Хакери могат да разбият паролата ви само по шума от клавиатурата

https://www.24chasa.bg/novini/article/7614206 Хакери могат да разбият паролата ви само по шума от клавиатурата Хакери могат да разбият паролата ви само по шума от клавиатурата www.24chasa.bg

Хакерите могат да разбият паролите ви единствено по шума от клавиатурата когато пишете, сочи ново проучване за киберсигурност.

Според експертите от Южния методистки университет в Тексас ако хакер се сдобие със запис от микрофона на телефона ви, в който се чува натискането на компютърни и телефонни клавиши, той може да отгатне точно кои букви и цифри натискате.

Учените открили тази закономерност след като изследвали звуковите вълни на отделните клавиши на клавиатурата. След като прегледали внимателно всички акустични сигнали, те успели да възстановят с точност 100% всички букви, цифри и комбинации от думи в точната поредност, в която били написани, съобщава Би Ти Ви.

Това позволява също разкодирането на лични имейли, пароли за банкови данни и въобще достъп до всичката лична информация на всеки, който използва смартфон или компютър.

Повечето съвременни приложения искат достъп до микрофона на телефона като част от техните изисквания за използване. Това означава, че хакери спокойно могат да създадат приложения с единствената цел да получават записи от телефоните ви или да хакнат вече съществуващи такива, за да имат достъп до микрофона.

“Искахме да изпробваме дали това, което пишете на компютъра си може да бъде уловено от микрофона на телефона ви, който се намира на същата маса или в близост до вас. Отговорът е категорично да”, коментира д-р Ерик Ларсън, част от екипа в Тексас.

Жертвата на хакерите няма да знае, че личните му данни са откраднати. Екипът обаче успокоява, че все пак хакерите ще трябва да отгатнат материалът, от който е направена масата, на която се намира компютърът ви, например. Причината е, че дървото и металът възпроизвеждат звукови вълни по различен начин.

Това е едно от малкото неща, които биха забавили хакерите да разшифроват това, което пишете.

Китайски учени разкриха еволюционната история на дърветата гинко билоба

Китайски учени разкриха еволюционната история на дървото гинко билоба, което ще помогне за опазването и отглеждането на вида. Гинко билоба е едно от най-старите растения на планетата. Предполага се, че първите дървета се появяват преди повече от 240 милиона години. Въпреки глобалните промени в климата и човешката дейност,

„Хуауей" откри тренировъчен център за 5G инженери във Великобритания

"Хуауей" откри официално своя Център за обучение на 5G инженери в Бирмингам. Той е с капацитет за подготовката на 20 души едновременно. Курсовете продължават пет дни и запознават с 5G технологиите, принципите на съвременното мрежово инженерство и практическото инсталиране на 5G мрежово оборудване, заявиха от компанията.

Пин иска компенсация от Епъл за нарушаване на патент при производството на AirPods

Производителят на хендсфри устройства Пин (Pinn) внесе иск срещу Епъл (Apple) за нарушаване на патенти при производството на безжичните слушалки ЕърПодс (AirPods), съобщава ТАСС, позовавайки се на сайта "Епъл инсайдър", специализиран в новини за Епъл. По данни на сайта искът е внесен в съд в Калифорния

Неандерталците изчезнали заради ушни инфекции

Неандерталците са били изчезнали заради хронични ушни инфекции. Изненадващаха хипотеза е на учени от университета на щата Ню Йорк, пише сайтът Phys.org. Американските антрополози реконструираха eвстахиевите тръби на изчезналия човешки вид. Тези канали съединяват средното ухо с устната кухина. Оказало се

Учени: Най-големият вулкан на юпитеровата луна Йо скоро ще изригне

Американски астрономи анализираха данни, събирани от години, и установиха, че най-големият вулкан на юпитеровата луна Йо ще изригне във всеки момент, съобщи ЮПИ. Изригванията на вулканите са доста трудни за прогнозиране на Земята, а какво остава за космоса. Вулканът Локи на четвъртата по големина юпитерова луна обаче изригва изненадващо редовно -

Пак отложиха изстрелването на японския космически товарен кораб "Конотори"

Изстрелването на японската тежка ракета-носител "Ейч 2 Би" с безпилотния космически товарен кораб "Конотори-8" до Международната космическа станция /МКС/ беше отложен за втори път, съобщи компанията "Мицубиши хеви индъстрийз", цитирана от БТА. Стартът е отложен за едно денонощие и е заплануван за 24 септември в 19:05 часа българско време.

Китайски учени проведоха измерване на лунния прах на мястото на кацане на „Чанъ-3"

Китайски учени извършиха измерване на лунния прах на мястото, където кацна сондата „Чанъ-3", предаде Радио "Китай". При контролирана температура с помощта на лепкав кварцов кристален микробаланс на борда на сондата учените от Института по физика на Ланджоу установиха, че общата маса на утаяване на височина 190 см над лунната повърхност по време на

The Independent: Астероид е преминал почти незабелязано много близо до земята

Най-големият астероид, който преминава на много близка дистанция до земята от век насам се е „изплъзнал“ през системите на НАСА за засичане на небесни тела, разкриват вътрешни имейли на организацията, пише британският вестник The Independent. Астероидът с името „2019 OK “ почти е преминал покрай земята без да му бъде обърнато никакво внимание.

Фейсбук преустанови действието на десетки хиляди приложения