Готови са новите метростанции "България" и "Красно село"

https://www.24chasa.bg/novini/article/7657796 Готови са новите метростанции "България" и "Красно село" Готови са новите метростанции "България" и "Красно село" www.24chasa.bg
Метростанция "България" от новата линия на метрото вече е готова. СНИМКА: Десислава Кулелиева

До края на 2019 г. ще са завършени още 8 километра

Станциите “България” и “Красно село” от третата метролиния в София вече са готови. Там текат изпитания на системите за управление и безопасност на движението.

В другите 6 станции от първия етап на линия 3 - “Медицински университет”, “НДК”, “Патриарх Евтимий”, “Орлов мост”, “Театрална” и “Хаджи Димитър”, вече са изпълнени над 96% и започват изпитания. Остават довършителни работи по архитектурното оформление, завършването на някои входове, настройки и изпитания на оборудването. Но през октомври и при тях ще приключи строителството и ще продължат само работи по входовете и изпитанията на системите, съобщи изпълнителният директор на “Метрополитен” ЕАД проф. Стоян Братоев.

Пускането на централния участък ще е на два етапа. Първи ще заработят петте станции от “Красно село” до “Патриарх Евтимий”, а след тях и трите - от Орлов мост до бул. “Вл. Вазов”.

Готово е новото депо “Земляне”. В него са 20-те влака “Инспиро”, които ще обслужват третия лъч. На “Сименс” са поръчани още 10, които ще се доставят през следващите 3 г. за разширението на линията с 3 станции от бул. “Вл. Вазов” до “Ботевградско шосе” и 6 през кварталите “Гео Милев” и “Слатина” до “Цариградско шосе”.

Вторият етап на проекта - участъкът в “Овча купел", е изпълнен 75%. Изграждането на 4 км трасе от квартала до околовръстния път при “Горна баня” стартира през лятото на 2017 г. Там се строи и

малка жп гара за

пътуващите с влака

София - Перник

Строителството на 4-те станции от втория етап - “Мизия”, “Овча купел” 1 и 2 и “Горна баня”, ще приключи през първата половина на 2020 г.

Третата метролиния е с ново поколение автоматика и системи за безопасност. Има и опция в бъдеще

влаковете да се

преоборудват за

автоматично движение

без машинист

Ново ст са и автоматичните предпазни огради по станциите. Високите 1,6 м стъклени прегради са синхронизирани с вратите на влаковете и са най-добрата мярка за безопасност и предотвратяване на инциденти от неволно или умишлено падане на пътници на релсите. 

С пускането на двата етапа на новата линия метрото в София ще е 52 км, с 47 станции и над 40% дял в системата на градския транспорт. Общата стойност на 12-те станции, депото, 20 нови влака и инфраструктурата е 495 млн. евро, като 390 млн. евро са европейско финансиране. Строителството се оценява много високо от Европейската комисия и управляващия орган на ОП “Транспорт”. “Метрополитен” ЕАД получи престижното отличие за най-добро транспортно обслужване на гражданите от “Европейските бизнес награди”.

Новите 12 км метро ще намалят с до 25% трафика в зоните, където то ще минава. Ще се спестят 11 000 т вредни емисии годишно и се очаква с метрото всеки ден да пътуват още по 130 000 души. Спестеното време за пътуване ще бъде 35 000 часа дневно, а дневно 14 000 коли по-малко ще замърсяват въздуха в столицата. Очаква се общият брой пътници по трите метролинии да стигне 600 000 души дневно и над 200 млн. годишно, трафикът да се редуцира с поне 80 000 коли, а вредните газове да са с 90 000 т годишно по-малко.

Малки автобуси возят до метрото в 5 квартала

Малки автобуси ще свързват пет столични квартала с метрото.

Столичната община вече е разработила схемите за три довозващи автобусни линии, съобщи зам.-кметът по транспорта на София Дончо Барбалов.

Първата ще бъде пусната на територията на най-големия столичен квартал - “Люлин”. Тя ще обхваща всички части на комплекса и ще осигури връзка както с метростанциите от първата метролиния, така и с линии на наземния градски транспорт. 

Втората нова автобусна линия ще обслужва изцяло район “Овча купел”. Маршрутът е направен така, че да покрива всички основни жилищни райони в комплекса. Автобусите по нея ще спират на три метростанции от третата метролиния, която предстои да бъде пусната. Става дума за метростанциите при ул. “Бойчо Бойчев” и околовръстния път, при улиците “Централна” и “Братя Прошек” и при бул. “Монтевидео” и ул. 762.

Работи се и по третата довозваща линия, която трябва да осигурява връзка с метрото на живеещите в кварталите “Витоша ВЕЦ - Симеоново”, “Малинова долина” и “Хладилника”.

“Тези подпомагащи линии ще работят с целогодишни постоянни разписания и работно време, съобразено с основните линии на масовия градски транспорт. Автобусите, с които ще се изпълнява довозващият транспорт, ще бъдат осигурени с финансиране по Оперативна програма “Околна среда”, по която Столичната община кандидатства. Ще купим изцяло електрически автобуси с нулеви емисии. Те ще са нископодови, климатизирани и с различна големина”, обясни Барбалов.

Засега се обмисля билетът за довеждащия транспорт да е част от този за метрото. Идеята е хората, които пътуват с подземните влакчета, да не плащат допълнително. Тези, които ще го ползват за вътрешноквартален транспорт и няма да ползват метрото, ще трябва да си купят билет.

Цял нов квартал се роди край метрото на булевард “Монтевидео”

Третата линия е пример за масовизиране на жилищното строителство

ХРИСТО НИКОЛОВ

Най-големият пазар на жилищни, търговски и бизнес площи у нас е в столицата. Сградите, които са близо до станция на метрото, се радват на най-голямо търсене, имат голям потенциал за растеж на цените и са сигурно вложение. брокери на недвижими имоти. Но при строителството на третата линия, която свърза “Овча купел” с “Хаджи Димитър” през центъра на столицата, за първи път брокерите наблюдаваха и

истински бум на

строителството

на нови жилищни и търговски проекти близо до трасето.

Още през 2015 г., “Главболгарстрой” получи разрешително за строеж на 19-етажна жилищна сграда с търговски помещения и детска площадка по протежението на булевард “Монтевидео” върху свободен пустеещ терен на бившата АОНСУ. Днес това е емблематичната сграда G-Tower, но докато бъде напълно завършена, околните пространства също се изпълниха със строителна техника, като в повечето случаи става въпрос също за смесени проекти.

Така разширеният бул. “Монтевидео” се оказа добър пример за партньорство между община и предприемачи, който позволи тук да се направи нов жилищен квартал.

Друг подобен терен, в който кипи усилено строителство, и е в близост до бъдещата метростанция 14, точно на пресечката на булевард “Цар Борис Трети” и улица “Житница”. В района се изграждат четири големи сгради със смесено предназначение - за жилищни и търговски нужди.

Трудно е да се каже дали и с колко напредването на третата метролиния повишава цените на имотите в тези райони, защото най-често те няма с какво да се сравнят. Новото строителство по принцип е по-скъпо от съществуващото. Но в имотните сайтове

забележимо се

увеличават обявите,

на които още в първото

изречение се посочва

“в близост до метро”,

което е показателно, че такива жилища се търсят много повече. Следователно при равни други условия би трябвало да са и по-скъпи.

Другият край на трета метролиния - откъм квартал “Хаджи Димитър”, също се превърна в строителна площадка, въпреки че дотам метрото ще стигне на следващ етап. В района преобладават офис строежите, но в свободните пространства между блоковете и между отделните квартали все по-често изникват и жилищни кооперации.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Николай Нанков СНИМКА: Архив

Нанков: Наслушахме се на стъкмистика от БСП за тол системата

Наслушахме се на стъкмистика и изкривени статистически данни. Това каза заместник-министърът на регионалното развитие Николай Нанков по време на брифинг в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), предаде "Dariknews". „Ще направим кратък брифинг, провокиран най-вече от брифинга на лидера на БСП и съответно част от

TollPass: Над 7500 клиенти вече заявиха бордови устройства за автоматично тол таксуване

TollPass: Над 7500 клиенти вече заявиха бордови устройства за автоматично тол таксуване

Интервю с Иван Георгиев, търговски директор на „Интелигентни Трафик Системи АД” - Кои специфики на българската тол система налагат използването на бордови устройства и защо е необходимо подписването на абонаментен договор? - Във всяка държава тол системите са различни. Някои са изградени още преди десетилетия и не са автоматични

СНИМКА: Архив

Коронавирусът в Италия "удари" товарния транспорт у нас

Извънредните мерки срещу коронавируса в Северна Италия се отразиха и на товарния транспорт. Български превозвачи спряха камионите заради десетки затворени предприятия, предава БНР. През България и граничния пункт „Кулата“ към пристанищата в Гърция и оттам към Южна Италия пътуват ТИР-ове от седем държави

Снимка Архив

“Булгартрансгаз”: Не сме уведомявани за подизпълнител на “Турски поток”

“Булгартрансгаз“ не е уведомяван за привличането на подизпълнители за строежа на газопровода „Балкански/Турски поток“ на територията на България, съобщиха от дружеството, съобщи БГНЕС. Коментарът е по повод на новината, че регистрираната в Белград руска компания IDC (Infrastructure Development and Construction)

Ангелкова: Пътуващите до Италия тези дни могат да си върнат парите от туроператорите, ако бъде обявен висок риск

Ангелкова: Пътуващите до Италия тези дни могат да си върнат парите от туроператорите, ако бъде обявен висок риск

Хората, които са резервирали екскурзия до Италия в следващите дни и искат да се откажат заради коронавируса, ще могат да получат обратно платените суми от туроператори без неустойки. До края на деня ще стане ясно дали това ще важи със сигурност. Това обясни министърът на туризма Николина Ангелкова след среща с туроператори

Бойко Борисов и Никос Анастасиадис Снимки: МС

Борисов: Газовата връзка Гърция-България е ключова

Министър-председателят Бойко Борисов и президентът наРепублика Кипър Никос Анастасиадис изразиха загриженост от разпространението на вируса COVID-19 в Европа. Това съобщиха от пресслужбата на Министерски съвет. Двамата лидери бяха категорични, че е необходима отлична координация междуевропейските институции

Последно от 24 здраве лого

Мнения

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от 168 часа лого

Последно от

Още от Бизнес

СНИМКА: Архив

6000 работодатели са объркали справките за доходи, изплатени през 2019 г.

НАП информира персонално фирмите за допуснатите неточности, остават 3 дни за корекции Заради допуснати неточности, близо 6000 предприятия и самоосигуряващи се лица ще трябва да изпратят отново справките за доходи, изплатени през 2019 година, /по чл. 73, ал. 1 и ал. 6 от ЗДДФЛ/, съобщават от Националната агенция за приходите

Руска компания ще строи "Турски поток" в България

Руска компания ще строи "Турски поток" в България

Регистрираната в Белград руска компания IDC (Infrastructure Development and Construction), която беше главен изпълнител за изграждането на газопровода „Турски поток“ през Сърбия, също ще бъде подизпълнител на българския участък от газопровода, предаде БГНЕС. Разрешението за изграждане на газопровода от България до Сърбия е дадено от саудитския

Белгийската група Spadel инвестира 17 млн. евро в развитието на „Девин”

Белгийската група Spadel инвестира 17 млн. евро в развитието на „Девин”

Групата Spadel ще инвестира 17 милиона евро в изграждането на нов, напълно автоматизиран логистичен център и смяна на две от производствените линии в завода в Девин. Огромното вложение ще позволи на марката Devin, която е част от групата Spadel и е лидер на пазара на бутилирана вода в България, да продължи растежа си


Турция разширява капацитета на ГКПП Хамзабейли-Лесово на българо-турската граница, който се реконструира и модернизира

Турският ГКПП Хамзабейли се разширява, за да разтовари Капъкуле

Турция разширява капацитета на ГКПП Хамзабейли-Лесово на българо-турската граница, който се реконструира и модернизира, съобщава БТА. В обновения пункт пероните за обслужване на пътниците и на моторните превозни средства ще бъдат увеличени от 6 на 10. Нови салони за пътниците, плац за тирове и други нови съоръжения ще бъдат разположени

Павилионите на “Лафка” вече са затворени.

Кметове търсят кой да замести “Лафка”

В редица градове може да има нови концесии за спирки Кметовете започват да търсят кой да замести “Лафка” с павилиони по спирките на градския транспорт. В неделя веригата обяви официално, че прекратява оперативната си дейност. “Ако сегашният концесионер на спирките в Пловдив “Лафка маркет” се откаже, ще обявим нова процедура

СНИМКА: Радио Китай

Китай ускорява нормализирането на куриерските услуги

За да подпомогне усилията по превенцията и контрола на епидемията и гарантира доставките на стоки от ежедневна употреба, Китай ще ускори възобновяването на куриерските услуги, съобщи представител на транспортните власти, цитиран от "Радио Китай". На пресконференция в събота представител от Министерството на транспорта каза

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber