Ремонти по “Хемус” и догодина

https://www.24chasa.bg/novini/article/7613614 Ремонти по “Хемус” и догодина Ремонти по “Хемус” и догодина www.24chasa.bg
През 2020 г. ще продължат ремонтите по “Хемус”. Те вероятно ще затруднят трафика по магистралата.

Ще се оправят четири моста на магистралата

Тази есен започват най-дългия тунел у нас, който е на “Струма”, а през 2020-а и участъка в Кресненското дефиле

Разширението на софийския околовръстен път ще бъде направено под контрола на археолози.
Разширението на софийския околовръстен път ще бъде направено под контрола на археолози. СНИМКА: 24 часа

Ремонтите по “Хемус” ще продължат и догодина, въпреки че част от тях ще приключат в края на 2019-а. Това съобщиха от Агенция “Пътна инфраструктура” на запитване на “24 часа”.

До началото на зимния сезон се планира да приключат ремонтите по пътната плоча, асфалтовата настилка, маркировката на всички мостове на “Хемус” в областите София и Ловеч.

Работите по стълбове, колони, устои и т.н. ще продължат, ако метеорологичните условия са подходящи. Превантивните дейности на 7 км от платното за София на “Хемус” на територията на област Варна - между км 393 и км 400, ще завършат до края на следващия месец, добавиха от АПИ.

Ще продължи обаче и през следващата година работата в тръбата за София на тунел “Витиня”. През 2020 г. ще започнат и нови ремонти - на платната за София на виадуктите “Потоп” и “Коренишки дол”, както и на платната за Варна на други два - при 33-и и 34-а км. Това означва, че

тапите към

морето на север

ще ги има и през

следващия

сезон,

тъй като движението ще става само в едната лента в посока.

Освен ремонти до края на тази година и през следвщата ще стартират и едни от най-големите пътни проекти в България. В средата на септември се очаква да започне същинското строителство на 720-метровата отсечка преди тунел “Железница” на магистралата “Струма”. За самото съоръжение, което ще е най-дългото у нас - 2,04 км, и отсечката след него стартът ще е през октомври.

През 2020 г. се предвижда да започне и изграждането на най-сложния участък през Кресненското дефиле между Симитли и Кресна, който е близо 24 км. В момента се провеждат тръжните процедури за избор на изпълнители на строителството и на надзора за платното в посока София. Плановете са през тази година да е завършила процедурата по избор на изпълнители за участъка през дефилето.

Строителството на участъка ще бъде сериозно предизвикателство на строителите, защото ще трябва да се работи по изключително сложен терен, обясниха от АПИ.

В близо 24-километровото трасе само в платното за София ще има 7 тунела, 21 виадукта, 4 пътни възела, 12 надлези и подлези. Толкова много съоръжения с подобна сложност досега не са правени на нито един магистрален участък у нас.

През октомври е предвидено да започне изграждането на още един участък от направлението София - Калотина, част от магистрала “Европа”. В момента изпълнителят на обекта, който е на инженеринг (проектиране и строителство), работи върху изработването на проекта, обясниха от пътната агенция.

В средата на май тази го9дина стартира строителството на 17-километровия участък между Драгоман и Сливница. През октомври ще започне работата и в отсечката от ГКПП Калотина до Драгоман, с дължина е 14,5 км.

В следващите месеци предстои да стартира изграждането на над 6-километров участък от софийския околовръстен път от пътен възел “Цариградско шосе” до пътен възел “Младост”. В момента в ход било издаване на разрешението за строеж, казаха от АПИ.

В периода 2019-2020 г. в Северозападна България предстои да започне дългоочакван за региона проект - модернизацията на пътя Мездра - Ботевград, част от направлението Видин - Ботевград. Изграждането на трасето ще стартира от един от най-сложните участъци като терен за преминаване. За да върви работата по-бързо,

строителството

на близо 33 км

е разделено

на два участъка

- лот 1, който е 19,3 км, и лот 2 с дължина 13,4 км. Има избран изпълнител за лот 2 и предстои подписването на договора.

Тръжната комисия по избора на изпълнител на лот 2 продължава работата си и предстои отварянето на ценовите предложения.

На 13 август бяха отворени офертите в тръжните процедури за избор на изпълнители на още 55 км - в участъка между Видин и Ружинци. Отсечката е разделена на три подучастъка Видин - пътен възел “Макреш”. Следващият започва от там и е до пътен възел “Бела”, последният стига до Ружинци. Индикативната стойност е близо 460 млн. лв.

Проектът ще се реализира също със средства от бюджета. Както и при провеждащата се в момента тръжна процедура за избор на изпълнители на 33 км от пътя между Мездра и Ботевград, така и при тази ще се приложи новата схема на плащане. Тя предвижда

цялата стойност

на договора да

се разплати на

изпълнителя

след

приключване

на дейностите

Ако няма обжалване на процедурите за избор на изпълнител и има подписани договори, е реалистично строителните работи да започнат в края на 2019 г. или през новия строителен сезон на 2020 г.

Важен проект за Североизточна България е магистралата от Русе до Велико Търново, която се предвижда да се строи успоредно с “Хемус”. Общата ѝ дължина е 133 км. Проектът повече от година бе спрян заради съдебните процедури, тъй като решението за ОВОС се обжалваше. Всички съдебни инстанции се произнесоха в полза на АПИ и до края на годината се предвижда да стартират търговете за 75 км от трасето на магистралата. Това са участъците Русе – Бяла и обходът на Бяла за около 670 млн. лв.

Разширяват част от околовръстното под контрола на археолози

Разширението на софийския околовръстен път ще бъде извършвано под контрола на археолози. Това става ясно от обществена поръчка, която Агенция “Пътна инфраструктура” откри преди дни. Тръжната процедура е за избор на изпълнител за извършване на археологическо наблюдение при строителството на софийския околовръстен път в участъка от пътен възел “Цариградско шосе” до пътен възел “Младост”.

Според Закона за културното наследство археологическото наблюдение е теренно проучване за установяване на наличието на археологически структури на дадено място. То се извършва по време на строителните дейности, за да не се допусне да бъдат унищожени или застрашени неизвестни археологически обекти.

Срокът за подаване на офертите е до 19 септември, а стойността на обществената поръчка е 10 000 лв.

6-километровата отсечка, чието изграждане предстои да стартира в кратък срок, ще бъде с две платна с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари.

Пресичането на софийския околовръстен път с по-големите пътни артерии в района ще се осъществява чрез 4 пътни възела - “Стар Лозенски път”, “ Патриарх Герман”, “Самоковско шосе” и “Младост”. Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над реките Искър и Кална. Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и др.

С реализацията на проекта ще се улесни движението на транзитния трафик и връзката между магистралите “Струма” и “Тракия”. На практита той ще бъде изведен от София, а тапите в участъка ще бъдат елиминирани. В момента в пикови часове разстоянието се изминава и за час, защото платната са само две.

Превозвачите плащат на частници толтаксите, те ги предават на АПИ

Превозвачите ще плащат на частни фирми толтаксите, а те от своя страна ще ги предават на Агенция “Пътна инфраструктура”. Това предвиждат промени в наредбата за условията и реда за функциониране на смесена система за таксуване на различните категории пътни превозни средства на база време и на база изминато разстояние. Те са публикувани за обществено обсъждане.

Премахва се задължението АПИ да организира разпространението на бордови устройства, регистрацията на ползватели на платената пътна мрежа, директното им отчитане и усвояване на суми от поддържан от тях баланс. Тези дейности ще бъдат изцяло прехвърлени върху търговците, които в различните си качества предоставят услуги по електронно събиране на пътни такси, като АПИ няма да плаща допълнително за това.

Партньорите на АПИ ще обработват GPS данните и ще ги превръщат в т.нар. тол декларации, които ще изпращат към тол системата за изчисление на дължимата тол такса.

Услугите, предоставяни в разкриваните от АПИ пунктове за продажба, ще бъдат плащане на винетна такса и купуване на маршрутна карта. Толтакса ще може да се плаща в пунктовете за продажба, разкривани от националните доставчици на услуги.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

СНИМКА: pixabay

КНСБ: Периодът, в който работодателите в ЕС изплащат болнични, е между два и 30 дни

Периодът, в който работодателите в Европейския съюз изплащат обезщетение на служителите си за временна неработоспособност заради болест, е между 2 и 30 дни. Това показва анализ на практиката сред страните-членки, направен от експертите на Конфедерацията на независимите синдикати в България, съобщиха от пресцентъра на КНСБ

Знамето на Косово СНИМКА: Pixabay

Сърбия със 400 млн. евро загуба заради косовските мита

Сърбия за една година е изгубила 395,7 милиона евро заради въвеждането на стопроцентни мита от страна на Прищина, заяви днес министърът на търговията, туризма и телекомуникациите Расим Ляич, предаде сръбската телевизия РТС. Той каза, че преди въвеждането на мита от сто процента за стоките от Сърбия износът от Сърбия в Косово на годишно ниво е

СНИМКА: Pixabay

Удължиха срока за одит на разходите за отбраната на страната, заявени пред НАТО

Парламентът удължи срока, в който Сметната палата следва да извърши одит за съответствието на предоставената от Министерството на отбраната към НАТО информация, свързана с разходите за отбрана на България, съгласно класификацията и изискванията на НАТО. Срокът на извършване на одита е до 10 февруари 2020 г

България участва в научните експерименти
на ЦЕРН с около 100 изтъкнати учени

България участва в научните експерименти на ЦЕРН с около 100 изтъкнати учени

Европейската организация за ядрени изследвания /ЦЕРН/ е най-голямата лаборатория, в която се проучват елементарните частици, изграждащи материята и Вселената. ЦЕРН е изключителен пример за научно сътрудничество, защото организацията работи с 18 000 учени от над 100 националности. България участва в научните експерименти в ЦЕРН с около 100 много

СНИМКА: РОЙТЕРС

Испански съд: Допълнителната такса на "Райънер" за ръчен багаж е прекалена

Испански съд реши, че допълнителната такса, която пътници на „Райънер“ трябва да заплащат за ръчен багаж, който не е в цената на билета им, е прекалено висока, пише Би Би Си, цитиран от bTV. Делото е заведено от пътник, който е бил принуден да плати допълнителни 20 евро, за да качи на борда на самолета багаж с тегло 10 кг

Доналд Тръмп СНИМКА: Ройтерс

Тръмп: Може да изключим "Епъл" от митата за вносни китайски стоки

Президентът Доналд Тръмп заяви в сряда вечерта, че обмисля дали да освободи американския технологичен гигант "Епъл" (Apple Inc.) от наложените от САЩ високи тарифи върху вноса от Китай, предаде БТА. "Ние обмисляме подобна възможност", посочи Тръмп по време на своята обиколка заедно с изпълнителния директор на компанията Тим Кук на завода на "Епъл"

Последно от 24 здраве лого

Мнения

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от 168 часа лого

Последно от

Още от Бизнес

Бизнесът предлага заверка на болничните за определен списък от заболявания

Бизнесът предлага заверка на болничните за определен списък от заболявания

Асоциацията на организациите на българските работодатели /АОБР/ категорично не приема продължаване на вмененото, според тях, задължение работодателите да плащат първите три дни болнични и заявяват, че ще участват в заседание на НСТС само ако и когато в дневния ред бъде включено предложение за решаване на този въпрос

Дончев: "Отглеждането" на добри предприемачи е по-важно от "отглеждането" на добри квалифицирани специалисти

Дончев: "Отглеждането" на добри предприемачи е по-важно от "отглеждането" на добри квалифицирани специалисти

Вицепремиерът Томислав Дончев заяви по време на форум, че "отглеждането" на добри предприемачи е по-важно от "отглеждането" на добри квалифицирани специалисти. Той заяви това при откриването на конференция на тема "Предприемачеството - двигател на социално-икономическото развитие", организирана от Съюза за стопанска инициатива /ССИ/

Над 300 фирми се включиха в 8-мите поредни награди на Фибанк „Най-добра българска фирма". Те са с български капитал и мениджмънт и представят български бранд. СНИМКИ: Йордан Симеонов

За 8-а година Fibank връчи наградите "Най-добра българска фирма"

Над 300 фирми се включиха в 8-мите поредни награди на Fibank „Най-добра българска фирма". Те са с български капитал и мениджмънт и представят български бранд. Предложих догодина да направим конкурс и за стартъпи и да се превърнат в местни гиганти с подкрепата на Fibank, каза финансистът Емил Хърсев при откриването на конкурса

Над 1.5 милиона приходи от нощувки през
септември отчитат хотелиерите във Велико Търново

Над 1.5 милиона приходи от нощувки през септември отчитат хотелиерите във Велико Търново

Румънци и китайци пълнят Старата столица Приходите от нощувки в област Велико Търново през септември 2019 г. са 1,529 млн. лв., или с 14.9% повече в сравнение със септември 2018 година, сочат данните на Териториално статистическо бюро - Север. Приходите от български граждани нарастват с 18.7%, а тези от чужденци - с 9.4%

Мирослав Найденов Кадър: БНТ

Мирослав Найденов: Фонд "Земеделие" доказа, че няма политическа протекция

Бившият министър на земеделието Мирослав Найденов определи като безпрецедентно висок делът на лошите проекти, свързани с развитието на къщи за гости. Найденов каза пред БНТ, че въпреки добрите намерения, къщите за гости са се превърнали в нарицателно за злоупотреби. По думите му в списъка със 158 души

Панамин спечели доверието на стотици агростопанства. Защо и как само за 2 години бе наложен уникалният листен имуностимулатор за всички видове култури

Панамин спечели доверието на стотици агростопанства. Защо и как само за 2 години бе наложен уникалният листен имуностимулатор за всички видове култури

В последните години станахме свидетели на все по-сухи есени. Сегашната също е такава и тревожи фермерите. От промените в климата напослдък посевите все повече изпитват затруднения в развитието си и са по-малко готови за презимуване. Вярно е, че зимите вече са меки, но без хубав снежен килим посевите не зимуват комфортно и са под стрес

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber