Учени: Идването на викингите в Ирландия е спасило местната цивилизация

https://www.24chasa.bg/novini/article/7619886 Учени: Идването на викингите в Ирландия е спасило местната цивилизация Учени: Идването на викингите в Ирландия е спасило местната цивилизация www.24chasa.bg

Учени от университета Куинс в Белфаст установиха, че идването на викингите в Ирландия е спасило местната цивилизация от бързо изчезване, съобщи Физ.орг.

По-рано се смяташе, че с годините населението на острова постепенно се увеличавало. Специалистите обаче използвали алгоритъм за преценка на броя на жителите му въз основа на археологически находки. Оказало се, че ако викинги не се бяха преселили в Ирландия, загубите сред местното население щели да са по-големи, предава БТА.

По мнението на учените, намалената численост на населението към 7-ми век може да е свързана с война, глад, чума или политическа криза. Викинги се заселили на острова през 10-и век, по време на упадъка на местната цивилизация. Макар да били по-малобройни в сравнение с коренните жители, викингите увеличили популацията си. Резултатите от генетични изследвания навеждат на мисълта, че днес във вените на много ирландци тече кръвта на викинги.

През месец май бе оповестено, че учени от университета в Упсала, Швеция, открили следи от ДНК на хора, които първи са се заселили в Скандинавия преди 10 000 години. Те били прародители на други скандинавски племена, включително на викингите.

5 функции, които липсват в iPhone 11

Не е тайна, че iPhone изпитва трудности в последно време. Смартфонът на Apple се отдалечи от времената, когато диктуваше пазара и всички искаха функции като неговите. Сега твърде често се случва дори обратното. Конкурентите на Apple имат доста по-атрактивни предложения, които имат повече и по-интересни функции

Откриха най-масивната неутронна звезда, по-тежка е от Слънцето

Обектът J0740 + 6620, който се върти около бяло джудже, се оказа най-масивната неутронна звезда - той е 2,17 пъти по-тежък от Слънцето. До това заключение стигнаха астрономите, чиято работа беше публикувана от научното списание Nature Astronomy. Тази стойност надвишава ограничаващата маса, при достигане на която неутронната звезда трябва да се

До 2022 г. провинция Шаанси трябва да има 30 000 базови станции за 5G мрежата

До 2022 г. в северната провинция Шаанси ще бъдат поставени 30 000 базови станции за 5G мрежата, които ще покриват всички ключови райони, се казва в информация на местните власти. Мрежата ще бъде използвана в широк спектър от области като образование, финансови, здравни услуги и транспорт, както и във високотехнологични индустриални паркове.

Изчезнал вид кенгура имали глави като тези на гигантските панди