Взривяването на астероид може да спре затоплянето на планетата

https://www.24chasa.bg/novini/article/7663728 Взривяването на астероид може да спре затоплянето на планетата Взривяването на астероид може да спре затоплянето на планетата www.24chasa.bg

Преди 470 милиона години настъпил ледников период на Земята след разпадането на астероид, довело до формиране на гигантски облак прах, който блокирал слънчевите лъчи, сочат резултатите от ново изследване, цитирани от ДПА. Сега учени се стремят да предизвикат сходно събитие, за да се охлади нашата планета, предава БТА.

Специалисти от университета в Лунд, Швеция, и музея "Фийлд" в Чикаго заключиха, че неочакваното им откритие може да се използва в борбата с глобалното затопляне, ако човечеството не успее да намали емисиите въглероден диоксид. "Получените резултати за пръв път показват, че навремето подобен прах е охладил значително Земята", заяви ръководителят на изследването Биргер Шмиц.

От повече от десетилетие учени обсъждат различни изкуствени методи за охлаждане на нашата планета, ако се стигне до голяма климатична катастрофа. Сега се обмисля възможността големи колкото изкуствени спътници астероиди да бъдат "поставени" в околоземна орбита, за да отделят непрестанно фин прах и отчасти да блокират слънчевите лъчи. "Това е като да застанеш в центъра на помещение и да нанесеш удар върху пълна с прах торбичка на прахосмукачка, но в по-големи мащаби", поясни Шмиц.

През последните 25 години бяха представени различни хипотези какво е предизвикало ледниковия период. Новото изследване показва, че преди 470 милиона години 150-километров астероид между Юпитер и Марс се е разпаднал и прах се е разпространил в Слънчевата система, като облак прах частично спрял достигането на слънчева светлина до Земята.

Богомолка край Амазонка имитира оса

Учени са открили в близост до река Амазонка в Перу неизвестен досега вид богомолка, представителите на който имитират оси, пише в. "Дейли мейл". Изследователите от Природонаучния музей в Кливланд, САЩ, съобщават, че екземпляри от новия вид, наречен Vespamantoida wherleyi, са забелязани за първи път през 2013 г., но едва наскоро са идентифицирани.

Откриха древна улица в Йерусалим, която водела към Храмовия хълм