Учени пуснаха стерилизирани комари в Буркина Фасо срещу маларията

https://www.24chasa.bg/novini/article/7661639 Учени пуснаха стерилизирани комари в Буркина Фасо срещу маларията Учени пуснаха стерилизирани комари в Буркина Фасо срещу маларията www.24chasa.bg

Учени от Буркина Фасо използваха ново оръжие в борба срещу маларията и навлязоха в деликатен дебат по биоетика, като пуснаха хиляди генетично стерилизирани комари в природата, съобщи Ройтерс.

Експериментът е първият по рода си, излязъл от лабораторията. При използвания метод се редактира ген, който след това се разпространява в популацията - в случая пречи на възпроизводството, предава БТА.

Инвестициите в лекарства, мрежи против комари и инсектициди забавиха настъплението на маларията през последните 20 години, в Африка, където са 90 процента от случаите в света. Болестта обаче пак е убила повече от 400 000 души на континента през 2017 г.

"Конвеницоналните средства, с които разполагаме, вече достигнаха максимума си" - д-р Абдулайе Диабате, който ръководи експеримента за фондацията "Бил и Мелинда Гейтс".

Учените са пуснали генно модифицираните комари в Сурукудинга, село в западната част на страната. Комарите са инжектирани като ембриони с ензим, който разпространява блокираща женската репродукция модификация. Той действа само при три основни вида насекоми от повече от 3500 съществуващи в света.

Целта на проекта не е да ликвидира комарите, а да намали гъстотата им.

В лабораторни условия експериментът е извършен в лондонския Имперски колеж.

Американски учени създадоха периодична таблица за Гинес рекорд (Видео)

Учени от компанията "Периго" създадоха гигантска периодична таблица на химичните елементи за Гинес рекорд, предаде агенция ЮПИ. Нейните размери достигнаха 110 метра дължина на 49 метра широчина. Всеки елемент от таблицата е с размери 16,5 на 13 метра, предава БТА. Гинес рекордьорът беше официално представен в кампуса на университета Гранд Вали в

Европейският надзорен орган по защита на данните: Има проблеми и с "Майкрософт"

Европейският надзорен орган по защита на данните (ЕНОЗД) заяви в понеделник, че предварителните резултати от негово разследване на договорите на "Майкрософт" (Microsoft) с институциите на Европейския съюз показват сериозни проблеми относно спазването на правилата за защита на данните. "Въпреки че разследването все още продължава

Самозадоволяването е полезно за здравето на мъжете

Самозадоволяването при мъжете не е въпрос само на забавление или на непосредствена липса на партньорка - редовното му практикуване е полезно за здравето, пише в. "Дейли стар", позовавайки се на мащабно американско проучване, публикувано в сп. "European Urology". Всеизвестно е, че "освобождаването от напрежение" влияе благоприятно върху мъжкото

Китай представи плановете си за разработката на търговски ракети-носители

„China Rocket" представи в събота плановете си за проучванията и развитието на търговските ракети-носители. Президентът на компанията Тан Яган каза, че новите серии, класифицирани като ракети с твърдо и течно гориво, ще задоволят растящите нужди за търговски товар в орбита, пише "Радио Китай". Ракетите-носители на твърдо гориво „Дзиелун-2" (SD-2)

Китайски производител на автобуси спечели три от наградите Busworld

Китайският производител на автобуси „Yutong" взе 3 от 10-те награди „Busworld", които бяха връчени на 18 октомври в Брюксел. „Busworld" се организира от 1971 г., като първото му издание бе в белгийския град Кортрейк, но от тази година се премести в Брюксел. Биеналето е най-престижното международно изложение в света за автобусната индустрия

НАСА показа впечатляваща снимка на спирална галактика

НАСА показа впечатляваща снимка на спиралната галактика NGC 4380, която прилича на "портал към друго измерение", съобщава сайтът на космическата агенция. Удивителният кадър е получен благодарение на космическия телескоп "Хъбъл", предава БТА. Въпреки че изглежда фантастично, NGC 4380 всъщност е съвсем обикновена галактика

Китайски учени откриха структурата на вируса на африканската чума

Китайски учени откриха структурата на вируса на Африканската чума по свинете. По този начин могат да бъдат разработени ефективни и безопасни ваксини срещу заболяването. Африканската чума по свинете е била описана за първи път в Кения през 1921 година, предава БНТ. За тази година Световната организация за здраве на животните е уведомила 26 страни

Мравките лекуват растенията с естествени антибиотици

Мравките изпускат естествени антибиотици по растенията, когато ги полазват, и по този начин ги предпазват от болести, пише в. "Дейли мейл". Изданието цитира проучване на датските учени Йоахим Офенберг и Кристиан Дамгаард от университета в Орхус. Те са установили, че насекомите секретират чрез краченцата и телцата си вещества

Разработената от частна компания китайска ракета-носител за многократна употреба ще бъде пусната през 2021 г.

Китайската ракета-носител за многократна употреба, която използва течен кислород и метан като гориво, бе представена за първи път в петък на форума Джунгуанцун-2019 в Пекин, съобщава "Радио Китай". Тя носи името „Хипербила-2" и ще бъде изстреляна за първи път през 2021 г. „Хипербила-2" е разработена от пекинския частен разработчик на ракети