Археолози попаднаха на изпреварила времето си технология от каменната епоха

Британски специалисти по подводна археология откриха древна технология, която е изпреварила времето си с хиляди години, съобщи Лента.

Изследователите се натъкнали на дървена платформа на 8000 години в морето, източно от град Ярмут на остров Уайт. Тя е на дълбочина 11 метра. Но в древността, когато остров Уайт бил свързан с материка, се е намирала на сушата, предава БТА.

Платформата е съставена от няколко пласта обработени дървени трупи и е поставена върху хоризонтална основа.

Учените открили доказателства за владеене на новаторски методи за обработване на дървесината, за които се смяташе, че са се появили хилядолетия по-късно.

Платформата датира от новокаменната епоха, която започнала преди около 12 000 години и продължила до 6500 - 1200 г. пр. Христа.

Наскоро международна група учени постави под съмнение високите технологични способности на неандерталците. Учените доказаха, че получаването на брезова смола като онази, която ползвали неандерталците, е по-прост процес, отколкото се смяташе досега.

5 функции, които липсват в iPhone 11

Не е тайна, че iPhone изпитва трудности в последно време. Смартфонът на Apple се отдалечи от времената, когато диктуваше пазара и всички искаха функции като неговите. Сега твърде често се случва дори обратното. Конкурентите на Apple имат доста по-атрактивни предложения, които имат повече и по-интересни функции

Откриха най-масивната неутронна звезда, по-тежка е от Слънцето

Обектът J0740 + 6620, който се върти около бяло джудже, се оказа най-масивната неутронна звезда - той е 2,17 пъти по-тежък от Слънцето. До това заключение стигнаха астрономите, чиято работа беше публикувана от научното списание Nature Astronomy. Тази стойност надвишава ограничаващата маса, при достигане на която неутронната звезда трябва да се

До 2022 г. провинция Шаанси трябва да има 30 000 базови станции за 5G мрежата

До 2022 г. в северната провинция Шаанси ще бъдат поставени 30 000 базови станции за 5G мрежата, които ще покриват всички ключови райони, се казва в информация на местните власти. Мрежата ще бъде използвана в широк спектър от области като образование, финансови, здравни услуги и транспорт, както и във високотехнологични индустриални паркове.

Изчезнал вид кенгура имали глави като тези на гигантските панди