Смарт часовник ни предупреждава за неправилна стойка на работно място

Смарт часовник ни предупреждава за неправилна стойка на работно място

Германски инженери от Кайзерслаутерн в сътрудничество с колеги от Германския изследователски център за изкуствен интелект разработват прототип на смарт часовник за правилна стойка, пише в. "Дейли мейл", цитирана от БТА.

Устройството използва сензори, които се поставят под дрехите и в обувките. Те ще регистрират промяната на ъгловата скорост, свързана с измененото положение на тялото. Данните ще бъдат обработвани от смарт устройството, което ще изчислява дали гръбначният ни стълб не е в достатъчно изправено положение. При подобна констатация часовникът ще издава предупредителен сигнал.

Модел на проекта в груб вид се очаква да бъде представен на Международното изложение за потребителска електроника в Берлин следващия месец. Германският смарт часовник ще бъде доразвит с участието на специалисти от Испания, Холандия и Гърция. Ако устройството, което още няма име, бъде успешно реализирано, то ще помогне на милиони хора. Болките в кръста са един от главните фактори за нетрудоспособност във Великобритания. Те засягат 10 процента от трудоспособното население и носят годишни загуби на икономиката в Обединеното кралство в размер на 10 милиарда британски лири.

Бисквитите се пекат в космоса цели два часа

Шоколадовите бисквити, направени преди месец на Международната космическа станция, са изпечени за два часа, съобщиха Асошиейтед прес и БТА. На Земята за изпичането им са нужни не повече от 20 минути. Все още обаче никой не знае какви са на вкус приготвените в космоса бисквити. Те са замразени в контейнера, в който са били и в космоса

Снимка: butterfly-conservation.org

Пеперудите монарх в Калифорния продължават да намаляват

Популацията на пеперудите монарх, които зимуват в Калифорния, остава малка за втора поредна година, заявиха заели се с преброяването им екоактивисти, цитирани от Асошиейтед прес и БТА. Годишното изследване показва, че в района се срещат около 29 000 пеперуди от вида, чиито красиви криле са оцветени в оранжево и черно

Роботизирано сърце от нов тип може да сложи край на нуждата от трансплантации

Първото в света меко роботизирано сърце е в процес на разработване, и при реализирането на проекта би могло да изчисти списъците на чакащите за трансплантации във Великобритания, съобщи БГНЕС, като цитира в. „Дейли Мирър“. „Хибридното сърце“ ще бъде първото създадено от меки изкуствени мускули и сензори и след това покрито с човешка тъкан

Снимка Рixabay

"Побелях от стрес"! Оказа се вярно, потвърдиха учени

Твърди се, че косата на Мария Антоанета побеляла в нощта, преди да бъде обезглавена по време на Френската революция, докато косата на редица министър-председатели посивява по-рано вследствие на свързаното с работата им напрежение. Експерименти с мишки показаха, че косата ни действително посивява в резултат на стрес, пише в. "Мирър"

Интернет компаниите в борба за потребители с промоции на „червени пликове"

С наближаването на традиционната Нова година настъпва времето и на борбата за промоции при изпращането на „червени пликове" между китайските интернет компании. Очакванията са тази година китайците да изпратят като подарък онлайн „червени пликове" на стойност над 10 милиарда юана (1,45 милиарда долара)

СНИМКА: Университетът в Мюнхен

Откриха три добре запазени динозавърски яйца в Китай

Три невероятно добре съхранени динозавърски яйца, открити в Китай, разкриха, че овирапторите са мътили яйцата си по същия наин, както това правят днешните птици, съобщава в. "Дейли мейл". Ембрионите в яйцата били изследвани с помощта на неутронно лъчение от учени от университета в Бон, Германия, предава БТА

Учени: Пчелите са най-важното живо същество на планетата

Институтът Earthwatch обяви пчелите за най-важното живо същество на планетата в последния си дебат на Кралското географско дружество в Лондон за 2019 г. Учените също напомниха, че пчелите вече са изложени на риск от изчезване. Последните проучвания сочат, че около 90% от пчелите по света са изчезнали, предава DarikNews

Разкриха тайната на съвършеното еспресо

Учени от Австралия, Великобритания и САЩ твърдят, че са открили формулата за направата на съвършеното кафе еспресо, съобщава ДПА. "От всички разновидности на кафето, еспресото е най-сложната и най-вариращата по качество напитка", констатират специалистите в научното издание "Матър". За да се получи добра консистенция

Индия ще изпрати в космоса роботката Вийомитра преди полета на космонавтите си

Индийската организация за космически изследвания представи човекоподобната роботка Вийомитра, предаде ТАСС. Планирано е тя да полети в космоса преди да бъде изведен в орбита първият индийски екипаж. Тестът с робота ще провери как работят животообезпечаващите системи на космическия кораб "Гаганян". Името на Вийомитра идва от думата "вийом" -

Как се е появил животът на Земята?

Знаем, че животът възниква на нашата планета преди около 3,8 млрд. години от нежива материя. Как се е случило това? Възможно ли е животът да възникне просто така? За разлика от неживата материя, живите организми се нуждаят от хранителни вещества. Те се възпроизвеждат и развиват, следвайки строг генетичен план. Но как всъщност се е появил животът