показват сериозни проблеми относно спазването на правилата за защита на данните. "Въпреки че разследването все още продължава

Самозадоволяването е полезно за здравето на мъжете

Самозадоволяването при мъжете не е въпрос само на забавление или на непосредствена липса на партньорка - редовното му практикуване е полезно за здравето, пише в. "Дейли стар", позовавайки се на мащабно американско проучване, публикувано в сп. "European Urology". Всеизвестно е, че "освобождаването от напрежение" влияе благоприятно върху мъжкото

Китай представи плановете си за разработката на търговски ракети-носители

„China Rocket" представи в събота плановете си за проучванията и развитието на търговските ракети-носители. Президентът на компанията Тан Яган каза, че новите серии, класифицирани като ракети с твърдо и течно гориво, ще задоволят растящите нужди за търговски товар в орбита, пише "Радио Китай". Ракетите-носители на твърдо гориво „Дзиелун-2" (SD-2)

Китайски производител на автобуси спечели три от наградите Busworld

Китайският производител на автобуси „Yutong" взе 3 от 10-те награди „Busworld", които бяха връчени на 18 октомври в Брюксел. „Busworld" се организира от 1971 г., като първото му издание бе в белгийския град Кортрейк, но от тази година се премести в Брюксел. Биеналето е най-престижното международно изложение в света за автобусната индустрия

НАСА показа впечатляваща снимка на спирална галактика

НАСА показа впечатляваща снимка на спиралната галактика NGC 4380, която прилича на "портал към друго измерение", съобщава сайтът на космическата агенция. Удивителният кадър е получен благодарение на космическия телескоп "Хъбъл", предава БТА. Въпреки че изглежда фантастично, NGC 4380 всъщност е съвсем обикновена галактика

Китайски учени откриха структурата на вируса на африканската чума

Китайски учени откриха структурата на вируса на Африканската чума по свинете. По този начин могат да бъдат разработени ефективни и безопасни ваксини срещу заболяването. Африканската чума по свинете е била описана за първи път в Кения през 1921 година, предава БНТ. За тази година Световната организация за здраве на животните е уведомила 26 страни

Мравките лекуват растенията с естествени антибиотици

Мравките изпускат естествени антибиотици по растенията, когато ги полазват, и по този начин ги предпазват от болести, пише в. "Дейли мейл". Изданието цитира проучване на датските учени Йоахим Офенберг и Кристиан Дамгаард от университета в Орхус. Те са установили, че насекомите секретират чрез краченцата и телцата си вещества

Разработената от частна компания китайска ракета-носител за многократна употреба ще бъде пусната през 2021 г.

Китайската ракета-носител за многократна употреба, която използва течен кислород и метан като гориво, бе представена за първи път в петък на форума Джунгуанцун-2019 в Пекин, съобщава "Радио Китай". Тя носи името „Хипербила-2" и ще бъде изстреляна за първи път през 2021 г. „Хипербила-2" е разработена от пекинския частен разработчик на ракети